MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 4:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [W124] Dmuchawa
Post: czw sie 04, 2011 11:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Samochód W124 200D '91 bez klimy.
Mam problem z dmuchawą nawiewu - czasem się nie włącza i nie działa wtedy na żadnej z prędkości.

Poczytałem trochę starych postów na ten temat i...
Podmieniłem przełącznik - sytuacja bez zmian.
Bezpiecznik się nie przepala, gniazdo bezpiecznika bez uszkodzeń, bezpiecznik nowy (nie zaśniedziały).
Cofanie kluczyka w stacyjce też nic nie zmienia.

Mam kilka dodatkowych pytań:
Czy podłączenie napięcia z akumulatora pod wtyczkę dwupinową przy rezystorach wstępnych pozwoli sprawdzić dmuchawę (wtyczka i rezystory na zdjęciu)?
Czy tak powinien wyglądać odpływ na podszybiu (zdjęcia)?
Od czego służy linka wpinana z przodu przełącznika prędkości dmuchawy? U mnie nie pozwala ona cofnąć przełącznika do końca, tzn. da się wyłączyć dmuchawę, jednak pokrętło nie cofnie się na tyle, aby strzałka była pionowo w dół.


Załączniki:
04082011811.jpg
04082011811.jpg [ 30.49 KiB | Przejrzano 1105 razy ]
04082011809.jpg
04082011809.jpg [ 37.34 KiB | Przejrzano 1105 razy ]
04082011807.jpg
04082011807.jpg [ 22.05 KiB | Przejrzano 1105 razy ]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...
Na górę
Post: ndz sie 07, 2011 2:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Miałem podobnie u siebie, gdy poprzednia dmuchawa kończyła swój żywot, czasem chodziła bezproblemowo, a czasem wcale.
Okazało się, że komutator się zjechał praktycznie do zera.
Lecz był luz na ośce i czasem szczotki nachodziły na tą nie startą jeszcze część komutatora i wtedy działała sprawnie.
Problem był na tyle częsty, że musiałem wymienić, udało mi się dorwać sam silnik wymiana razem z wyciągnięciem dmuchawy zajmie godzinkę.



Być może u Ciebie jest inna przyczyna ale może to Ci coś podpowie.

pozdrawiam.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
Post: czw sie 11, 2011 9:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Albo przepalone spirale rezystorow albo koncza sie szczotki w silniku

ps. jezeli komutator w silniku jest "wyjechany" to mozna go regenerowac - regeneracja wirnika (uzwojenie+komutator) ~100zl, wiec chyba lepiej niz wsadzanie uzywki w niewiadomym stanie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw sie 11, 2011 6:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
TReneR pisze:
Albo przepalone spirale rezystorow albo koncza sie szczotki w silniku


Chyba w przypadku problemów z rezystorami na najwyższej prędkości zawsze by działała (rezystory nie są wtedy używane)?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt sie 12, 2011 9:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Szumek pisze:
TReneR pisze:
Albo przepalone spirale rezystorow albo koncza sie szczotki w silniku


Chyba w przypadku problemów z rezystorami na najwyższej prędkości zawsze by działała (rezystory nie są wtedy używane)?


Nie pamietam czy w Mercedesach jest - bezpiecznik termiczny w puszce z rezystorami. Jak on padnie to nie bedzie chodzil nawet na najwyzszym zakresie.

ps. moze byc tez wytarta panewka i wirnik blokuje sie o stator.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt sie 12, 2011 3:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Dmuchawa potrafi włączyć się po jakimś czasie, w trakcie jazdy. Podejrzewam, że jest coś właśnie z silnikiem dmuchawy - gdy w czasie jazdy powietrze ją "bujnie", to się załącza. Wymienię ją na inną używaną, a tą dam ew. do regeneracji.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 10:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
Czy podłączenie napięcia z akumulatora pod wtyczkę dwupinową przy rezystorach wstępnych pozwoli sprawdzić dmuchawę (wtyczka i rezystory na zdjęciu)?

tak, prowadzi bezpośrednio do dmuchawy.

Cytuj:
Czy tak powinien wyglądać odpływ na podszybiu (zdjęcia)?

tak, i zawsze jest zabagniony; od spodu rozgałęzia się na dwie strony nad skrzynią biegów pod dużym kątem, więc nie pchaj tam niczego ostrego bo pokaleczysz gumę odpływu

Cytuj:
Od czego służy linka wpinana z przodu przełącznika prędkości dmuchawy? U mnie nie pozwala ona cofnąć przełącznika do końca, tzn. da się wyłączyć dmuchawę, jednak pokrętło nie cofnie się na tyle, aby strzałka była pionowo w dół.

W nagrzewnicy jest zestaw klap, które służą do przekierowania strumienia powietrza w różne strony. Dodam od siebie, że ktoś naprawdę spędził trochę czasu nad wymóżdżeniem tego.
To chyba jest linka do zamykania doplywu powietrza z zewnatrz, nie pamiętam, bo ostatni raz zaglądałem do egzemplarza z klimą DIAVIA i tam jakieś wynalazki były.
Te linke można wyregulować, tak jak hamulce w rowerze. Ale stawiam na to że gdzieś się haczy i może być konieczne zdjęcie tunelu środkowego, a to trochę roboty jest.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 9:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wymieniłem dmuchawę i już wszystko ok. :) Nawet nie było to takie czasochłonne. 8)

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi w temacie, szczególnie wypowiedź kolegi mMm2, która wiele spraw mi rozjaśniła. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl