MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr sie 31, 2011 8:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Napisz pełnomocnictwo/upoważnienie dla wybranej osoby do załatwienia sprawy z wymianą dowodu i tyle. [palacz]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 8:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Niech Ci stacja diagnostyczna wystawi odpowiedni kwit. Miałem ten sam problem bo własciciel pojazdu nie mógł zmienić DR i jeździłem z jakimś papierem. Dowód zmieniłem po chyba drugim przeglądzie z papierem ;-)


Ale wydaje mi sie, ze z tym papierem mozna tylko miesiac jezdzic? Chociaz, tyle by bewnie wystarczylo na wizyte w warsztacie w celu odkrecenia czujnika...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 8:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Cem pisze:
Napisz pełnomocnictwo/upoważnienie dla wybranej osoby do załatwienia sprawy z wymianą dowodu i tyle. [palacz]


Nie musi byc poswiadczone przez jakiegos krwiopijce (czyt. notariusz/ambasada)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 9:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Trener, jedzie twój stary na przegląd, robi badanie.
Zakładamy, że 124 spełnia warunki i dostaje pieczęć, ale nie dostaje bo nie ma miejsca.
Dostaje kwit z dwiema pieczątkami, SKP , a druga z podpisem uprawniony diagnosta.
Z tym kwitem drukowanym na zwykłej kartce a4 spokojnie może jeździć rok, potem może zrobić kolejne badanie i tak znów rok.
Ty kiedy wrócisz z obczyzny, to weźmiesz te kwity i wyrobisz nowy dowód, siedem dyszek jakoś to stoi.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 10:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Stacja kwit wyda z automatu bo nie moze inaczej udokumentowac, ze samochod przeszedl (albo nie przeszedl) przeglad. Wymiane dowodu rejestracyjnego zalatwic moze osoba upowazniona i nie musi to byc wcale upowaznienie notarialne. Odpowiednie formularze mozna pobrac ze stron stron WK (tak przynajmniej jest w Gliwicach) albo w ostatecznosci w samym WK w formie papierowej. Wkurzajace jest to, ze wymiana dowodu wymaga dwoch wizyt w WK :evil:.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 10:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Święta, święta, wiec walki ciąg dalszy. Z wymiana czujnika trzeba niestety było jechać do warsztatu. Mechanik po wyjęciu rozrusznika dal rade śrubie (wymienił ja na zwykła, sześciokątna). Jak już rozrusznik był wyjęty, to zrobiłem mu szybki przegląd, bo czasami niedomagał - zły kontakt na wyjściu ze styku z "bendiksa".
Wymiana czujnika niestety nie pomogła, problem z nierówna praca i ciężkim odpalaniem na ciepłym pozostał :evil: . Zebrało się konsylium mechaników, pomysły były od blokujących się regulatorów luzu zaworowego, po spadek kompresji (bo jak odpalił to chodził na 2 cylindrach). Widać siadło im trochę na ambicje (i nie mieli nic innego do roboty), to postanowili pokręcić rozdzielaczem WN. Żeby nie było łatwo, to śruba rozdzielacza ostatnio dokręcana przez Hansa na linii montażowej nie chciała się poddać. Zgodnie z maksyma, ze nie ma rzeczy, których nie da się odkręcić, tylko młotek możne być za mały, przyłożyli śrubce w czerep kilka razy - puściła. Po tym szoku Mercedes się poddała i grzecznie odpaliła bez zająknięcia. Ustawienie rozdzielacza okazało się prawidłowe, wiec został dokręcony. Samochód jeździ do dzisiaj, tyle, ze ja nadal nie wiem co mu było i czy nie odmówi znowu posłuszeństwa :cry: Palec rozdzielacza jest nowy, nie sadze, żeby sam z siebie mógł się przestawić - zresztą wcześniej samochód alergicznie reagował na deszcz, co sugerowało problem elektryczny (może to dwa rożne problemy)?
Byl jeszcze drobny problem z jazda na Pb, wyglądało, jakby moduł "przekaźnika" pompy nie dostawał sygnału TD z układu zapłonowego. Usterka typowa - oberwane dwie ścieżki w "przekaźniku". Autko odpala i jeździ na obu typach paliwa, można przełączać w te i nazad podczas jazdy bez żadnych problemów.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 3:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Errata;
wybrałem się dziś do garażu w celu identyfikacji skrzypienia w okolicach akumulatora, wyjechałem autem, zgasiłem silnik, pooglądałem mocowanie amortyzatora - rozwarstwione.
Po jakiejś chwili chcę odpalić a tu nic, drygawki praca na dwóch cylindrach - problem wrócił :evil: . Mając w pamięci ostatnia wizytę u mechanika poluzowałem aparat zapłonowy i poruszałem podczas kręcenia rozrusznikiem. Cud panie, cud! Silnik odpalił i pracował równiutko.
Przynajmniej krąg podejrzanych się zawęża! Ściągnąłem kopułkę, palec na swoim miejscu, kopułka i wyprowadzenia czyściutkie, ale język palca jakiś taki okopcony na lewym końcu - znaczy się iskra przeskakuje na samym końcu a nie gdzieś na środku! Wniosek tylko jeden; przestawiony wałek aparatu (nie Hans a Pan Kaziu ostatnio tan grzebał!). Wyciągnąłem cały aparat i przestawiłem o dwa ząbki do tylu. Znowu silnik odpala i działa równiutko (mam nadzieje, ze problem zażegnany). Teraz mogę pokręcić aparatem w lewo i prawo w całym zakresie jego regulacji i nic się w pracy silnika nie zmienia.
Widać moduł zapłonowy przestawiał zapłon, tak, ze język palca rozdzielacza był za daleko wyprowadzenia danego cylindra i zapłon wypadał [palacz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sty 04, 2012 9:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przegląd zrobiony jutro sranca do urzędu po nowy dowód.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sty 04, 2012 10:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W co się ubierzesz jutro ?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 3:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W 76zl. [zlosnikz]
Podanie o nowy dowód złożone; moja obecność była wymagana jako głównego właściciela samochodu. Za jakiś miesiąc dowód powinien być gotowy (musi ręcznie robią?!)

ps. jeszcze jedno pytanie odnośnie nadkola do którego jest przykręcony moduł zapłonowy; z tego co widzę, to odprowadza on spodem ciepło do nadkola - czy oryginalnie nadkole w tym miejscu jest płaskie (moje jest klepane niestety)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 7:39 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jest płaskie i pomiędzy modułem i nadkolem jest pasta taka jak do radiatora na procesorze w komputrze.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 9:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak tez mi się i tak wydawało, bo na nowym module była pasta silikonowa od spodu.
Co gorsza pod starym modułem była wsadzona cienka gąbka - zero odprowadzania ciepla!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl