MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 04, 2013 5:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Auto to C126 500 SEC, 1984 r, K-Jet, instalacja chyba II generacji :), przed usterką było wszystko w jak najlepszym porządku...
Auto jeszcze w naprawie blacharsko lakierniczej niestety. Ale przed naprawą miałem takie objawy: podczas jazdy na lpg mialem wrażenie (i to się potwierdziło) że ubawa mi benzyny z baku. Na tej centralce co jest w kabinie zauważyłęm że mimo przełączenia na gaz (zielona dioda się świeci) czasem zapalala mi się także jednocześnie dioda żólta (w pozycji jazdy na benzynie). Samochód oczywiście źle wówczas pracował na lpg, nierówne obroty, potrafił nagle sam przyspieszyć podczas jazdy aż w końcu miałem wystrzał lpg. Co moźe być przyczyną tej awarii? Czy to możliwe by podczas jazdy na na lpg spalal także pb? Czy możliwe ze elakrozawór od instalacji lpg odcinający dopływ benzyny się zużył? Co może być problemem?
Pozdrawiam.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 7:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Elektrozawór odcina zasilanie pompy paliwa. Nie jest możliwa praca na Pb i LPG jednocześnie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
A czy ta pompa paliwa przypadkiem nie pracuje także podczas jazdy na LPG?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 7:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Nie, ponieważ w k-je nie ma innej mozliwości odcięcia dopływu paliwa.
Pomyłka, nie elektrozawór, tylko przekaźnik odcina pompę.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 8:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Ok, a w przypadku niesprawnego przekaźnika? Benzyna znika w każdym razie podczas pracy silnika na lpg. Powodem na pewno nie jest wyciek.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 8:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
kolego darus ! nie wiem czy słyszałeś ale do odcięcia paliwa na mechanicznym wtrysku jest takie oto proste urządzonko ,więc nie mów że się inaczej nie da !!!
http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD45.pdf

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 8:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
czarek12 - ja mam k-Jet a nie ke-jet.. Takiego emulatora raczej nie mam - no chyba że to jest ta centralka którą przełączam pb-lpg. Mechanik mi mówił że maja pompa pracuje podczas pracy na lpg, ale głowy nie dam :)

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 8:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
popatrz na schemat ! to urządzonko podłącza się pod EHA /elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia / nie pod pompę paliwa !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Tylko, że w K-jecie nie ma EHA


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 9:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No tak ,macie rację -moje gapiostwo !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 10:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Najczęściej taki objaw daje uszkodzona centralka.

W k i ke jest możliwość obniżenia napięcia na pompie paliwa poprzez przekaźnik, podaje benzynę ale nie pod takim ciśnieniem , żeby otworzyło wtryskiwacze, za to układ jest smarowany i klapa ma opór, nie niszczy potencjometru.

PD45 jest takim właśnie urządzeniem , ale działa tylko pod Ke podłączone pod EHA.

W mercedesie nie widziałem na oczy w kjet tego przekaźnika.
Ale mam kolegę audi maniak i w jakimś starszawym audi na samej mechanice wtrysku pompa pracuje z obniżonym ciśnieniem nie przebija wtryskiwaczy.

Ale w tym secu sprawdziłbym najpierw centralkę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw kwie 04, 2013 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
THC mówisz o centralce? To jest ten przełącznik w aucie? Sorry za proste pytania... :)

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: pt kwie 05, 2013 6:55 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak.
Ona ma zazwyczaj trzy położenia.
Tylko benzyna
Tylko gaz
Odpalanie zawsze na benzynie i po ustawionym wcześniej progu obrotów przełącza na gaz, np. przy 2000obr/min. bez względu na temp.

Ona może wariować i puszczać impuls do elektrozaworu itp.
Sprawdź, podmieniając na inną.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt kwie 05, 2013 9:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
THC-dobrze sugeruje,centralki są delikatne i mają tendencję do przegrzewania, jak montowałem instalki LPG / około 2 lat/ miałem 2 lub 3 przypadki ,szczególnie przy centralkach ,niestety ,polskiej produkcji, że po rozebraniu okazywało się że przewody do przełącznika nie były w ogóle przylutowane :o

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl