MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 30, 2011 6:02 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 21, 2008 3:08 pm
Posty: 8
Witam

Pewnie ten temat już był wałkowany, jednak nie mogę odszukać potrzebnych mi informacji.

Jestem posiadaczem Mercedesa w124 coupe E320 rocznik 1995 .

Posypał się w samochodzie dolny wahacz prawy od strony pasażera. W moim modelu zastosowano nierozbieralne wahacze. Moje pytanie - czy można założyć wahacz z rozbieralnym sworzniem? wiem że da się go założyć jednak główka wahacza nierozbieralnego podobno jest połozona pod innym kątem niż te w rozbieralnych. Czy po założeniu rozbieralnego może to powodować jakiś problem ?

ewentualnie gdzie można zregenerować ( jakieś adresy, nr telefonu - Częstochowa, Łódź ) wahacz nierozbieralny.

Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Kolega wymieniał w 420E i nie było problemu. Tylko nie pamiętam, czy potem nie ustawiał od nowa geometrii.


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 9:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 04, 2011 8:45 pm
Posty: 40
Numer GG: 3829726
Lokalizacja: Będzin
A co na to katalog i co za tym idzie cena w salonie ?


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 10:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 21, 2008 3:08 pm
Posty: 8
W MB cena jest oczywiście zawrotna, wahacz nierozbieralny 2 000 zł za sztukę, wiec jak dla mnie nie do przyjęcia. Zamienniki są, jednak ceny za sztukę okolo 1 000 zł, co również jest kosmosem za kawalek blachy. Zresztą z doświadczenia wiem, że zamienniki bardzo często okazują się badziewiem.

Już myślałem, że moja coupe nie zaskoczy mnie swoimi awariami ( padły dwie skrzynia automat, wiązka silnika, przepływomierz, walka z cewkami i prądami ) a tu jednak ma jeszcze parę asów w rękawie :)

Dlatego czekam na Wasze opinie w tym temacie .

Pozdrawiam


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 10:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 04, 2011 8:45 pm
Posty: 40
Numer GG: 3829726
Lokalizacja: Będzin
proponuje zdemontowac oryginal i z nim udac sie na zakupy. Jakies intercars lub fota , przynajmniej porownac - jak wizualnie pasuje i wymiarami sie zgadza to znalesc najbardziej atrakcyjna oferte.


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 11:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Razem z wprowadzeniem wahacza z zintegrowanym przegubem nastąpiła zmiana tarczy hamulcowej, zacisku, osłony.
Po wstawieniu starej (demontowalnej) wersji wahacza występuje mniejszy lub większy problem z luzem pomiędzy tarczą hamulcową/osłoną/końcówką wahacza. Nowsze tarcze są cofnięte bardziej w stronę wnęki. Rozpracowałem ten temat w odwrotnym kierunku - tzn. wstawienie hamulców i tarcz z wersji mocniejszych do starego zawiasu ze starym wahaczem. I zamiana możliwa ale jednak z iżynierskiego punktu widzenia kiszka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 1:58 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 21, 2008 3:08 pm
Posty: 8
No rozumiem ale czy taka zamiana jest bezpieczna ? Czy bedzie to powodowalo jedynie szybsze zuzycie sworznia i czestsza jego wymiane, czy tez moze spowodowac wypadniecie sworznia bez zadnego powodu ?


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 9:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmiana nie jest bezpieczna bo to rzeźba i będziesz miał większe lub mniejsze kłopoty z luzem pomiędzy tarczą (w szczególności nową) a końcówką wahacza.
Nikt Ci nie da jakiejkolwiek gwarancji - możesz tyle co sam na własną odpowiedzialność wstawić i cieszyć się, że oszczędziłeś pieniądze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 01, 2012 11:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
od lat na forum było pisane, że w takim wypadku wymienia się na taki wahacz z wymiennym sworzniem i nie ma bólu.
oto przykład http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... n&Itemid=3
I to nie tylko na tym forum....

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz sty 01, 2012 3:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pewnie, ze wejdzie tylko z nową tarczą będzie pomiędzy główką a tarczą 1mm luzu i trzeba ciąć dziure w osłonie. Zalezy dużo od typu i zużycia tarczy. U nas w PL takie modyfikacje są na porządku dziennym ;-) więc nikt się nie zastanawia, że coś jest nie całkiem halo i jak się wiór stalowy nie sypie to jeździć można.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl