MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 3:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 31, 2016 6:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Pacjent E200, przebieg ponad 200tys , po wrzuceniu D pojawiło się szarpnięcie, dalej skrzynia chodzi płynnie. Co to? obrazki mile widziane :)

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz lip 31, 2016 8:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Łacznik na wale, wieloklin w dyfrze. To najczęściej.
Wbicie na R robi to samo?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: ndz lip 31, 2016 8:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Na R zdecydowanie delikatniej

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz lip 31, 2016 8:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Może przednie poduszki tylnego wózka? Mam manual ale waliły ostro.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 1:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Mam podobnie w skrzyni 722.3 ale w C140. Szarpnięcie jest tylko na D na R jest ok i zmniejsza się siła szarpnięcia wraz z rozgrzaniem asb. U mnie zero luzu na wale nowa podpora i łączniki elastyczne wału. Pewnie jest problem w płycie sterującej podobnie miał Barry u siebie po remoncie skrzyni i u niego pomogła wymiana płyty. Jak będę miał trochę czasu to spróbuję wyczyścić płytę bo na razie przy wymianie oleju w asb wykręciłem tylko te zaworki do których był dostęp z boku ale to nic nie dało. Pzdr.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 10:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
A jaki czas zapięcia wstecznego? Takie uderzenia mogą być objawem padania skrzyni.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 1:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
art pisze:
Pewnie jest problem w płycie sterującej podobnie miał Barry u siebie po remoncie skrzyni i u niego pomogła wymiana płyty.

Tak przynajmniej twierdził skrzyniarz, ale nie do końca mu uwierzyłem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr sie 03, 2016 3:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziś już nie pamiętam który dokładnie ale na płycie jest tłumik odpowiedzialny za łagodne zapinanie jednego ze sprzęgieł. On odpowiada za płynne zapięcie D. Z wiekiem płyta się zamula, uszczelki stoją albo się zużywają. To jest standardowy objaw opisany w manualach ATSG. Trzeba wywalić płytę i ją przejrzeć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 04, 2016 10:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za odzew, sprecyzuję objawy: z P na D jest ok, z P na R jest ok, z R na D i z D na R jest szarpnięcie

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: czw sie 04, 2016 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
ukaniu pisze:
Dziś już nie pamiętam który dokładnie ale na płycie jest tłumik odpowiedzialny za łagodne zapinanie jednego ze sprzęgieł. On odpowiada za płynne zapięcie D. Z wiekiem płyta się zamula, uszczelki stoją albo się zużywają. To jest standardowy objaw opisany w manualach ATSG. Trzeba wywalić płytę i ją przejrzeć.

Piszesz o tych accumulator switching on? Bo te własnie wykręciłem kiedy wymieniałem olej ale nic to nie zmieniło. Aczkolwiek jak nalałem 5 litrów oleju i zacząłem odpowietrzać płytę to myślałem że to "to" bo praktycznie nie było szarpnięcia ale z każdym kolejnym zapięciem biegu i uzupełnianiem oleju szarpnięcie się zwiększało i ostatecznie pozostało takie samo jak przed wymianą.


Załączniki:
valve body.jpg
valve body.jpg [ 45.75 KiB | Przejrzano 6801 razy ]

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56
Na górę
Post: pt sie 05, 2016 7:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
kokosz pisze:
z R na D i z D na R jest szarpnięcie

Wg mnie początki padania tarczek od wstecznego. Więc zapytam jeszcze raz: jaki jest czas zapięcia wstecznego po wrzuceniu?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pt sie 05, 2016 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Zapina od razu

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pn sie 29, 2016 11:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Czyli coś ok sekundy. Trzeba szukać gdzie indziej, ale jak dojdzie do rozebrania skrzyni to na tarczki bym i tak popatrzył.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl