1) Jakie są faktyczne korzyści z odłączenia EGR? Teoretycznie powinno byc mniej sadzy w kolektorze i lepsza dynamika, zastanawiam się nad odłączeniem. 2) Wymiana uszczelki pod deklami pompy wtryskowej, nie jest to takie hop siup jakby sie wydawało, bynajmniej w 200d. pozwole sobie pokrótce opisać problemy jakie się przytrafią po drodze. Na poczatek radzę sie zaopatrzyc w garaż z kanałem, gdyz nakrętki lubia spadać na osłone silnika, poza tym dostęp do dolnego dekla jest lepszy z kanału. Po drugie, jeżeli chodzi o boczna pokrywke pompy, uszczelek są dwa rodzaje, mi w aso po nr vin dobrali niewłaściwą, bodajże inna jest dla pokrywki stalowej, inna dla aluminiowej. Dostęp jest dobry po zdjeciu obudowy filtra i jeżeli ktos ma odłączeniu tych egr-ów. warto tez wymienic uszczelke pod pompka zasilającą, kosztuje 3,7zł w aso. Do wymiany uszczelki pod dolna pokrywką, oprócz kanału nie obejdzie sie bez podparcia silnika i odkręcenia łapy, miedzy jedna ze śrub, a łapą jest 3cm przerwy i nie ma takiego klucza co by tam wszedł (śruby na torx30). Jest druga opcja - wyjecie pompy hehe. Byc może w wiekszych motorach łapy sa rozmieszczone inaczej i nie trzeba niczego demontować. Reasumując wymieniłem tylko uszczelke pod pompką zasilajacą, bo boczną mi złą sprzedali, a do dolnej nie miałem juz cierpliwości. Koszt trzech uszczelek w aso to ok 37zł.
_________________ W124 200D - Śnieżyna W124 300D - Menczysław (ex) W123 240D - Kruszynka (ex) Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem
|