Tomad z nieba mi spadasz.
Ja nie spytam o koszty, ale spytam o czas. Ile pracy i czasu to zajelo?
Bo mam ten problem w samochodzie w UK, najlepsze jest to, ze ma pelna dokumentacje i wsrod papierow jest rachunek z ASO, ze wiazke wymieniali. A lebry po prostu dodaly do starej wiazki tasme izolacyjna (bo koszulka termokurczliwa u nich nieznana...), a tam gdzie wtyczki polamali to powiazali wszystko na plastikowych opaskach zaciskowych.
To juz drugi powazny problem w dwoch roznych samochodach w UK, jaki pozostał po autoryzowanych serwisach. Ścierwa...
Chcialem tu dodac, ze temat wiazki silnika przewala sie przez fora anglojezyczne. Rozpadajaca sie izolacje kabli zawdziecza sie uzyciu ekologicznych/biodegradowalnych materialow. Niestety w pewnych klimatach wiazka degraduje sie zdecydowanie za szybko.
Wypada wspomniec ze najbardziej narzekaja posiadacze MB w USA - 100%, potem w UK. Nikt nie pisze, ze problem jest nagminny w Europie, wrecz zdaja sie potwierdzac, ze tu to RACZEJ nie wystepuje. Wiec zanim polecicie wymienic wiazke to sobie ja najpierw obejrzyjcie. Roznica jest tez ponoc w rocznikach, tylko nie pomnę czy te starsze sa odporne, czy mlodsze.
Moj 96 z UK ma jeszcze dobrze wygladajaca wiazke.
Moj 93 z UK do wymiany (wspomniany wyzej).
Problem w tej skali, o ktorej piszemy, wystepuje tylko w M104. Reszta niech zachowa spokoj.
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)