MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 9:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 27, 2012 11:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Od dłuższego czasu narasta w moim W124 problem...

W zakresie od 55 do 65 km/h (mocno) i od 85 do 95 km/h (słabiej) z tyłu pojawiają się wibracje, a raczej wstrząsy, takie łub-łub-łub. Drży tył nadwozia, tak, że aż słyszę tylną szybę (chyba listwy wokół) i podskakują mi szpargały w apteczce. W innych zakresach prędkości zjawisko nie jest tak mocne, jednak słychać równomierne terkotanie, z częstotliwością proporcjonalną do prędkości - mniej więcej raz na obrót koła.

Wcześniej działo się podobnie, ale tylko na "zimnym" aucie, i nie trzęsło nadwoziem.

Wczoraj wóz był na warsztacie, przeglądane było wszystko z tyłu. Nie znaleziono niczego niepokojącego - półosie ok, łożyska tył ok, łączniki gumowe wału ok, podpora ok, krzyżak ok. Zebrane konsylium obstawiło, że sypie się most. Pisząc "ok" mam na myśli, że nie znaleźli nic niepokojącego, co oczywiście nie oznacza, że to na 100% - bo czasem nie tak łatwo coś znaleźć w tylnonapędówce.

Opony ok, felgi ok, koła wyważone. Wszystkie elementy zawieszenia tylnego, czyli wahacze, poduszki, itp. bez luzów.

Z moich spostrzeżeń, to po podniesieniu jednego koła z tyłu i obracaniu go, nic nie chrupie i nie hałasuje, jednak co obrót pojawia się opór. Sprawdzałem, w miarę możliwości (jeden podnośnik - niby mam dwa, ale skok zawieszenia w W124 jest tak duży, że ten jeden był za "niski") obie strony i z obu stron jest to zjawisko. Samochód, przy przetaczaniu na luzie, mniej-więcej co 2 metry stawia opór i przy szybszym przetaczaniu zaczyna trochę jakby "podskakiwać". Most ma duży luz na wałku atakującym. Stan oleju w normie, 3 miesiące temu wymieniony. Przy zwiększaniu prędkości zjawisko jest mocniejsze, niż przy jeździe ze stałą prędkością. Nasila się także przy hamowaniu. Przy zdjęciu siły napędowej (np. wciśnięcie sprzęgła) słabnie. W zakrętach wzmaga się ten odgłos, nie ma znaczenia, w którą stronę jest zakręt. Przy rozpędzaniu słychać cichy jęk/gwizd z tylnej części auta.

Czy to rzeczywiście może być most? Czy może coś ze skrzynią (manual IV)? Np. na wyjściu ze skrzyni? Czy może jeszcze przyjrzeć się któremuś ze sprawdzanych już elementów?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn lip 30, 2012 3:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Najpierw sprawdziłbym jednak tarcze hamulcowe, czy nie krzywe. Jeśli tarcze ok, to proponuję zająć się wałem napędowym: przede wszystkim dobrze go złożyć, na znaki i wyważyć. U mnie były podobne objawy, po zrobieniu wału - jak ręką odjął! W Ząbkach jest dobry warsztat, z którego usług korzystałem już dwukrotnie (po wymianie tylnej połówki wału, z racji wsadzenia większego mostu, musiałem ponowić operację). Mogę podać namiary na pw.
Pozdro.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pn lip 30, 2012 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, podeślij te namiary - każda wskazówka się przyda. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt lip 31, 2012 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja też bym raczej stawiał na hamulce, jakby most blokował koła to chodził by jak sieczkarnia. Trudno mi sobie wyobrazić takie uszkodzenie w moście które na tyle hamuje samochód, że podnosi się podczas przetaczania.

Wał obraca się kilka razy na obrót koła więc nie powodował by problemów równo co obrót. Niewyważony to pulsujące/jednostajne jęczenie, wibracje - przy prędkościach wyższych.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 01, 2012 1:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Stopniowo wykluczam most - jeszcze nie znalazłem historii, by w Mercedesie most z prawidłowym poziomem, świeżym olejem, nie katowany i współpracujący z nie za mocnym silnikiem, od tak się rozsypał. [zlosnik]

Problem pojawił się po wymianie sprzęgła, czyli wyjęciu skrzyni biegów i wału. Wcześniej most był zawsze cichy, miał właściwy poziom oleju, itp. Miał luz na "ataku", ale w W123 mam jeszcze większy luz i most ma się dobrze. Wał był pooznaczany przed demontażem, tak więc jest w tym samym ustawieniu względem mostu i skrzyni co wcześniej. Ściągnięty był sam wał+tłumik drgań, sprzęgła elastyczne zostały na moście i skrzyni. Podpora wału była w miarę nowa, widocznie wymienił poprzedni właściciel. Śruby włożone we właściwym kierunku.

Coś mi tu śmierdzi jakimś błędem przy wale lub właśnie hamulcami. :-?

Nie ukrywam, że tylne tarcze trudno "wyczuć", bo tył nie "bierze" tak mocno jak przód. Jest może jakiś sposób na szybką ich ocenę?

Wszelkie sugestie co do kontroli elementów w okolicy wału mile widziane - mało jest już tylnonapędówek i nie wykluczam, że większość warsztatów średnio sobie z tym układem napędowym radzi, tak więc nie biorę ww. wniosków z kontroli elementów za pewnik.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: sob sie 04, 2012 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Dziś poobserwowałem zachowanie auta i wnioski są następujące:
-przy "wyciąganiu" auta z dwójki, czyli z niskich obrotów, np. na skrzyżowaniu, pojawiają się słyszalne drgania tylnej szyby, czyli ogólnie tyłu,
-pasażer z przodu czuje drgania, w okolicach tunelu,
-przy zwiększaniu obrotów na postoju czuć drgania na tunelu,
-im ostrzejsze rozpędzanie, tym większe drgania, czyli rozpęd na III do 80 km/h - są coraz większe drgania, zmiana na IV przy 70-80 km/h - mniejsze drgania, które znów proporcjonalnie do obrotów silnika narastają.

Poduszka skrzyni?

W którym kierunku powinna być założona? Sprawdzę też, czy nie jest na odwrót. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt sie 07, 2012 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Dziś sam wszystko przejrzałem... Myślę, że to wyczerpuje temat. :-? Jednak jak się samemu czegoś nie zrobi i nie sprawdzi, to nie ma co liczyć na mechaników...

Od strony mostu różne śruby. Gdyby warsztat mnie o tym poinformował, to przed montażem byłby dostarczony nowy komplet... :evil:
Załącznik:
070820121209.jpg
070820121209.jpg [ 28.13 KiB | Przejrzano 1718 razy ]

Załącznik:
070820121213.jpg
070820121213.jpg [ 30.34 KiB | Przejrzano 1718 razy ]


Poduszka skrzyni biegów. Z tyłu skrzyni cieknie olej, mając skrzynię wyjętą można było wymienić uszczelnienia... Ale po co informować klienta, żeby podjął decyzję... :evil:
Załącznik:
070820121217.jpg
070820121217.jpg [ 39.81 KiB | Przejrzano 1718 razy ]


Tłumik drgań. Rzeczywiście trudno to dostrzec. :evil:
Załącznik:
070820121219.jpg
070820121219.jpg [ 26.32 KiB | Przejrzano 1718 razy ]


Czy połówki wału powinny wału powinny być aż tak rozsunięte na wielowypuście? Wał stuka na połączeniu wielowypustowym...
Załącznik:
070820121234.jpg
070820121234.jpg [ 26.62 KiB | Przejrzano 1718 razy ]


Szlag mnie trafia... :evil:

Z pozytywnych rzeczy, to wszystko (prócz podpory) jeszcze ze znaczkiem Mercedesa - nawet sworznie w przednim zawieszeniu. ;) Oczywiście co nieco, jak widać, trzeba już wymienić, ale ogólnie wiele rzeczy jeszcze się dobrze trzyma (np. w zawieszeniu).

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 9:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ale kicha.
Wieloklin za bardzo wychodzi, ztcp tam go trochę wystaje ale nie aż tak dużo i cały jest osłonięty gumową harmonijką, skręcany dużą nakrętką aby nie dzwonił. Coś jest nie od kompletu.
Tłumik drgań do wymiany. Śruby mocujące przegub tył nie są z tego miejsca (twarde drobnozwoje).
Jak to tam tak pomieszane to nie dziwne, że i biegi wchodzą ciężko, mogli nie odpowietrzyć wysprzęglika albo coś podrutować koło wybieraka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 12:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
A nie mówiłem, że stawiam na wał [zlosnikok] Ja bym uderzał do tego warsztatu, co dawałem Ci jego namiary, bo to nie wiadomo, czy ten wał w ogóle dobrze jest złożony, wyważony etc., a podporę i przeguby elastyczne wraz z prawidłowymi kompletami śrub od razu by Ci też wymienili. Daleko nie masz, a miałbyś z głowy wszystko za jednym zamachem :)
Powodzenia.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 1:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Dodam jeszcze, że tylne tuleje mocujące most do belki mają już luz - szczególnie lewa.

Cytuj:
Ja bym uderzał do tego warsztatu, co dawałem Ci jego namiary, bo to nie wiadomo, czy ten wał w ogóle dobrze jest złożony, wyważony etc.


Spoko spoko, wymienię sam to co znalazłem, a jak to nie pomoże, to pojadę do specjalisty. [zlosnikhihi]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 4:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Rzeczywiscie, fachowcy zaje..., może przy VW i Audi się sprawdzają wymieniając w nich przeguby i klocki. Utwierdza mnie to w przekonaniu, że do Mercedesa potrzebny jest specjalista, który wie co robi, W124 niby prosty wóz, a jednak skomplikowany.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob sie 18, 2012 11:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Po wymianie śrub na oryginały wibracje zniknęły... mimo, iż tłumika drgań jeszcze nie wymieniałem. ;)

Zdjęcie przedstawia zdemontowane śruby i nakrętki. Do tematu "Humor" pasowałoby jak ulał. [hihi]


Załączniki:
180820121239.jpg
180820121239.jpg [ 61.7 KiB | Przejrzano 1564 razy ]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...
Na górę
Post: ndz sie 19, 2012 8:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Widzę że sytuacja podobna do tej u mnie którą opisywałem - śruby mają jednak duże znaczenie. Kto by przypuszczał. [jezyk3]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl