MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 12:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 20, 2012 10:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Panowie, chcę założyć do mojej 190E, zamiast dużego zagara , obrotomierz z małym zegarkiem. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jak to podłączyć ?
Zacisk, który oznaczyłem "3" - to zasilanie zegara,
"2" - ma obok znak "+", czyli zasilanie obrotomierza,
"1" - nie wiem, gdzie wpiąć
Tam, gdzie są numery 1i2 zastosuję oczywiście odpowiednią wtyczke.

Tak to wygląda :
Załącznik:
OBROT..JPG
OBROT..JPG [ 32.16 KiB | Przejrzano 1476 razy ]


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 11:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Obok okrągłego złącza na nadkolu jest śrubka i kabel żółto zielony - sygnał TD.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 1:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Dzięki, jest takie coś. Już wszystko wiem.


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 1:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Super pasuje wtyk od kierunkowskazu ze 123.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 3:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Wiem, mam przygotowany, ale dzięki.


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 8:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
3 to 12 v dla zaegarka, a obrotek chyba ogolnie do deisla jest :/. Benzynowe maja 3 bolce, plus, minus i sygnal.

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 9:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z numeru wynika, że pasuje do diesla i benzyny.
Nowy sprzedają w usa po 312 usd:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 8:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Wczorej wymieniłem zegar na obrotomierz z zegarkiem. Wszystko działa, ale mam pewne wątpliwości, czy dobrze zrobiłem, łącząc przewód zasilający obrotomierz z przewodem zasilającym zegar. Do zegara prąd dochodzi zawsze, a do obrotomierza wystarczy, że po włączeniu zapłonu.
Moje pytanie : czy może tak pozostać ?


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 10:51 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie powinno. Przy takim podłączeniu obrotomierz będzie cały czas zasilany - nawet w czasie postoju pojazdu, co spowoduje dodatkowe obciążenie akumulatora. Obrotomierz został zaprojektowany na pracę w czasie gdy alternator ładuje (w czasie pracy silnika) i w związku z tym nikt się nie przejmował poborem prądu. Jeżeli używasz auta codziennie to nie powinno być problemu (połączenie jest jednak nieprofesjonalne) W przypadku mniej intensywnej eksploatacji kłopoty z brakiem prądu masz jak w banku [clown]

EDIT
Zapomniałem dopisać: obrotomierz dieslowski ma zupełnie inną konstrukcję niż "benzyniak" w związku z tym są NIEZAMIENNE!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 11:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Dzięki, tak właśnie myślałem, ale po zamontowaniu :( .Chyba jeszcze dzisiaj to zmienię. Poszukam przewodu, w którym jest prąd po włączeniu zapłonu.
Obrotomierz wymontowałem z zestawu zegarów z auta z silnikiem benzynowym.


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 11:55 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Gerri pisze:
Poszukam przewodu

Po co szukać? Wystarczy spojrzeć na schemat:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4054.pdf
Kabel z zasilaniem "po stacyjce" jest na pozycji ósmej w okrągłej wtyczce i ma kolor niebiesko-czerwony

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 4:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Gotowe - poprawione. Obrotomierz ma zasilanie tylko wtedy, kiedy potrzebuje.
Dzięki za podpowiedzi.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl