MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 8:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 24, 2011 3:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
witam. Zakupiłem niedawno W124 200 d skrzynia 4biegowa auto z 1990 roku. Ostatnio jechałem z prędkością ok.100km na drodze były jakieś nierówności i cała kierownica wpadła w straszne wibracje i drgania. Zwolniłem i uspokoiło się. Ale problem się powtarza. do 90 km jest spoko. ok 100km i więcej robi się niebezpiecznie na nierównościach. kierownica wpada w straszne wibracje i ratuje tylko wciśniecie hamulca. Co to może być? wg mnie to raczej coś chyba z kolumna kierownicza? ale pewności nie mam bo się nie znam na tym! dodam tylko jeszcze że byłem autem na szarpakach i nie wykazało luzów w zawieszeniu! miał ktoś podobny problem w 124?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: pt cze 24, 2011 8:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To może być:
Luz na łożyskach kół przednich.
Wadliwy amortyzator drgań układu kierowniczego.
Luz na wsporniku drążków (po przeciwnej stronie od przekładni).
Luzy na końcówkach drążków kierowniczych =.
Te wady powodują, że lekkie bicie felg jest mocniej wyczuwalne na kierownicy.
W przypadku Mercedesa 124 szarpaki nic nie mówią o stanie zawieszenia - szczególnie niczego nie dowiesz się o stanie przegubów kulowych wahaczy przednich. One są najważniejsze na Twojej nowej drodze życia z MB jak chesz aby była ona długa i szczęśliwa

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt cze 24, 2011 8:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
ukaniu pisze:
przegubów kulowych wahaczy przednich.


Bardzo ładnie to wygląda :)

Jeszcze można sprawdzić łącznik gumowy wału ze skrzynią.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt cze 24, 2011 8:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
ukaniu pisze:
Luz na łożyskach kół przednich.

Zacznij od sprawdzenia tego.
Mialem takie same objawy i mimo iz luz byl niewyczuwalny to jak zaczalem dokrecac srube lozyska to zrobilem ponad jeden obrot. A jak mowie po podniesieniu auta na lewarku nie mozna bylo wyczuc luzu na kole.
Ps: w serwisie opon jak mnie widzieli to chorzy byli tyle razy bylem kola wywazac. A to lozysko sie okazalo. :o

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt cze 24, 2011 10:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Mam ten sam problem, przy takich samych prędkościach. Sworznie ok, końcówki drążków ok.

Podejrzewam u siebie
ukaniu pisze:
Wadliwy amortyzator drgań układu kierowniczego.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: sob cze 25, 2011 2:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
JA miałem taki sam problem(tyle że w W140), na szarpakach nic nie wykazywało, okazało się że tuleje wahaczy dolnych są do wymiany.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 10:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tuleje to z tylu, nie bylo by czuc drgan na kierownicy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
TReneR pisze:
Tuleje to z tylu, nie bylo by czuc drgan na kierownicy.

Nie - dobrze mówie. Tuleje na wahaczach z przodu.
Było czuć drgania powyżej 85km/h jak i czasami przy hamowaniu. Problem rozwiązywało mocne wciśnięcie pedału hamulca albo mocne przyspieszenie.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 2:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
witam
Pozwolę się podpiąć pod temat...
Mam identyczne objawy jak poprzednicy tylko w w126 ....
Można prosić o jakiś rysunek tych tulei wachacza ????
pozdrawiam

_________________
W116 300SD Turbodiesel
W201 2.3

http://www.w116.pl


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 5:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja bym zaczął od wyważenia kół, drgania czuc tylko na kierownicy? Możesz zrobić jeszcze taki myk, żeby przełożyc zamienić koła z tyłu do przodu. Potem doszukiwałbym sie usterek w zawieszeniu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 5:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
witam
To już zrobiłem ..... okazało się że felga jest krzywa. Przełożyłem na tył , ale jest to samo.
pozdrawiam

_________________
W116 300SD Turbodiesel

W201 2.3



http://www.w116.pl


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Amortyzator oraz wspornik ukł. kier.
U mnie po wymianie tych dwóch elementów - problem zniknął.

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: pn wrz 03, 2012 11:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Warto zacząć od rzeczy najtańszej i najprostszej - zmniejszcie luz na łożyskach przednich. U mnie było to samo, przy 80-90 km/h koła wpadały w takie drgania że aż strach było jeździć. Po regulacji jak ręką odjął.
pozdr!

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl