MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 20, 2011 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 9:36 pm
Posty: 435
Lokalizacja: [PSZ] Szamotuły
Witam,
Mam taki problem w aucie, mianowicie kupiłem takie auto z uszkodzoną pompą. Oddałem pompę do regeneracji, wszystko z pompą jest dobrze, ciśnienie jest wszystko chodzi w niej. Po uruchomieniu silnika (ciężko kręci) auto odpala, pracuje nierówno, wydaje niepokojący metaliczny dźwięk i dymi. Wtryski oddane do sprawdzenia, wszystko okej z nimi. Filtry wymienione olej wlany i dalej to samo. Zapłon ustawiony na 14 stopni po GMP, wszystko tak jak należy. Na forum w202.pl jest jeszcze wątek odnośnie pęcherzyków powietrza, jednak nic takiego u mnie nie występuje.
Jest w stanie ktoś mi pomóc?
Już zaczynam być bezradny, auto 3. tydzień czeka na naprawę, a ja już prawie nie śpię...

_________________
C180 T-Model 98'
Mondeo mk4 2.0 PB 08'
C3 1.1 PB 12'


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 10:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
może świece spalone? czy jak się zagrzeje to też głośno pracuje?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 10:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 9:36 pm
Posty: 435
Lokalizacja: [PSZ] Szamotuły
Świece zmienione, po rozgrzaniu jest dalej tak samo.
Panowie ja już tam wszędzie głowę włożyłem i już nie wiem co tam jest nie tak.
Moim zdaniem, znając moje szczęście jakaś mała usterka albo błąd montażu gdzieś jest.

_________________
C180 T-Model 98'
Mondeo mk4 2.0 PB 08'
C3 1.1 PB 12'


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 10:45 pm 
Masz prawdopodobnie dwie niezależne usterki.
Ostatnio miałem 2 razy metaliczny dźwięk,
w dwóch różnych autach,
za każdym razem ten sam dźwięk metaliczny
za każdym razem winnym okazał się taki
metalowy przedmiot podtrzymujący rurę wydechową
od spodu, który był pęknięty w kształcie litery U,
mechanicy znają nazwę.
A po prostu podczas pracy rura się lekko telepie
i uderza o resztki tego U.
A nierówna praca i dymienie to ta druga ustaerka.
Może zatankuj nareszcie dobre paliwo ...


Na górę
   
Post: ndz mar 20, 2011 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 9:36 pm
Posty: 435
Lokalizacja: [PSZ] Szamotuły
Jutro będę sprawdzał ten metaliczny dźwięk, dam znać mechanikowi.
Paliwo zalane - Orlen Verva.
Jakieś propozycje dalej? :)

_________________
C180 T-Model 98'
Mondeo mk4 2.0 PB 08'
C3 1.1 PB 12'


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 11:09 pm 
Zatankuj może nareszcie na inne stacji niż stacja z franczyzą Orlenu, bo ja wyraźnie odczuwam różnicę jakości paliwa na stacji gdy faktura ma adres Płock,
a zupełnie inaczej jak pisze, że to Romek i spółka pod patronatem Orlenu. A nowe auta są wrażliwe na jakość paliwa. Zrób długą trasę, wypal paliwo, zatankuj kilka razy po drodze po 10-20 litrów. Wyklucz jakość paliwa, nie wymieniaj, ale sprawdź filtry paliwa. przepuść odrobinę paliwa w przeciwną stronę, zobacz co w szklance na dnie na drugi dzień znajdziesz (opadają śmieci po 20 godzinach). Może wydaje Ci się, że tankujesz prawidłowo, podaj nazwę stacji z paragonu/faktury. Czy adres Płock ?


Na górę
   
Post: pn mar 21, 2011 9:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
Witaj
Czy podczas sprawdzenia pompy wtryskowej były sprawdzone również wtryskiwacze? Jeśli były sprawdzone i jest wszystko w jak najlepszym porządku to drugą sprawą jest sprawdzenie ciśnienie oleju odnośne stuków ( napinacze łańcucha, luzy zaworowe itd.- zależy z jakich okolic słychać niepokojące odgłosy ).
niepożądane dla każdego właściciela pojazdu jest nierówne ciśnienie na garach – spowodowane dużym zużyciem gładzi i pierścieni, wypalonymi zaworami, pęknięta głowica lub uszkodzona uszczelka.

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 9:36 pm
Posty: 435
Lokalizacja: [PSZ] Szamotuły
Ogólnie krótka historia auta.
Auto kupiłem w zimę w 20 stopniowym mrozie po tygodniu stania odpaliła po 2 minutach, silnik chodził równo, jedyne co to pompa była do zrobienia. Głowica w aucie wcześniej była robiona. Wszystko odpaliło bez problemu, po włożeniu nowej pompy okazało się, że silnik nie chodzi tak jak powinien.
Wtryskiwacze oddane do sprawdzenia, wszystko ok.
Kompresja moim zdaniem jest, jeżeli by jej nie było to niemożliwe, żeby auto odpaliło po tak długim postoju.
Dymienie wygląda tak jakby uszkodzona była pompa, ale cały układ wtryskowy został sprawdzony...
Ma ktoś z Panów jeszcze jakiś pomysł?
Odnośnie paliwa i jazdy jest to niemożliwe, ponieważ auto faluje na obrotach, przygasa i boję się gdziekolwiek dalej jechać.
Czekam na podpowiedzi.
Dzięki za pomoc :)
pozdrowienia z wlkp.

_________________
C180 T-Model 98'
Mondeo mk4 2.0 PB 08'
C3 1.1 PB 12'


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 6:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
to może jednak ta pompa została tylko zapłacona a nie zrobiona ? wszystkiego można się spodziewać ale skoro chodzi gorzej niż chodził to coś z nią jest nie tak

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 10:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Gdzieś w tekście przeoczyłem jaki jest rodzaj dymienia. Jeśli jednak wszystko masz w porządku jak mówisz to nie wykluczone, że silnik dymi (na biało ?) z powodu dostania się wody do paliwa (prycha, krztusi się, przerywa, gaśnie, traci moc itp.) Woda może być w minimalnej ilości gdzieś w przewodzie, filtrze paliwa, filtrze powietrza, w gaźniku (jeśli to oczywiście nie Diesel).Sinik usiłuje ją przepalić. Może na początek wlej do baku coś co zawiera alkohol izopropylowy, który doskonale absorbuje wilgoć z paliwa, czyści styki, przewody i wtryski. Cena około 5zl buteleczka. (uwaga ten alkohol nie nadaje się do picia). Przestrzegam przed innymi alkoholami (etylowy, metylowy itp) które często powodują rozwarstwianie się paliwa a we wysokiej temperaturze pod ciśnieniem tworzą kwas octowy , który nie jest przyjazny dla układu wylotowego w silniku. :(

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 1:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Moge luknąć szamotuły są w miare blisko. Może coś poradzim.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl