MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 21, 2012 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
na wstepie kupiłem w124 poczciwe 200D z automatem (typowa taxa [chory] )
wszystko było OK do dnia dzisiejszego
odpalam jak codzien jade na miasto na zakupy i wszystko jest ok auto ciagnie jak "szalone" nagle tuż przed domem traci moc ja w podłege a on zero reakcji więc zatrzymałem sie wrzucam "P" przygazówka on ledwo na 3000 obr na wolnych lekko telepie jakby któryś gar nie palił ale wrzucam "D" i jade dalej i tak prędkością patrolową (bo wiecej nie da rady wydusić) docieram do domu gasze
po południu znowu wycieka odpalam chodzi normalnie ruszam na miasto norma po rozgrzaniu traci moc nawet gaśnie ale zatrzymuje sie , odpala normalnie tyle ze przebiera po chwili chodzi normalnie i spokojnie wracam do domu
wieczorem ta sama sytuacja wsiadam jazda i brak mocy nie gaśnie ale na wolnych chodzi jakby na 3 gary
gasze odpalam po 5 min chodzi normalnie na Postoju robie przygazówke i znowu telepie i nie wchodzi powyzej 3000obr
o co chodzi?
naczytałem sie o zaworach EGR o podgrzewaczu i zabrudzonym smoku może to filtr?
pytam bo nie znam tego silnika i nie wiem od czego zacząć
czy jest w tym silniku coś elektronicznego co może wpłynąć na prace silnika po rozgrzaniu?
mnie to wyglada jakby nie dostawał wystarczajacej ilości paliwa ale dlaczego dzieje sie tak dopiero po rozgrzaniu auta
pacjent to w124 om601 z automatem z 93r przebieg blizej nieznany nadmienie ze auto mam od kilkunatu dni i zjeżdziłem juz kilkaset km i nie było problemów aż do dzisiaj

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 1:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Żadnej elektroniki tam nie ma, co jest zaletą. Czy kiedy traci moc po rozgrzaniu, to na wolnych obrotach również nim telepie?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 3:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
dzisiaj juz nim zawiele nie pojezdziłem bo co rusze to gasnie na wolnych telepie ciezko ma utrzymac obroty
i zauwazyłem pecherze powietrza za fitrem a nawet brak zupełnie ON w tym przewodzie
kupiłem nowe filtry i za wymiane i otoz co sie okazało odkreciłem filterek wstepny ten plastikowy biore wezyk do ust ciagne i dmucham az płuca mi zasysa a paliwo ani drgnie kompletnie jest cos przypchane
i właśnie biore sie za demontaż smoka jak rozkminie gdzie go szukac [chory]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Na dole zbiornika, dostęp jest od spodu, mniej więcej nad tylnym mostem. Można go wykręcić bez demontażu zbiornika, ale czasem jest ciężko, bo to duży, płaski sześciokąt i bez dobrego klucza trzeba się dobrze namęczyć.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 5:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
jednak mercedes to mercedes
auto naprawione smok jest pod apteczką ewentualnie dobre dojscie jest od bagaznika sciagająć tapicerke do smoka przyklejona była jakas maź przypominało to pijawke aż bałem sie tego dotknąć
zatanawia mnie tylko dlaczego w smoku jest tylko jedna mała dziurka 1mm i przez nią ropka ma leciec, moze aby ułatwic przepływ rozwercic ją delikatnie?

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 5:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
To chyba czujnik poziomu paliwa (pływak)? Aluminiowa rurka wkładana od góry zbiornika, zakręcana dużą nakrętką właśnie pod apteczką? Ma dwie malutkie dziurki, po to, aby wskazania paliwa były stabilne, paliwo do wnętrza rurki wolno wpływa i wolny wypływa, dzięki temu wskaźnik nie wariuje np. na zakrętach ;)
Ta maź to widzę standard, już w kilku zbiornikach spotkałem to samo. Ale skoro była ona przy pływaku, to na 99% jest nią również oblepione sitko ssaka w dnie zbiornika.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 5:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
no właśnie se to uswiadomiłem ze to co wyciagłem to pływak niestety w bład wprowadził mnie znajomy który posiadał kilka mercedesów i powiedział mi ze smok jest razem z plywakiem
no dobra to doraźnie po wymianie filtrów naprawiłem auto jednak do smoka musze sie dostac i przeczyscic z tej mazi jaką znalazłem na pływaku
to teraz czy z kanału dojde do smoka? czy napotkam jakies trudnosci?
czy moze jest inne dojscie pod kanapą lub za ?

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 7:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zbiornik nad tylną osia , od góry czujnik poziomu paliwa.
Od dołu poszukaj podobnej nakrętki jak ta od czujnika poziomu.
Kluczem tam raczej nie podejdziesz, ale od czego jest młotek i przecinak, i tu akurat jest to ok.
Oszczasz się ropą po kostki :)lepiej wcześniej spuścić ON.
Wyciagniesz będzie sitko , umyj to wszystko, nic czasem nie wierć.
I nie bój się smoków, jedyny jaki opanował ten samochód śpi w misce z olejem.

Nie ma tam smoka bo paliwo grawitacyjnie przemieszcza się do obiegu.
Smoki sa w pompach zanurzonych w zbiornikach, pompujących paliwo w górę do przewodów.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl