MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 03, 2013 10:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
Witam pisze w imieniu kolegi który ma takie samo auto jak moje czyli w140 v12 1991r oznaczenie silnika M120.980.Problem polega na tym że jak silnik osiągnie temperaturę około 40stopni silnik przestaje pracować na 6 cylinder (przestaje dostawać paliwo). czas wtrysku 0ms
Co było zrobione:
-sterowniki LH zamienione miejscami bez zmian
-drugi moduł EGAS bez zmian
-wtryski zamienione miejscami bez zmian
-ciśnienie w cylindrze jest jest takie jak na pozostałych
-świece nowe
-elektryka na silniku (kable) ok
-na SD brak błędów
-zrobione adaptacje i tak dalej bez zmian

obserwacje jakie ustaliliśmy to że po odłączeniu czujnika temp. idzie w tryb awaryjny i działają wszystkie cylindry tylko spalanie 30L i zgłasza przerwę w obwodzie czujnika temp.

dzięki za wskazówki z góry Pozdrawiam

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 05, 2013 4:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
witam
Dzięki Paweł za napisanie postu w moim imieniu :))))) pisałem tez na forum zachodniopomorskim .Najlepiej będzie jak się spotkamy :)))))bo czasu spędziłem juz przy nim tyle ze ze dwa silniki już bym złożył .pozdrawiam i widzimy się w piątek :) we dwoje to juz mysi chodzić!!!!kurcze najgorsze spalanie teraz 30 na sete a mam do Ciebie 680! kurde wszystkie butelki sprzedam po piwie to w jedną stone na gaz będzie!:)


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 11:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
Fajnie było ale teraz masz wpaść w celach rekreacyjnych. Pochwal się spalaniem bo jest czym [zlosnik] i niech moc będzie z Tobą [zlosnikok]

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 1:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
i co było zepsute?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 2:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
hmm zepsute w mercedesie? :roll:

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
no w mercedesie :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 10:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
Mercedes ZA..........DALA:)))))) po prawie 3 miesiącach znowu pełna moc i brak "awaryjnego trybu " Wielkie podziękowania dla kolegi Pawła z Woli Dalszej koło Łańcuta !!!!!!Paweł rozszyfrował usterke bardzo szybko !!!!żałuje ze od razu nie pojechałem do niego (ale wiadomo jaka jest praca w trybie zimnego silnika to "normalnie słychać złotówki sypiace sie na ulice -spalanie 30 litrów na sete ! a dzieli nas dystans 700 km:))))),no ale nic przynajmniej mam sprawdzoną wiedzę elektroników koło siebie:).Prawda jest taka ze trzeba usuwac przyczyne a nie skutek !!!!!! i oczywiście miec szare komórki w głowie bo sam komputer diagnostyczny nie wystarczy ! Po odwiedzinach warsztatu Pawła, rozjaśnił mi się system pracy elektroniki W140 silnika M120 .980.dodam tyle ze jest opracowany z conajmniej 10 letnim wyprzedzeniem ówczesnej techniki ! Paweł jest wielkim pasjonatem Mercedesa!!!!!!!! tak ze ma stardiagnoze obcykaną w jednym palcu poza tym zna na pamięć parametry pracy elektroniki silnika i zasade działania tych wszystkich modółów (których w v12 jest od h.....ja)!!!!Wielki podziw Pawle !!!!!!!! Spalanie teraz 17 gazu na sete ,przy prędkości 110-130 !!!!! tak ze mozna się bujać dalej :)))) ps bardzo dobrze ze powstały fora internetowe ..... :))))) Pozdrawiam i jeszcze raz Bardzo dziękuje Pawle za tak miłe przyjęcie i weekend spędzony u Ciebie ! ps pozdrowienia przekaż takze Piotrowi który był zaangazowany do prac adaptacyjnych !!!!!!! nigdy nie zapomne adaptacji 3700 do 4200 :)))))) w pełnym ruchu ulicznym:))))))Dziękuje


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 10:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja też pozdrawiam Pawła
Ale co tej W140 dolegało!?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz maja 19, 2013 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
-self adaptation-M120 można zrobic bez jazdy,jest to nawet skuteczniejsze...mimo,że sd pokazuje komunikat test drive
trwa to ok.10 minut i polega z grubsza na wciskaniu pedału czyli otwieraniu przepustnic na określony czas w danym położeniu
wyłączaniu i włączaniu zapłonu na też okreslony czas etc.etc.
to działa,robiłem u siebie i powinno się to robic po każdym resecie elektroniki

kiedyś na benzworld udzielał się technik- konstruktor M120 i wrzucił dużo fajnych info n.t.
mam gdzieś dokładną instrukcję na dysku :roll:

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: ndz maja 19, 2013 8:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
no to podziel się Kolego swoimi zasobami albo podaj linka. Ja chętnie poczytalbym cos jeszcze o M120. Podeslij jakies dokumenty
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 19, 2013 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
nie wiem czy to jest jeszcze do odnalezienia ale w wolnej chwili poszukam

jeszcze jedno...
siedząc za kierownicą perfekcyjnie działającego M120 na biegu jałowym nie słyszymy go zupełnie w środku ani nie wyczuwamy najmniejszych wibracji,drgań,nawet takich co kilka sekund,podzczas przerzucania P na D itp.itd.
o pracującym silniku informuje nas tylko wskazówka obrotomierza,spogląda się czy rzeczywiście coś pod maską pracuje

tak samo, otwieramy maskę kładziemy dłonie na kolektorach dolotowych i mamy nie czuc żadnych nierównomierności pracy nawet na zimnym silniku,
słyszymy tylko szum dużego odkurzacza ;)
bierzemy do ręki końcówki wydechu i także ma byc zero drgań
taka wyciszona,kulturalna i aksamitna praca była zamierzonym zabiegiem inżynierów mb

żeby taki stan osiągnąc niestety nie wystarczy tylko star i brak błędów,trzeba szereg rzeczy nie monitorowanych ogarnąc 'na piechotę'
ale warto bo to robi wrażenie nawet na kierowcach najnowszych mercedesów-sprawdzone [zlosnik]

to jest tak...
najpierw człowiek się cieszy jaką ma to auto moc ,jak zapitala,jakie wygodne itp

potem jest fajnie jak długo jeżdzi ,podłączamy stara a tam zero błędów,jest dumny ,że wszystko trwale ogarnięte

w końcu stan nirvany jest wtedy kiedy zastanawiamy się czy już zgasiliśmy silnik

i tego wszystkim życzę

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: pn maja 20, 2013 5:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
witam munich podzielił byś się softem AMG jak bym się do Ciebie wybrał?

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl