MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 5:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: sob lut 19, 2011 5:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Hmm... Patrzyłem w katalogu Intercars, rzeczywiście do W124 200D były dwa typy czujnika, jedno- i dwu-pinowy.

Książka o naprawie W124 podaje, że czujnik dla świec znajduje się w pobliżu obudowy termostatu... Jednak auto, o którym tu wspominam miało przekładkę silnika i ma silnik od W201.

Wie ktoś może, czym się różni OM601 z W201 w kwestii czujników temperatury?

Załączam obrazek z książki ze wspomnianym czujnikiem. Ja tego czujnika na wcześniejszym zdjęciu nie widzę...


Załączniki:
sn_w124.jpg
sn_w124.jpg [ 22.91 KiB | Przejrzano 574 razy ]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...
Na górę
Post: sob lut 19, 2011 6:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, przeanalizowałem cały temat i chyba już wiem. [zlosnik]

Tak jak już wspomniano wcześniej, mogą być dwa czujniki jednopinowe lub jeden dwupinowy. W tym przypadku jest jeden dwupinowy.

Pozostaje zagwozdka, czy wspomniane W124, wcześniej, w oryginalnym silniku, miało jeden czy dwa czujniki. Jeśli dwa, to ciekawe, czy ten od świec miał identyczne charakterystyki jak ten dwupinowy, czyli czy przekaźnikowi świec żarowych nie robi różnicy rodzaj czujnika...

Chyba będzie trzeba sprawdzić i czujnik, i przekaźnik. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 9:03 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 03, 2010 10:36 am
Posty: 34
Lokalizacja: Ostrów Wlkp./Poznań
Witam, podłącze się do tematu żeby nie zakładać nowego.

Dwa dni temu padło mi auto, akumulator jest dobry bo mogłem go długo kręcić (ok 30sec.- po dwóch takich próbach musiałem go zabrać do naładowania) podejrzewam że padły świece (wywnioskowałem z wcześniej czytanych postów że jest to najbardziej prawdopodobne po aku)

Moje pytanie brzmi, które świece będą pasować do mojego modelu:

w124 300D Turbo 108kw, 92' silnik OM603.960 w automacie

Takie modele świec znalazłem na allegro i wszyscy sprzedawcy twierdzą że ich model będzie mi pasował:

1. beru GN860
2. NGK Y916J dł. cał. 70mm, gł. zabudowy 22,5mm
3. Bosch 250201039 dł. cał. 71mm, gł. zabudowy 25mm

http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-ngk-5906-dp06-2-9d-td-mercedes-300d-i1447756632.html

http://moto.allegro.pl/bosch-duraterm-glp001-lancia-land-rover-mercedes-i1433400221.html

Proszę o krótkie wyjaśnienie skąd różnice w wymiarach i czy mają duże znaczenie, jeżeli tak to które wybrać .

Z góry dzięki:)

Pozdrawiam:)

_________________
W124 300D Turbo 92' automat klima :)


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 7:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Beru GN858

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 8:12 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 03, 2010 10:36 am
Posty: 34
Lokalizacja: Ostrów Wlkp./Poznań
Dzięki za info.

Trochę jestem teraz w kropce bo te Beru GN 858 mają jeszcze inne wymiary. :(

Wczoraj dzwoniłem do Inter Cars i Pan szukając w katalogu dobrał mi te NGK Y916J

A może ktoś z Was wie jakie były montowane oryginalnie?

Coś jednak czuje że się skończy na wyciągnięciu jednej i poproszę w sklepie żeby dobrali mi takie same.

_________________
W124 300D Turbo 92' automat klima :)


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 9:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Wg intercarsu
BERU
0100221107 GV 603 0100221107 50,02 zł >9
0100226186 GN 909 0100226186 47,06 zł >9
0100226234 GN 858 0100226234 50,37 zł >9



Czyli to co pisalem jest ok, po co szukac cos innego ja te sa na pierwszym montazu, pozatym na aledrogo kupisz je po 34 zł za sztuke.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt lut 25, 2011 9:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 03, 2010 10:36 am
Posty: 34
Lokalizacja: Ostrów Wlkp./Poznań
ok prawdopodobnie w poniedziałek będzie po wymianie wiec dam znać co kupiłem i jak wyszło.

Pozdrawiam

_________________
W124 300D Turbo 92' automat klima :)


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 7:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 03, 2010 10:36 am
Posty: 34
Lokalizacja: Ostrów Wlkp./Poznań
Witam.

Jak tylko minęły mrozy problem zniknął, ale mimo wszystko i tak wymieniłem wszystkie świece, trochę było zamieszania jak po wymianie i po założeniu kolektora okazało się że skrzynka z przekaźnikami podaje prąd do świec tylko kilka sekund, a kontrolka na desce rozdzielczej cały czas się świeci.

Po kilku krotnym odkręceniu kolektora wyszło że dwie śruby przykręcające kolektor są krótsze, były na pierwszym i trzecim cylindrze a powinny być na pierwszym i czwartym. Taka sytuacja powodowała "zwarcie" i prąd nie był podawany na świece tylko na kontrolkę.

teraz wszystko jest jak powinno, czyli kontrolka pali się tak długo jak długo podawany jest prąd na świece.

Ps. Mam nadzieje że nie skomplikowałem za bardzo tematu, ale jak co to postaram się dokładniej opisać jak to wyglądało:)

Zapomniałem dodać że nowe świece to NGK Y-916J

Pozdrawiam.

_________________
W124 300D Turbo 92' automat klima :)


Na górę
Post: pn mar 28, 2011 12:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jednak temat okazał się dosyć skomplikowany...

Wprowadzenie do historii [zlosnik]
W moim W124 oryginalny silnik się skończył i poprzedni właściciel zamontował silnik z W201 z 1989 roku (ten 75 KM).

Na silniku mam dwa czujniki temperatury. Jeden na głowicy, gdzieś pod koniec (na wskaźniki prawdopodobnie) i drugi na szczycie na przodzie silnika (dwupinowy - włącznik wentylatora chłodnicy).
Jednak nie mam nigdzie czujnika dla świec żarowych (albo go nie znalazłem).

Kabel zwisa tak jak na tym zdjęciu...
Obrazek

...a powinien być wpięty do czujnika jak na tym zdjęciu.
Obrazek

Czujnika jednak nie ma, zamontować go też nie ma tam gdzie.

W związku z tym mam pytania:
-gdzie można by znaleźć jeszcze jakiś czujnik?
-ewentualnie gdzie można by zamontować brakujący czujnik?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl