MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn gru 30, 2024 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 19, 2019 6:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Hej
Jest problem, fura noe chce zapalić. Ewidentnie nie dostaje paliwa bo po wlaniu benzyny prosto do pyska silnik na chwilę odpala.

Odkręciłem przewód zasilający rozdzielacz, puściłem pompkę i paliwo leci. Zakręciłem zpowrotem, następnie odkręciłem powrót do baku a tam mimo pracującej pompy sucho. Czyli paliwo wchodzi do rozdzielacza ale nie wychodzi, czy tak ma być?
Dodam, że luzując rurki na górze rozdzielacza paliwo też tryska, czyli układ napełnia się paliwem ale motor nie zapala.
Co może być nie tak, czy możliwe, że wszystkie wtryskiwacze są zabite syfem?? Czy nie ma na tyle ciśnienia , że się nie otwierają?
Przy wlaniu benzyny do gardzieli silnik zapala i widać że pali na wszystkie gary...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw wrz 19, 2019 7:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Jeśli paliwo wchodzi to i musi wypływać z rozdzielacza .Przy ciśnieniu które poda pompa klapa nie wychyli się do dołu bo iglica w rozdzielaczu pcha klapę do góry i wtryskiwacze nie zadziałają.Z boku rozdzielacza jest zawór ciśnieniowy zapewne stoi lub regulator termiczny jest zapchany.


Na górę
Post: czw wrz 19, 2019 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli jak klapa jest w stanie spoczynkowym to po włączeniu zapłonu powinno wypływać paliwo z węża powrotnego?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw wrz 19, 2019 8:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
.Po włączeniu zapłonu pompa na chwilę sie uruchamia aby dobić cisnienie do układu. W poczatkowym momencie powinno być ok 3,8 bar na rozdzielaczu, wszystko co ponad wraca. Jak zrobisz zwore w gnieździe pzekaźnika pompy to paliwo dobite do pewnego ciśnienia musi opuścić rozdzielacz inaczej pompa stanie.Klapa powinna pod nacisKiem palca iść w dół i wtedy słychać jest pisk wtryskiwaczy dawkujących paliwo.Może być tak że zapchany reg termiczny nie pozwala aby paliwo wyszło z układu i wtedy klapa stoi sztywno jak podparta .


Na górę
Post: czw wrz 19, 2019 9:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ok a co u mnie reguluje ciśnienie w układzie? We wszystkich tych v8 które spotkałem było tak że zaraz za wężem wyjściowym z rozdzielacza był zamontowany regulator ciśnienia. A tu wąż powrotny idzie od razu poza komorę silnika?
U mnie wygląda to tak jak na pierwszym obrazku :
https://www.w126-wiki.de/index.php?titl ... schreibung

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw wrz 19, 2019 11:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1204
W regulatorze termicznym na wejściu jest sito, tak jak kolega pisał trzeba to sprawdzić i na pewno manometrem zmierzyć ciśnienie paliwa. Jeśli jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga lekko uchyli tarcze spiętrzającą auto również zapali, miałem kiedyś membranę uszkodzoną w rozdzielaczu paliwa, ale to nie musi być przyczyna.


Na górę
Post: pt wrz 20, 2019 6:04 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Regulator termiczny jest na przodzie silnika obok zaworu powietrza dodatkowego
https://www.benzworld.org/attachments/i ... pg.168727/


Na górę
Post: pt wrz 20, 2019 7:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ok. Sprawdzę ten regulator czy nie jest zapchany. Dzięki za podpowiedzi.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt wrz 20, 2019 11:19 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1204
Po przewodzie z rozdzielacza pójedzie i znajdzie się regulator, sprawdź czy działa czy grzeje


Na górę
Post: pt wrz 20, 2019 7:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Maszyna chodzi. Faktycznie zatkane było mikrositeczko na wejściu do regulatora termicznego. Próba oczyszczenia nic nie dała więc musiałem je usunąć. Wiadomo tylko do odpalenia. Teraz muszę kupić nowe i pytanie, czy to się kupuje samo siteczko, czy razem z tym nyplem?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt wrz 20, 2019 10:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
I jeszcze podpowiedzcie jak to jest z tymi przekaźnikami pompy. W necie jest ich kilka rodzajów i czy można je stosować zamiennie, jeśli u mnie ten przekaźnik tylko włącza pompę i ogranicza obroty? Czy może coś jeszcze robi?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob wrz 21, 2019 9:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Przekaźnik ma być do tego typu silnika i instalacji .Sitko w reg,term. musi być!,jak sobie zapchasz rozdzielacz to na własne życzenie.


Na górę
Post: sob wrz 21, 2019 6:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ok zobaczę w epc jaki mam mieć przekaźnik i będę szukał.
Siteczko wiadomo, muszę kupić wywaliłem je tak na chwilę żeby zobaczyć czy to w ogóle jeździ...

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl