MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 22, 2012 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Jest sobie 124 coupe z manualną skrzynią z zajechanym silnikiem, bardzo ładne i z ciekawym wypasem.

Jest też angol 124 coupe z ASB i zdrowym silnikiem i całość jeździ bardzo ładnie, kosmetycznie zdecydowanie gorzej od tego wyżej, no i wiadomo - angol.

Zamiar jest taki aby silnik+ASB z angola wrzucić do tej pierwszej coupe.
W obydwu autach są silniki m102 2,3. W teorii wszystkie potrzebne fanty są, szeroki pedał hamulca z LHD nie kłopot zdobyć jeśli okaże się inny jak w RHD.

Zabawa zacznie się z wiązką elektryczną od ASB, bo niby gdzie ją wpiąć? Niby nic skomplikowanego, bo z ASB wychodzą "sygnały" dla światła wstecznego i uniemożliwiające uruchomienie rozrusznika gdy auto jest na innym biegu niż N lub P. Właśnie najbardziej nurtuje mnie sprawa blokady rozrusznika. Ktoś to przerabiał? Posiada ktoś schematy elektryczne od wiązki ASB / rozrusznika ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn paź 22, 2012 9:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Blokada rozruchu to ten kabel co idzie ze stacyjki na rozrusznik trzeba wysłać do kostki koło skrzyni i wrócić.
U mnie się właśnie coś w tym włączniku zwarło i jak włącza się R to podaje prąd na wsteczne i... rozrusznik. Niezły dżołk zrobił MB żonie jak to się własnie pod jej bucikiem zadziało :-)
Zqawór K-D jest sterowany z przekaźnika pomp i dalej w szeregu z włącznikiem k-d pod pedałem.
Jak masz anglika to sprawa będzie prosta bo nie utkniesz na galanterii.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 7:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Dzięki ukaniu, mógłbyś bardziej rozwinąć sprawę sterowania zaworu Kick-D?
Wiem, że nie mogę go bezpośrednio podpiąć pod przycisk pod pedałem gazu, bo skrzynia czasem zrzuca o 1 a czasem o 2 biegi przy wciśnięciu KD, właśnie zastanawiało mnie co realizuje takie sterowanie. OK już wiem, że przekaźnik pomp, masz może jakiś schemacik do tego? A co z samym przekaźnikiem, na którym jest napisane "Kick Down"?

Temat wciąż rozeznaję i wiem już że, jeszcze do przełożenia mam dyfer i wał napędowy, pokombinować też będę musiał z prędkościomierzem.
Na razie przełożę chyba sam silnik i jeśli ten zestaw nie będzie kłopotliwy to tak zostanie - bliżej oryginału, a jak nie będzie dobrze współpracował to będę walczył z automatem.

Czy ktoś może wie jakiej średnicy i jaki długi wytoczyć sobie wałek centrujący tarczę sprzęgła w m102? Wolę się przed robotą przygotować żeby skończyć temat w jeden dzień.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl