MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: wt sty 08, 2013 7:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Niewłaściwą mieszankę - błąd 13 powoduje, między innymi:
- nieszczelność w układzie dolotowym,
- zapieczone wtryskiwacze,
- niesprawny regulator ciśnienia paliwa,
- nieprawidłowy kąt wychylenia nastawnika przepustnicy,
- nieprawidłowo skonfigurowana instalacja gazowa.

Błędu 13 (35, 36 - cyfrowo) nie powoduje uszkodzona sonda lambda!

gregorrr w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w interfejs diagnostyczny i skorzystanie z usługi Mishy, aby wygenerował Ci (niestety już odpłatnie) możliwość uruchomienia LIVE DATA programu HFMScan dla Twojego silnika. Następnie przeanalizowanie logów z pracy silnika i znalezienie problemu do konkretnie powoduje błąd ubogiej mieszanki.

Poczytaj mój post: viewtopic.php?f=25&t=48837&start=45#p442303

Ewentualnie skorzystanie z usług serwisu, który ma StarDiagnose.

gregorrr pisze:
Na tym pudełku jest napisane EGS GAT KAT 10.002.
Na fotach niżej zaznaczyłem o co chodzi.


Niemcy montowali to, żeby auto spełniało określoną normę EURO. Jeżeli znasz niemiecki to w linku masz dokument na ten temat: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=592817

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 3:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:
Niewłaściwą mieszankę - błąd 13 powoduje, między innymi:
- nieszczelność w układzie dolotowym,
- zapieczone wtryskiwacze,
- niesprawny regulator ciśnienia paliwa,
- nieprawidłowy kąt wychylenia nastawnika przepustnicy,
- nieprawidłowo skonfigurowana instalacja gazowa.

Błędu 13 (35, 36 - cyfrowo) nie powoduje uszkodzona sonda lambda!

gregorrr w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w interfejs diagnostyczny i skorzystanie z usługi Mishy, aby wygenerował Ci (niestety już odpłatnie) możliwość uruchomienia LIVE DATA programu HFMScan dla Twojego silnika. Następnie przeanalizowanie logów z pracy silnika i znalezienie problemu do konkretnie powoduje błąd ubogiej mieszanki.

Poczytaj mój post: viewtopic.php?f=25&t=48837&start=45#p442303

Ewentualnie skorzystanie z usług serwisu, który ma StarDiagnose.


"Wyskoczył" mi błąd nr 13 - wg tej rozpiski:
Obrazek
zasugerowałem się właśnie sondą lambda i w tym kierunku poszedłem, zwłaszcza że było tam nakombinowane z przewodami.
Poprawiając te styki doraźnie uzyskałem równą pracę silnika - stąd wniosek o przerwie w obwodzie sondy.
Dodatkowo zdecydowałem wymienić całą sondę z uwagi na przestępną dla mnie cenę.
Poza tym nie lubię druciarstwa ;)

W między czasie doczytałem gdzie indziej, że przyczyną błędu nr 13 może być właśnie "lewy luft".
Sprawdziłem dolot pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą i okazało się,
że przyczyną może być luźny czujnik temperatury powietrza dolotowego, który
siedzi w dolocie chwile przed przepustnicą. U mnie ma on obłamane oba zatrzaski i dość się wysunął.
Dodatkowo był źle włożony. Ogarnąłem ten temat i na razie jest dobrze i obserwuję dalej.
Błąd wykasowany, adaptacja przepustnicy zrobiona - na obecną chwilę falowania brak i wszystko wygląda na OK.

Co do kąta wychylenia nastawnika przepustnicy to adaptację przeprowadzałem kilka razy.

Regulator ciśnienia paliwa... hmm silnik "odpala" w każdych warunkach bardzo dobrze, więc na razie wnioskuje
że trzyma właściwe parametry.

Wtrysków nie ruszałem jak dotąd.

Podczas tych akcji z falowaniem, LPG jest odłączone cały czas.
Poza tym wcześniej na LPG w którym nic nie było poprawiane itd.
przejechałem ok. 30 kkm i wszystko hulało.

Co do interfejsu diagnostycznego itd. to faktycznie muszę się tym bardziej zainteresować.

Dzięki za podpowiedzi :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
WLD_Wlodi pisze:
Patrzyles przez komputer czy sonda oscyluje? Sonda pokazuje wartosci po jakims czasie, wiec zgadzalo by sie ze :
"Co może być przyczyną nie właściwego składu mieszanki
po dłuższym czasie pracy silnika, na co wskazuje sonda??"
Ja kiedys kupilem jakas sonde za 90zl i nie pracowala w ogole... Dopiero oryginal za 350zl zalatwil sprawe.
Celowałbym jeszcze w cewki-świece


Sondę kupiłem Bosha za 195 zł. Czy działa poprawnie?? Nie wiem.
Jest uniwersalna z oznaczeniem LS03.

Cewki, fajki, świece, przewody WN mam nowe.

Dzięki za odzew.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:
gregorrr w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w interfejs diagnostyczny i skorzystanie z usługi Mishy, aby wygenerował Ci (niestety już odpłatnie) możliwość uruchomienia LIVE DATA programu HFMScan dla Twojego silnika. Następnie przeanalizowanie logów z pracy silnika i znalezienie problemu do konkretnie powoduje błąd ubogiej mieszanki.

Poczytaj mój post: viewtopic.php?f=25&t=48837&start=45#p442303


Znalazłem takie 2 opcje interfejsu:
http://www.auto-soft.pl/item55_INTERFEJ ... FT-74.html
http://www.auto-soft.pl/item56_INTERFEJ ... WTYKI.html

Różnią się jak widać ceną i ilością wtyków.

Czy o takie ustrojstwo chodzi??

Ogólnie chciałbym wybrać coś. Zadzwoniłem do Pana który jest właścicielem w/w stron www
ale chyba nie zależy mu bardzo na sprzedaniu czegokolwiek...
Oświadczył, że w tak starym aucie będzie bardzo ciężko się połączyć z ECU :)
...mimo że ma w opisie jak byk napisane, że hula to z HFM.
Zapytałem oczywiście na czym polega ta bardzo "duża ciężkość",
to usłyszałem, że nie jest to serwisówka za 4000 zł i powinienem sobie zdawać
z tego sprawę... no ja cie [zlosnik]
Uwielbiam takie rozgrywki :) no chyba że faktycznie trzeba zainwestować
grubszą kwotę, żeby miało to sens ... :o

Wracając jednak do sedna. Możesz polecić miejsce gdzie można normalnie
takie coś kupić i na jakie wtyki zwrócić uwagę, bo przecież mam
bardzo stare auto z 16-pinowym gniazdem komunikacji.

Co do softu to namierzyłem w innym miejscu Twoją wypowiedź
http://www.mb.org.pl/forum/ubbthreads.p ... Post242902
w której zapodałeś linka, ale trzeba być zalogowanym - czekam na aktywację konta.

Co do Mishy to, jak z nim się zgadać (w jakim języku). Można przez Ciebie??

Teraz dalej. W innym miejscu piszesz
Cytuj:
Wykonać następujący zabieg:

Należy usunąć błąd, następnie odłączyć na minimum pół godziny akumulator, po tym czasie, ponownie podłączyć akumulator, włączyć zapłon, odczekać około 10s. uruchomić silnik i powinien pracować przez minimum 20 minut. Po tym zabiegu powinno być już wyszystko OK, bo komputer uczy się ponownie nowych ustawień.

Po przeprowadzeniu zabiegu resetowania ECU jest przepięknie. Nie muszę już przeprowadzać żadnych rytuałów, po prostu włączam zapłon i odpalam.


Takiego resetu ECU nie robiłem jeszcze nigdy.
Mam w planie wymianę połamanego czujnika temp. powietrza dolotowego,
regulatora ciśnienia paliwa oraz filtra paliwa.
Zrobić taki reset po tych czynnościach?

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Jeżeli chcesz tylko i wyłącznie diagnozować swoje W124 to zainwestuj w zwykły interfejs, taki jak ten: http://viaken.pl/pl/diagnoza-mercedes/i ... -piny.html

Najnowszą wersję HFMScan pobierzesz z stąd: mediafire.ru/hfmscan

Z Mishą piszesz po angielsku.

gregorrr pisze:
Teraz dalej. W innym miejscu piszesz


Gdy jeszcze walczyłem ze swoim W124 wyczytałem to gdzieś na anglojęzycznym forum i tak zrobiłem, wydawało mi się, że problem został rozwiązany, ale niestety tylko mi się wydawało. Odłączenie akumulatora nic nie daje. Jedynie w amerykańcach i niektórych autach odłączenie akumulatora usuwa błędy. W Mercedesie trzeba użyć interfejsu lub diody. Ludzie w internecie różne głupoty piszą.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:
Jeżeli chcesz tylko i wyłącznie diagnozować swoje W124 to zainwestuj w zwykły interfejs, taki jak ten: http://viaken.pl/pl/diagnoza-mercedes/i ... -piny.html

Najnowszą wersję HFMScan pobierzesz z stąd: mediafire.ru/hfmscan


Tak chodzi tylko o W124. Podchodzę do tego raczej
hobbystycznie i na pewno nie mam planów diagnozy innych modeli/marek.

Interfejs już zamówiłem. Dzięki za podpowiedź :)

HFMScan - link/miejsce które podałeś nie hula...
chyba że ja coś nie potrafię.

Oki, ale chyba miało być .com a nie .ru ;)
czyli http://www.mediafire.com/hfmscan

Sofcik jest w wersji 1.29c - nie wiem czy to aktualna wersja.
To teraz czekam na interfejs i zobaczymy jakie dostane informacje.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 7:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Pod tym linkiem masz zawsze aktualną wersję programu.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 12:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:
Pod tym linkiem masz zawsze aktualną wersję programu.


OK. Już się pasie na pulpicie ;)

Wymiany filtra paliwa, regulatora ciśnienia paliwa oraz czujnika luftu w dolocie zrobione.

Wczoraj pojeździłem, a dziś tylko odpaliłem i sobie pochodził aż do temp. roboczej.
Falowania brak, błąd nr 13 też nie wyskakuje, przynajmniej analogowo (błyskami).
Na zimno jest git, na ciepło również, ale na letnio jest lekko nerwowy.
Nie telepie silnikiem i nie faluje, ale równo też nie jest :)
W pn zapodam mu środek do czyszczenia wtrysków lany do paliwa.
Zobaczę co będzie.

Tym czasem interfejs dotarł dziś.
Teraz jeszcze czekam na adapter z portem COM do mojego kompa.

W przyszłym tygodniu się okaże co tam M104 powie :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 7:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Wydaje mi się, że problemem był regulator ciśnienia paliwa. Membrany były już wyrobione i nie dawał odpowiedniego ciśniania.

A propos adaptera, jedyny, który dobrze współpracuje to oparty na procesorze HL-340 i takiego szukaj.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:
Wydaje mi się, że problemem był regulator ciśnienia paliwa. Membrany były już wyrobione i nie dawał odpowiedniego ciśniania.

Pewnie i tak było, ale myślę też, że ten połamany czujnik powietrza dolotowego też miał coś do powiedzenia,
bo na lpg też falowało, a teraz już nie. Na lpg regulator ciśnienia paliwa chyba nie ma nic do gadania...
ale mogę być w błędzie. Rozpytam gazownika :)

mr_simon pisze:
A propos adaptera, jedyny, który dobrze współpracuje to oparty na procesorze HL-340 i takiego szukaj.

O! to ciekawe co przyjdzie, bo już zamówiony mam, a jak patrze w opis to tam nie ma nic
o procku jaki do tego ustrojstwa wcisnęli. Pożyjemy zobaczymy ;)
Tak czy siak dam znać.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 3:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
No to mam już komplet tego ustrojstwa :)
tzn. interfejs, niezbędne kable oraz adapter z portem COM do mojego kompa.
Adapter przyszedł o taki:
http://www.digitus.info/pl/produkty/akc ... -ds-31204/

Napisane, że Chipset to PL 2303X, a Ty mr_simon pisałeś coś o HL-340...
...mimo to HFMScan ładnie się łączy i niestety wyrzuca błąd 35 oraz 36 (cyfrowo)
czyli bogaty/ubogi skłąd mieszanki.

Obecnie jest tak, że używałem wyłącznie Pb, a LPG mam cały czas wyłączony.
Na zimno silnik odpala bez problemu i nie faluje.
Na letnio jest tak sobie, czasem coś się tam dzieje, a czasem jest ok.
Na ciepło silnik faluje prędzej czy później. Są to lekkie falowania, pomiędzy
ok. 1000 a 700 rpm. Dodatkowo w trakcie jazdy kiedy obroty silnika są oczywiście
wyższe, falowanie przeszkadza w jeździe bo lekko czuć jak przenosi się to na pojazd.

Zauważyłem też że wcześniej jak używałem LPG na ciepło zdecydowanie rzadziej
występowało falowanie obrotów silnika.

Teraz tak: żeby mieć możliwość korzystania z LiveData muszę wysłać coś
na adres hfmscan@mail.ru. Tylko teraz co??
W katalogu programu hfmscan utworzył się folder LOGS, a w nim pliki:
ECU.bin, log001.txt do log006.txt, V41001.bin, V41002.bin.
Domyślam się że o któryś z tych plików chodzi, tylko teraz który wysłać
no i o co w sumie mam prosić (o jaki plik).

Wspominałeś coś, że trzeba płacić za pomoc. Jakie to są koszta??

Ogólnie programik dobrze się komunikuje, ale trzeba odczekać dość
dłuższa chwilę od momentu włączenia zapłonu do momentu połączenia - może z 15 sek.

Zakładka Errors i błędy (jeśli są) wyświetlają się, a kasowanie ich to też jeden przycisk.
Reszta funkcji nie mam pojęcia do czego służy :)

Aha, jest pliczek txt w którym jest co niby zrobić,
ale nie do końca jest ona dla mnie zrozumiały...
np. po połączeniu samochody z kompem należy utrzymywać 3000rpm
przez 30-60 sek.?? a później włączyć zapłon i połączyć się programem
z ECU?? chyba na odwrót... :o zresztą chyba bym nie chciał
na zimno zaraz po odpaleniu katować wysokimi obrotami przez prawie minutę silnika...

Help :o

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 7:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
gregorrr pisze:
Napisane, że Chipset to PL 2303X, a Ty mr_simon pisałeś coś o HL-340...


Pisałem o przejściówce USB-RS232 nie wiedziałem, że zamówiłeś na express card, a z tym nie ma większych problemów.

gregorrr pisze:
Są to lekkie falowania, pomiędzy ok. 1000 a 700 rpm.


To jest duże falowanie, jeżeli jest taka rozpiętość.

Aby uruchomić LIVE DATA musisz mieć plik ecu.dat specjalnie dla Twojego silnika. Najpierw musisz wygenerować plik, jeżeli dobrze pamiętam ecu.bin, poprzez połączenie się z ECU a następnie kliknięcie na Read ECU, po czym wygeneruje się plik.

Następnie generujesz logi z pracy silnika. Usuwasz błędy, odpalasz silnik, następnie zwiększasz obroty do 3000rpm i tak utrzymujesz przez 30s. Po tym wyłączasz silnik i zapłon i w tym momencie wygeneruje Ci się blik Vxxxx.bin. Wszystkie pliki wysyłasz na adres hfmscan@mail.ru i czekasz na dalsze instrukcje.

Co do kosztów, to gdzieś czytałem, że 40 euro, ale będzie to dobra inwestycja, bo dzięki temu dokładnie będziesz wiedział co generuje te błędy niż po kolei wszystko wymieniać i wyrzucać pieniądze. Bo zostały jeszcze wtryskiwacze i przypomniało mi się jeszcze o sitku, które znajduje się w listwie wtryskowej.

Obrazek

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 12:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:

Pisałem o przejściówce USB-RS232 nie wiedziałem, że zamówiłeś na express card, a z tym nie ma większych problemów.


OK :)

gregorrr pisze:
Są to lekkie falowania, pomiędzy ok. 1000 a 700 rpm.

mr_simon pisze:
To jest duże falowanie, jeżeli jest taka rozpiętość.



Chodziło mi bardziej o to, że falowanie przebiega łagodnie, a nie agresywnie.
Oczywiście falowanie jest na tyle duże, że przeszkadza w jeździe.

mr_simon pisze:
Aby uruchomić LIVE DATA musisz mieć plik ecu.dat specjalnie dla Twojego silnika. Najpierw musisz wygenerować plik, jeżeli dobrze pamiętam ecu.bin, poprzez połączenie się z ECU a następnie kliknięcie na Read ECU, po czym wygeneruje się plik.


yyy... chyba nie ma u mnie Read ECU??
Poniżej zrzuty ekranu każdej z zakładek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mr_simon pisze:
Następnie generujesz logi z pracy silnika. Usuwasz błędy, odpalasz silnik, następnie zwiększasz obroty do 3000rpm i tak utrzymujesz przez 30s. Po tym wyłączasz silnik i zapłon i w tym momencie wygeneruje Ci się blik Vxxxx.bin. Wszystkie pliki wysyłasz na adres hfmscan@mail.ru i czekasz na dalsze instrukcje.


Oki, tak zrobię.

mr_simon pisze:
Bo zostały jeszcze wtryskiwacze i przypomniało mi się jeszcze o sitku, które znajduje się w listwie wtryskowej.


heh, czyli przetykania ciąg dalszy [zlosnik]
Spoko, to sitko też pomacam.

Dzięki za podpowiedzi :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 2:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
gregorrr pisze:
yyy... chyba nie ma u mnie Read ECU??


Na to wygląda, że po kliknięciu na Connect generuje ecu.bin. Sprawdź jaką datę ma plik ecu.bin, po kliknięciu na Connect.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl