MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 21, 2013 6:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Z racji tego że lepiej idzie mi z mechaniką niż elektryką , proszę o pomoc, a mianowicie dzisiaj pojechałem przwietrzyć trochę smoka ,zatrzymałem się koło sklepu i zgasiłem auto, podczas próby zapalenia po przekręceniu kluczyka zauważyłem że nie świecą mi żadne kontrolki ,oprócz AIRBAG który zaświecił się i po chwili zgasł / OK / oraz nie słyszę pracy pomp paliwa, rozrusznik - kręcił ale auto nie zapaliło, kilkanaście razy wyciągałem ,wkładałem i przekręcałem kluczyk , bez żadnej poprawy,ciągle tak samo- kontrolki nie świecą ,zamieniłem na inny- przekażnik pomp paliwa, przekażnik przepięciowy / srebrny / - brak poprawy, podejrzewam kostkę stacyjki- zwarcie alternatora ale nie jestem pewny, może ktoś podsunie jakiś trop - proszę o pomoc !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 7:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmm, gdyby to była kostka stacyjki airbag by sie również nie zapalił.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 7:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zobacz w jakim stanie są przewody podpięte pod styki w skrzynce bezpieczników .
No raczej trzeba wymontować całą listwę z bezpiecznikami i stwierdzić naocznie , który się upala. [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 7:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Własnie, kiedys mialem podobny przypadek ale w starej polówce. Dwóch dziadków chcialo sprawdzić, czy wiatrak się załącza, po tym polówka nie chciala ożyc. Rozusznik kręcił, pompy nie słychać, kontrolki tez nie świeciły. Dziadki jak wpadli w panike to zaczeli grzebac w różnych miejscach i rozlaczyli wtyczke od skrzynki bezpieczników. Tylko, że u Ciebie stało sie to nagle i nic nie grzebałeś.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 8:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No właśnie ,nic nie grzebałem ,zgasiłem auto i po ponownym przekręceniu kluczyka już ciemno na liczniku, żadna kontrolka,oprócz tej od air -bag ,nie świeciła, przypomniałem sobie jeszcze jeden podobny incydent- chyba z maja lub czerwca, kiedy to pod urzędem skarbowym też nie chciał za cholerę zapalić,ale wtedy kontrolki wszystkie świeciły tylko nie chciały zastartować pompy paliwa,akumulator wykręciłem prawie do zera i dupa, brat przyciągnął mnie wtedy na sznurku do domu i po naładowaniu aku o dziwo zastartował od kopa i do dzisiaj nie było żadnych problemów,pewnie coś się znowu odzywa, jutro sprawdzę od spodu w skrzynce z bezpiecznikami może faktycznie coś tam się przy topiło !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 8:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! No i jestem po rekonesansie ,tak więc podniosłem całą listwę z bezpiecznikami do góry, od spodu wszystko OK ,wszystkie styki jak nówki ,aż się świecą, nic przypalonego ,żaden kabelek nie zmienił swojej pierwotnej barwy, dodatkowo lekko odkręciłem i dokręciłem każdy styk/śrubkę / z ciekawości przeręciłem kluczyk w stacyjce,wszystko ożyło-świeciło, auto zapaliło od strzała, zgasiłem i znowu ciemno na blacie,po kilkunastu przekręceniach kluczyka -odpuściłem, wk....ny poszedłem do domu bo zimno jak cholera i ręce drętwieją ! Co ku.na może być bo już jestem podminowany !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To teraz idź na stację paliw i kup z 3 komplety bezpieczników.
Wróć do domu, wyciągnij i wyrzuć każdy jeden, na jego miejsce wstaw ten nowy.
Dokładnie przeczyść styki w których siedzi bezpiecznik.
Potem walnij piwo , które pewnie kupisz między bezpiecznikami i dwaj na forum co wyszło:)

Jeszcze możesz ponownie odkręcić listwę i każdy przewód czy wiązkę mocno zmacać spod śrubki.

Masz tam jeden bezpiecznik, który jakby ogarnia prądy w silniku i okolicy.
Pod nim przepala się przewód i tu jest problem.
To że wyglądają jak nowe to co z tego, tam się nawet kurz nie zbiera, a pod izolacja może i pewnie jest lipa , dlatego pomacaj mocno.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Bezpieczniki akurat dzisiaj wsadziłem wszystkie glanz-nówki ,to był pierwszy krok który dzisiaj poczyniłem po wejściu do garage,wymieniłem nawet ten bezpiecznik blaszkowy , miałem go już kiedyś kupionego nówkę w ASO na zapas !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 10:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ja stawiam na zaśniedzialą mase, sprawdż połączenia z karoserią auta.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 11:55 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
darus pisze:
Hmm, gdyby to była kostka stacyjki airbag by sie również nie zapalił.

Mylisz się. Kontrolka Airbagu jest zapalana ze styku "15R" stacyjki - pozycja pierwsza kluczyka (radio). Kontrolki "po zapłonie" są zapalane ze styku "15" - czyli pozycja druga kluczyka. Mnie to wygląda właśnie na usterkę styku "15"
THC pisze:
To teraz idź na stację paliw i kup z 3 komplety bezpieczników.
Wróć do domu, wyciągnij i wyrzuć każdy jeden, na jego miejsce wstaw ten nowy.
Dokładnie przeczyść styki w których siedzi bezpiecznik.

Tylko że prąd zasilający zapłon i pompę nie idzie przez bezpieczniki. Możesz wyjąć wszystkie ze skrzynki - a auto musi odpalić.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 8:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Sprawdzę te masy ! Ale jednak obstawiałbym kostkę stacyjki ,bo trochę dziwne że po przekręceniu kluczyka żadna kontrolka nie świeci i wtedy też nie działają pompy ,wczoraj jak raz załapały i się zaświeciły to zapalił bez problemu,przecież to ,chyba stacyjka, rozdziela prąd na wszystkie pozostałe urządzenia elektryczne ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 5:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No to jeżeli jest tak jak mówi Gerri, to rzeczywiscie wyglada na kostke stacyjki.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 8:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Miałem identyczną sytuację w dwóch Mercedesach i w obu winowajcą był alternator. Najpierw sprawdź przyłącze/kostkę z tyłu alternatora, często zdarza się że zaśniedzieją tam kable.


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 2:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
jak to stacyjka te schemat w dłoń na jakim kablu jest +12 w pozycji 2 kluczyka i sprawdzanie jak nie ma sprawdzić czy po podaniu +12 zapalają się kontrolki.Sprawdzić czy tam gdzie ma być stałe +12 jest jeśli tak to stacyjka i po temacie.

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 7:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Jestem trochę chory i leżę, tak że czekam aż się trochę ociepli to dopiero będę szukać bo jak na razie nic nie ruszałem ! :cry:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl