MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 03, 2010 9:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Skrzynkę robiłem jakieś 6 lat temu, tzn. wymiana wszystkich tarczek,opasek ciernych i uszczelniaczy,do tej pory chodziła BDB ,olej i filtr wymieniałem m/więcej co 40 t/km, więc dośc często,niedawno po tygodniowym postoju ruszyłem do przodu ,potem wycofałem i dupa blada,nie ma żadnego biegu do przodu,wstecz-jest,narazie skrzynki nie wyciągałem-brak czasu-sprawdziłem tylko tłoczki-siłownik z prawej strony skrzynki pod dekielkiem alu bo kiedyś w W 201 miałem podobny objaw i okazało się że peknął własnie ten tłoczek i po wymianie było OK ,ale u mnie w 4.2 jest on dobry,skrzynkę i tak wyciągnę ale może ktoś zasugeruje co się mogło stać ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 9:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Mogła pęknąć taśma hamulcowa lub uszkodził się właśnie element ją sciskający.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 9:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
no to tasma bankowo,coś mi brakowało jak zaglądałem przez dekielek i wyciągałem do sprawdzenia siłownik :o nie było tego małego bolca co idzie do tasmy, pewnie wpadł do środka :roll:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: sob lut 09, 2013 1:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Witam,
Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale to jedyny temat który jako żywo obrazuje to co się stało z tatową celinką (W202 200d automat).
Wsteczny jest i działa normalnie, za to wszystkie do przodu znikły. Olej jest, niedawno wymieniany, tzn już nie ma, bo spuściłem - BRUDNY i mętny [totalszok] , ale pachnie "świeżością". Hmmm
Czy od razu zrzucać skrzynię, czy jest jakaś szana/możliwość ingerencji/naprawy bez demontowania skrzynki z auta?

PS. Domyślam się, że to wróżenie z fusów ale...
Pozdrawiam,

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: sob lut 09, 2013 3:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
U mnie wtedy odleciało takie jażmo przy taśmie które opasa koszyk z tarczkami i bolczyk który poprzez siłownik hydrauliczny / z boku -prawej strony skrzyni / naciska na taśmę ,wpadł do środka, skrzyni już nie naprawiałem , tylko ją zdemontowałem, auto sprzedałem całe na części !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 1:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Udało mi się znaleźć wreszcie trochę czasu i zróciłem miskę olejową.
Jakież było moje zdziwienie, gdy znalazłem w niej, oraz na niej jakieś zmielone zabezpieczenie z tworzywa oraz mały sworzeń stalowy.
W bebechach skrzynki znalazłem jeden "port" wolny - czy czasem w nim nie powinien siedzieć ów sworzeń?
Kojarzy się to komuś z czymś?


Załączniki:
Komentarz: znalezisko
Obraz 014bis.jpg
Obraz 014bis.jpg [ 16.28 KiB | Przejrzano 2170 razy ]
Komentarz: wolny "port" jest w samym centrum zdjęcia
Obraz 013bis.jpg
Obraz 013bis.jpg [ 33.37 KiB | Przejrzano 2170 razy ]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)
Na górę
Post: śr lut 13, 2013 8:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Ten bolec jest odpowiedzialny za zaciśnięcie taśmy. Brak bolca - taśma nie zostanie zaciśnięta. POszukaj w tematach Bary123CE, on też znalazł takie coś w misce.


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 8:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No właśnie to jest ten bolczyk co steruje taśmą ! trzeba zrzucać i rozbierać skrzynię !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 10:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Oooo kuchnia! No to klops. Jeszcze się oszukiwałem, że zrobie to bez zrucania skrzynki :oops:
Czyli jak mam ją rozbebeszać, to w zasadzie powinienem wszystkie elementy cierne i insze eksploatacyjne powymieniać przy okazji.
Macie doświadczenie z jakimiś zamiennikami, gdzie pokupywać? Coś podejrzewam, że oryginały przekroczą wartość tatowej celinki :D
Skrzynia ma numer 722425 03 750355
Używki nie będę raczej szukał, bo to ruletka.

Ciekaw jestem jaka była praprzyczyna takiej awarii. Samochód ma bankowe trochę ponad 200tysi km przebiegu, nie ma haka, a motor 601, więc ciężkiego żywota skrzynka nie miała. Olej wraz z filtrem został zmieniony jakiś tysiąc kilometrów przed awarią. Zalany "zwykły" czerwony febi, poziom oleju - ideał.

Panowie, bardzo dziękuję za pomoc [zlosnikok]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: czw lut 14, 2013 12:05 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Bez rozebrania skrzynki to tylko wróżka. Pewnie masz do wymiany jedną taśmę hamulcową bo jak wypada cycek to często z tego powodu, że zerwało się jej mocowanie. Być może reszta jest całkiem OK. Gdy skrzynia będzie na stole to warto sprawdzić okładziny sprzęgieł reszty - szczególnie od wstecznego. Można się też szarpnąć i wymienić wszystkie uszczelki tłoków.
Dobre części są w ASO.......

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz mar 03, 2013 10:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Witam,
Wreszcie zdobyłem się na robotę przy aucie. Skrzynkę wytargałem z samochodu, umyłem z olejowego błota i rozkręciłem.
Sworzeń wyskoczył z taśmy B2 czyniąc niewielkie spustoszenie (na zdjęciu).
Niestety tuż po zdjęciu przedniego dekla skrzyni oczom mym ukazał się smutny widok:
Przy dalszym demontażu zauważyłem zmielone sprężynki i ich "trzymacz":
co ciekawe, wszystkie pozostałe tarczki są w stanie perfekcyjnym (albo mi się tylko tak wydaje - jaka powinna być grubość tarczki ciernej wraz z okładziną?

Panowie, macie pomysła co się mogło zadziać? Jak to się mogło stać?
Skrzynia poza widocznymi uszkodzeniami niczym szczególnym się nie wyróżnia, pociła się jedynie na simmeringu przy zabieraku wału napędowego - pozatem suchutka. Auto ma znikomy przebieg.

Zamierzam zamówić "duży" zestaw uszczelek, tam jest chyba wszystko co sobie można wymarzyć.
Czy przy takiej robocie trzeba wymienić (obligatoryjnie) łożyska, czy mogą zostać (mnóstwo igiełkowych).
Jakieś zaworki, sprężynki też się wymienia "z zasady"? Niechciałbym tej operacji powtarzać...

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.


Załączniki:
Komentarz: a te tarczki to od czego są?
Obraz 080bis.jpg
Obraz 080bis.jpg [ 35.22 KiB | Przejrzano 2029 razy ]
Komentarz: takie coś znalazłem na płycie zaw od "góry"
Obraz 049bis.jpg
Obraz 049bis.jpg [ 23.35 KiB | Przejrzano 2029 razy ]
Komentarz: zmielone sprężynki i ich "prowadnica"
Obraz 051bis.jpg
Obraz 051bis.jpg [ 34.33 KiB | Przejrzano 2029 razy ]
Komentarz: odkształcenie na uchwytach sworznia B2
Obraz 091bis.jpg
Obraz 091bis.jpg [ 30.39 KiB | Przejrzano 2029 razy ]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)
Na górę
Post: pn mar 04, 2013 10:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po włożeniu zestawu tarcz hamulca B3 - tego naciskanego przez tłoczysko w deklu z pompą oleju - luz pomiędzy cofniętym tłokiem a zestawem sprzęgieł ma wynosić 1,5-2mm. Jak jest większy to nalezy zakładać, że tarcze są zużyte a po wymianie tarcz może zaistnieć konieczność wymiany dolnej podkładki którą ten luz precyzyjnie się ustala.
"taki coś" znalezione na płycie u góry ma wrócić na swoje miejsce na tej płycie ;-) od góry nie ma za wiele wypadających zaworków ale...
Nie podoba mi się przesunięcie taśmy względem otworu na kołek.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn mar 04, 2013 10:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Tak się domyśliłem, że ma wrócić na swoje miejsce (brawo [jezyk4] ).
Co do tarczek, to znalazłem w katalogu nominalną ich grubość i poza tymi na zdjęciu wszystkie są w nominale (bodaj 2,15 - widać fabryczne stemple na powierzchniach ciernych)
Tarczki na zdjęciu jak się doczytałem są od biegu wstecznego i wszystko wskazuje na to, że się zjarały właśnie wskutek awarii (albo tarczki ze sprężynkami, albo taśmy b2) olej przed wymianą był całkiem klarowny, po wymianie całkowicie klarowny, a spuszczany po awarii był czarny i mętny, w misce znalazłem złuszczone kawałki "powierzchni ciernej" tarczek.
Taśma jest przesunięta tylko dlatego, że na zdjęciu jest już zdemontowany tłok nią sterujący, wraz z popychlem - co dało jej dodatkowy punkt swobody :D

Nadal nie kumam co się mogło zadziać. Może ojczulek chcąc się wygrzebać z zaspy próbował rozbujać auto wbijając bieg na dużym gazie? Za nic się nie przyzna przecież, ale... po prostu chcę wiedzieć. :oops:

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: pn mar 04, 2013 11:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Najprawdopodobniej zjarał sprzęgło (w zasadzie hamulec/B3), tłok wylazł, zmieliło sprężyny a do tego jak nim szarpał to wyrwało mocowanie taśmy.
To stare lekko zużyte skrzynie a takiego traktowania tzn. włączania biegu z gazem to pewnie i nowa z nominalnymi luzami mogła by nie przeżyć.
Teraz trzeba rozebrać ją w dorobny mak, wymyć, przedmuchać. Rozpołowić płytę, wymyć. Łożyska zostawić w spokoju, chyba że kwadratowe - ale jakby tak było to raczej już złom.
Jak na tym etapie prac zostają Ci zaworki to może być ciężko ;-) ale działaj.
Zerknij sobie na blachę nad płytą i na górę płyty powinieneś wytropić miejsce położenia zaworka.
A i jeszcze jedno - jak patrzę na te rękawice - skrzynie naprawia się jak na stole opercyjnym, czyste winylowe rękawice, ścierki bez kłaków, stół wymyty. Jedno ziarenko piasku w niefortunnym miejscu zniweczy robote.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl