MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 4:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 01, 2011 9:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Witam

Pacjent to silnik m117, 5 litrów, jakaś wczesna wersja, na prostokątnym module zapłonu z jedną wtyczką i czujnikiem z aparatu oraz wtrysku K-Jetronic, bez potencjometru klapy nastawnika EHA itp.

Był problem z obrotami, silnik nie schodził ze ssania, cały czas trzymał obroty w przedziale 1000-1200. Został wymieniony na próbę cały rozdzielacz paliwa razem z tym nastawnikiem ciśnienia, czy jak to się nazywa (z przodu silnika, niedaleko od silnika tempomatu, wchodzą do niego 2 przewody paliwowe, 2 przewody podciśnienia i jedna wtyczka). Po odpaleniu obroty na poziomie 1000, po zagrzaniu do 50 st spadły do 700. Pochodził nieco, kilka razy zgaszony i odpalony ponownie, wszystko ok, gdy nagle problem powrócił. Chodzi na ssaniu i nie chce zejść. Nastawnik biegu jałowego działa, jego odłączenie nic nie daje, dalej obroty na poziomie 1200. Z przodu w blok są wkręcone dwa termozawory sterujące podciśnieniem, odpięcie od nich podciśnień nic nie daje.

Ktoś ma jakiś pomysł ? Sprawa dość pilna.


Na górę
Post: pn wrz 12, 2011 7:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Miałem nieco podobny kłopot. sprawdź czy wtryskiwacz dodatkowej dawki paliwa da się odpiąć od wiązki elektrycznej i spróbuj wtedy jeśli chodzi to jest ok i masz uszkodzony włącznik termiczny tego wtryskiwacza ,jeśli brak skutku to na pewno jakiś czujnik nie koniecznie podciśnieniowy ja miałem uszkodzony włącznik termiczny w głowicy w m110


Na górę
Post: pn wrz 12, 2011 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Odpinałem wszystkie wtyczki elektryki a także wszystkie podciśnienia, jakie się dało, wtrysk chodził na samej "mechanice". Bez efektu. Zastanawiam się jeszcze nad zasilaniem paliwem, bo jak trzymał wysokie obroty to i moc nie ta co trzeba.

Tak, czy inaczej, klient odebrał samochód i pojechał, ale będzie jeszcze okazja przy nim podłubać


Na górę
Post: pn wrz 19, 2011 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Poszukaj w moich postach, miałem identyczny problem. Okazało się ze zgniła wtyczka do sterownika biegu jałowego (ta prostokątna puszka na podszybiu), po przelutowaniu wszystko ok, problem nie powrócił.
Pozdrawiam.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl