MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 28, 2012 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Zaczyna postukiwać mi coś w silniku coś na wzór podobnego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=Zl7qNx9tRfg
Silnik M.111 220
Dwóch mechaników, dwie diagnozy: napinacz rozrządu vs. szklanki.
Olej wymieniony na Motul 10W40.
Stuka i na zimnym i na ciepłym silniku. Raz stuka, potem cichnie i dalej stuka.
Może macie jakieś sugestie ?
Może ktoś z was może polecić mechanika, który zna się na MB i M.111 z Lubuskiego lub okolic ?

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Post: sob gru 29, 2012 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Jeśli tak jak na filmie to raczej nie szklanki.

W tych silnikach zdarzało się, że napinacz się zapiekał i nie napinał łańcucha.

Temat z innego forum.

Co tak cyka ?

https://www.youtube.com/watch?v=wbmVeL5 ... ata_player

A no to:

http://www.youtube.com/watch?v=wbtNWclLO4M&feature=plcp

Weryfikacja poprawności działania napinacza to żadna filozofia. Odkręcić korek, wyjąć sprężynę, wykręcić cały korpus, sprawdzić, czy tuleja przesuwa się wewnątrz korpusu, wkręcić korpus, włożyć tuleje, sprężynę, zakręcić korek.


Na górę
Post: pn gru 31, 2012 12:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Zanim zaczniesz rozbierać silnik to sprawdź napinacz paska wieloklinowego --ten taki malutki "amortyzator" najlepiej podczas pracy ostrożnie czymś dociśnij


Załączniki:
M111.JPG
M111.JPG [ 48.17 KiB | Przejrzano 909 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: pn gru 31, 2012 1:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Dokładnie. Ten amortyzatorek może wydawać różne dźwięki, które roznoszą się po silniku. U mnie w c klasie też chrobocze, myślałem że rozrząd ale po dokładnym obadaniu wychodzi na to że to ten amorek. Przytrzymaj ostrożnie ie nawet palcami i będziesz czuł. Przeważnie luz jest na tulejkach, możne je regenerować. Odsyłam TUTAJ


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Napiszę dla potomnych i używających szukajki.

Przyczyna stuków - 1 szklanka.

Stare szklanki = wzrokowo brak jakich kolwiek oznak zużycia.

Wcześniej napinacz rozrządu i amortyzator napinacza paska sprawdzone, a także wymieniony olej.

Szklanka stukała kiedy chciała. Czy na zimnym czy na ciepłym.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl