MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 24, 2012 8:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, chcialem zapytac kolegow z silnikami v12 lub innymi, jakie macie cisnienie oleju, gdy silnik sie nagrzeje? Ja ostatnio u siebie zauwazylem, ze spadlo u mnie cisnienie na wolnych obrotach. Kiedys ( w zasadzie jeszcze jakies trzy miesiace temu) cisnienie nigdy nie spadalo ponizej trzech barow, nie zaleznie od temperatury silnika. Teraz jak silnik sie nagrzeje to cisnienie na wolnych obrotach spada do 1,5. Po dodaniu gazu rosnie do 3 ale jakos tak niemrawo. Pamietam, ze w innych mercedesach po dodaniu gazu wskazowka niemal wystrzeliwala do gory a tu jakos tak leniwie pnie sie do gory. Przy zwiekszaniu obrotow dopiero przy 2 tys/min osiaga 3 bary. Zatem jak auto jedzie powoli na ostatnim biegu a obroty silnika sa w granicach 1500 to cisnienie jest tak miedzy 2 a 3 bary. Musze powiedziec, ze jest to dosc irytujacy widok, kiedy podczas powolnej jazdy strzalka od oleju opada :( Czy to normalne, ze w ciagu zaledwie trzech miesiecy silnik na tyle sie zuzyl, ze zauwazalny sejt spadek cisnienia oleju? Czy mozliwe jest, ze przytkal sie smok w misce i nie ciagnie oleju tak jak trzeba? Dodam, ze moje auto ma 230 tys km autentycznego przebiegu wiec dla tego silnika to niewiele??
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sie 24, 2012 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia oleju. Bardzo, bardzo często, z dnia na dzień potrafią zacząć znacznie przekłamywać. Jak chcesz mieć spokojne sumienie, zamiast czujnika podepnij manometr i zmierz ciśnienie oleju.


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 8:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
czyli w miejsce czujnika wkrecic przewod zakonczony manometrem.
wydaje mi sie, ze jest jeden czujnik cisnienia oleju? Czemu pytam, bo zastanawiam sie skad brane sa dane, wyswietlane przy pomocy licznika kilometrow. W opcjach jest tam min. cisnienie oleju i cyfrowy wyswietlacz pokazuje podobne wartosci jak zegar. Jest to powiazane?
Jutro zwale miske olejowa i zobacze, czy tam wszystko ok.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 9:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Na szybko, z epc wychodzi że czujnik jest jeden, w postawie filtra oleju.


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 1:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A kiedy wymieniany był olej wraz z filtrem?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 8:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
olej byl wymieniony jakies 4 miesiace temu. Ale olej wlalem taki jak zawsze, mobil 1 syntetyk. Po wymianie oleju bylo wszystko jak zawsze a teraz takie dziwne rzeczy sie dzieja.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 8:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 4:02 pm
Posty: 59
Olej byl nówka to i cisnienie było lepsze. Teraz troszke juz przpracowany i wychodza takie różnice. Do tego dochodza wysokie temperatury. I czas zmienic olej bo Mobil 1 to juz nie ten sam olej co pare lat temu.

_________________
W124 SEDAN '95 EX
W126 SEC '89


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 8:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Mobila często podrabiają. Jeżeli przebieg na tym oleju nie jest rzędzu 30tyś km, to zdjąłbym miske, sprawdzil smok ew. zawór przelewowy może sie zaciął. Nie sadzę, żeby było to cos powaznego i wpływającego na silnik. Podejrzewam, że dlatego Mercedes zrezygnował ze wskaźnika narzecz kontrolki, która sie zapala dopiero w krytycznym przypadku.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 4:02 pm
Posty: 59
Taka mała wzmianka z netu n w/w temat


Mafia podrabiała olej Mobil One
Fabrykę podrabianego oleju silnikowego znanej marki Mobil One zlikwidowali policjanci z Centralnego Biura Śledczego. "Olej trafiał do hurtowni w całym kraju. Mieszanka jest niebezpieczna dla silników" - ostrzegają policjanci.



Policyjna operacja zakończyła się zatrzymaniem czterech osób i zabezpieczeniem 25 tysięcy litrów podrobionego oleju. ”To była prawdziwa fabryka. Mieściła się w halach w jednej z podkrakowskich miejscowości” – mówi DZIENNIKOWI oficer CBŚ.

_________________
W124 SEDAN '95 EX
W126 SEC '89


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 10:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
u mnie na ciepłym jest kolo 2

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja czujnik w swoim podmienilem dla sprawdzenia na uzywany oryginał i te same wartosci co na poprzednim, a zrzucenie miski olejowej nie jest takie proste [zlosnik] przynajmniej w moim silniku, w M120 mysle ze tak samo lub gorzej

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
w M120 jest metalowa miska coś jak w skrzyni automat nie trzeba silnika ruszać. Choć jej dalsza część jest już aluminiowa.

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl