MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 19, 2013 9:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Z reguly zadawalem pytania w sprawie w126, ktory aktualnie sobie zimuje i ma sie dobrze.
Kupilem za to ostatnio w210 e200 kompressor kombi 1998 manual i mam z nim maly problem.
Silnik chodzi rowno, przyspiesza rewelacyjnie, wiec rzadko jest potrzeba zeby cisnac go mocno, ale jak juz sie to zdarzy to problem w tym, ze nigdy nie wiadomo jak sie skonczy. Mam wrazenie ze jesli nie cisne na gaz bardzo mocno to moge pociagnac go do wysokich obrotow, ale jesli juz przycisne mocno to go odcina gdzies miedzy 4000 a 5000 obr/min.
Oczywiscie pojade wkrotce podpiac go na komputer, ale moze ktos ma jakies pomysly albo podobne doswiadczenia?

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 7:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
przyczyn może byc kilka ;)
ale tak na pierwszy strzał wymieniłbym filtr paliwa i sprawdził ciśnienie paliwa jakie generuje pompa, na listwie powinien być taki diwajs [zlosnik] gdzie można podpiąć manometr i porównać z danymi katalogowymi.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 8:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Przepływomierz bym sprawdził na pierwszy ogień


Na górę
Post: czw lut 21, 2013 4:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Podstawa to test i sprawdzenie starem.
Również w live data.
Elementy do sprawdzenia to
przepływka
potencjometr gazu - gasgeber
przepustnica
Takie podstawowe oc po zakupie zrobiłeś?-wszystkie filtry wek.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: śr lut 27, 2013 8:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Samochod zostal podpiety pod kompa, ktory jednak nic nie wykazal, wszystko wyglada ok.
Po zakupie wymienilem elektromagnes faz rozrzadu na nowy, gdzy stary byl zalany olejkiem, wymienione swiece , filtr powietrza, olej silnikowy.
Teraz w planie wymiana filtra paliwa o czym zapomnialem po zakupie i czujnika temperatury (proces eliminacji zrodla problemu od najtanszych zabawek)
Jesli to nic nie zmieni postaram sie podpiac inna przeplywke.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: sob cze 22, 2013 12:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Po kilku miesiacach od ostatniego postu, samochod wciaz niestety nie chodzi jak trzeba. Ale do rzeczy, przyczyna poprzedniej userki zostala zazegnana, okazalo sie ze klapa przepustnicy przy kompresorze nie domykala sie do konca lub najpierw z w chwila zalaczenia sie kompresora klapa sie zamykala ale po chwili sie otwierala, w zwiazku z tym powietrze z kompresora uciekalalo "bokiem", kompresor sie wylaczal i nagly spadek mocy w trakcie przyspieszania. Rozebralem przepustnica, wyczyscilem styki i jest juz ok.
Niestety teraz inny problem, samochod ma problemy z moca, szczegolnie na zimnym silniku, ale i na cieplym o wyprzedzaniu nie ma mowy, kompressor chodzi j.w. bez zarzutu, a silnik po prostu sie dlawi jak mocniej wcisnie sie pedal gazu. sprawdzone na 3 przeplywkach i objawy caly czas te same.
Po podpieciu pod kompa wyskakuje blad:
023 Adaptacja mieszanki (addyt) poza zakresem zadanym
Czy ktos wie co to dokladnie oznacza lub co nalezaloby sprawdzic?

Jeszcze jedno, odczyt napiecia z przeplywomierza pokazal max wartosc (przy ok 4200obr/min na rozgrzanym silniku w warsztacie) chyba cos miedzy 2V a 2.5V. Nie wiem czy to prawidlowa wartosc i czy moze iec tu jakies znaczenie.

Prosze o pomoc jesli ktos posiada taka wiedze.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: czw cze 27, 2013 6:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Jak Ty czyściłeś ta przepustnice?

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: wt lip 02, 2013 12:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Jesli chodzi o czyszczenie przepustnicy to trzeba odkerecic plasikowa obudowe, tu niestety trzeba miec srubokret gwiazdke z "dziurka". I tam jest pare stykow, ktore u mnie byle zasniedziale/ zardzewiale. Przeczyscilem i pomoglo.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 9:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Wydaje mi się , że coś przegrzebałeś.
Może konieczna będzie adaptacja ale to tylko w ASO.
Jak pośniedziałe to za dobrze to nie wróży.
Próbowałeś podmienić przepustnice na inna 100% sprawną i pewną.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 11:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Jesli przegrzebalem to na pewno nie przy przepustnicy od kompressora, bo tak jak napisalem, rozebranie jej i przeczyszczenie stykow pomoglo w 100%, otwiera sie i zamyka, kompressor pracuje, przestalo go odcinac i przestalo powietrze wywalac bokiem, wiec z tej strony wszystko ladnie chodzi. Przyczyna musi lezec gdzie indziej, musze sprawdzic cisnienia paliwa jak sugerowal juz na poczatku tematu mark2222. Jesli sie okaze ze cisnienie ok, to przynajmniej wykluczy kolejna potencjalna przyczyne. Poki co jezdze, tylko bez mocniejszego wyprzedzania, a na zimnym przez pierwsze 500m ledwo sie tocze. Chyba juz sie do tego zaczynam przyzwyczajac ;)

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: wt lip 09, 2013 4:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Mój kompressor dławił się jak był zimny (tak do 60stopni) i miałem wrażenie że lepiej idzie jak mu trochę odejmę gazu... -wymiana filtra paliwa załatwiła sprawę.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl