MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 15, 2012 2:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Padl mi właśnie akumulator (Banner, jakieś 2 lata od zakupu) - padła jedna cela, totalnie zasiarczona, pozostałe w miarę OK. Oczywiście reklamacja nieuznana.
Postanowiłem się przyjrzeć przy okazji lądowaniu, czy może coś jest z nim nie tak. Trochę dziwna sprawa, bo po odpaleniu napięcie lądowania jest 14.2V czyli książkowe, ale w miarę nagrzewania się silnika spada do 13.8V. Po włączeniu wszystkich obciążeń potrafi spaść do 13.5-6V. Wejście na wyższe obroty nie podnosi napięcia, jest bardzo stabilne. Przyznam, ze to trochę dziwne zachowanie, chociaż na pewno nie jest ono przyczyna tak szybkiego padnięcia aku.
Czy to normalne w W124, ze napięcie ładowania spada wraz z rosnąca temperatura silnika?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 5:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Raczej normalne to nie jest. Przy włączeniu obciążeń na wolnych obrodach 13,5V jest ok, ale powinno podskoczyć po przegazowaniu. Ja bym zaczął od najprostszej rzeczy, czyli sprawdził stan styków kostki alternatora, klemy, masę itp. Jak masz możliwość to spróbuj podmienić regulator napięcia.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 9:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Klemy i połączenie masy jest OK. Na plusowym kablu jest kilkadziesiąt mV spadku - chyba podłączenie przy alternatorze jest zaśniedziałe. Jutro przyczesze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 1:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przewalutowaniem końcówki kabla plusowego przy alternatorze, bo były byle jak zaciśnięte kleszczami. Jest poprawa (13.8V przy pełnym obciążeniu) ale to jeszcze nie to.
Pomierzyłem tez dzisiaj spadki napięcia;
- kabel plusowy od alternatora do szyny na kielichu 140mV przy pełnym obciążeniu (wszystkie światła, dmuchawa na max)
- masa (idzie przez silnik i karoserie) 70mV przy pełnym obciążeniu
Kabel plusowy jest dorabiany - trzeba będzie wymienić na większy przekrój i dodatkowo puścić kabel masowy bo jak widać przejcie przez silnik jest nie najlepsze.
Regulator trzyma ładnie napięcie na alternatorze, nawet przy pełnym obciążeniu i obrotach jałowych (spadek 4-5mV).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 10:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Spadki napięć nie są dramatyczne.
Musisz osiągnąć bliżej 14,5 bo w zimie będą kłopoty.
Ja po kilku fabrycznych regulatorach nie trzymających napięcia zrobiłem sobie sam. Na lato nastawiam 14,2 na zimę przy mrozie 14,8.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sie 20, 2012 8:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
0.2V niby nie dużo, a jednak robi różnice. Przynajmniej z pełnym obciążeniem będę miał te 14V.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob wrz 15, 2012 2:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Przy takim ładowaniu jak u Ciebie, to na pewno nie uszkodziło aku -musiał być jakiś wadliwy, albo uległ z powodu mechanicznego wstrząsu etc.

W 2 lata aby załatwić aku trzeba albo go permanentnie nie doładowywać, albo mieć ponad 15V i elegancko go wysuszyć...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 11:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Mechanicznie uszkodzony nie jest. Jak pisałem wcześniej jedna cela jest całkowicie zasiarczona (gęstość elektrolitu po naładowaniu 1.1). Pozostałe cele OK.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl