MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 9:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 04, 2012 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Zdaje sobie sprawę że nie diagnozuje się pewnych rzeczy na odległość i bez organoleptyki, ani z jakichkolwiek opisów.
Ale może ktoś z was z doświadczeniem podpowie mi jak wyeliminować chociaż jedno podejrzenie.

Z racji iż już odwiedziłem czterech lokalnych mechaniorów - znawców, jest remis między stukającą szklanką/szklankami a napinaczem rozrządu.

Objawy:
Rytmiczne bardziej metalowe stuki z górnych okolic silnika. Czasami rano po odpaleniu przez chwilę na zimnym (maks 5 s), później cisza. Po nagrzaniu czasami znów orkiestra gra, czy to przy np. 3000 obr/min czy jak zdejmę nogę z gazu i auto się toczy. Po chwili znów cisza. Stanę na światłach znów odzew. Później zgaszę, odpalę i spokój i później znów stuka tak w koło.... Większa częstotliwość stukania jest po nagrzaniu.

Olej wymieniony na MOTUL 10W40, przejechane 200km (był spokój przez ten czas do dziś), poprzednio Castrol 10W40 1000km (spokój przez 950km).

Można sprawdzić napinacz rozrządu, wyciągnięcie łańcucha rozrządu, lub też szklanki ?
Czy też tylko wymiana?
Może to być coś innego?

Silnik M.111 2,2 ASB bez LPG 250 tys. km
50 tys. km w moich rękach przez 4 lata.

P.S. Możecie polecić zaufaną osobę w Gorzowie lub okolicach znającą M.111 ?
Nie chciałbym aby uczono się na moim aucie.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Post: śr wrz 05, 2012 5:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Trudno mi cos radzić na odległość, ale może na początek warto zrzucić pasek i uruchomic silnik na krótki czas, może stukanie pochodzi od napinacza, bądź amortyzatorka paska.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl