MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 06, 2011 1:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Witam

Mam problem z moim m104. Mianowicie, jak bym nie jeździł, nie mogę zejść poniżej 18 litrów po mieście....
Gdy go kupiłem, spalał mi 13 litrów na 100, ale nie sprawdziłem tego dokładnie (na dłuższą metę) gdyż poszła uszczelka pod głowicą. Zrobiłem uszczelkę i od tego czasu pali ile mu wleję.
To może opiszę, co sprawdziłem:
-paliwo nigdzie nie wycieka
-licznik nie przekłamuje
-wiązka naprawiona w całości
-Jeżdżę spokojnie, nawet bardzo, na dogrzanym silniku (80-85 st. przy obecnych temperaturach)
-w pamięci sterownika nie ma żadnych błędów
-przepływomierz oryginalny
-samochód oryginalnie nie posiada katalizatora ani sondy lambda. Pojechałem na analizator spalin i wyszło mi coś takiego:

-Obroty jałowe
% vol CO - 0,93
% vol CO cor. - 1.00
% vol CO2 - 13,10
ppm vol HC - 124
% vol o2 - 1.73
λ - 1.047

przy 3000 obrotów
% vol CO - 1.15
% vol CO cor. - 1.25
% vol CO2 - 12,67
ppm vol HC - 205
% vol o2 - 2.06
λ - 1.052

Na naklejce na przednim pasie mam naklejkę, z której wynika, że stężenie CO powinno wynosić 1+/-0,5 %. Czyli jest idealnie

-Rozrząd - Tu warto zwrócić uwagę, bo przy składaniu po uszczelce pod głowicą źle go złożyłem, na wałku ssącym. Ale to było widać ewidentnie, bo nie trzymał jałowych, kompletny brak mocy do momentu zmiany fazy rozrządu (po przekroczeniu 2000 obrotów), oraz wywalało błąd czujnika wałka rozrządu. Kolizje tłoków z zaworami wykluczam, nie był przestawiony aż tak mocno (2 zęby), do tego przez odpałem zrobiłem ręcznie 3 obroty wałem i było ok) Rozrząd poprawiłem, obecnie wygląda to tak (koło pasowe idealnie na OT):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Czyli niby ok, ustawiony na znaki.

Poza tym, pomyliłem zasilanie paliwem z "powrotem", po chwili kręcenia, gdy nie chciał odpalić, połapałem się i poprawiłem. Myślałem, że ucierpiał regulator ciśnienia na listwie, ale teoretycznie nic mu się nie powinno stać, z resztą, wtedy wyszłyby głupoty na analizatorze spalin...

Cewki podmienione na inny komplet, świece nowe, przewody i falki oryginalne, oporność właściwa (już nie pamiętam, chyba 2 kOhm)

Poza tym, silnik nie bierze ani grama oleju, zawsze pali na "dwa obroty wałem", czy ciepły, czy zimny, nie ma problemów z wolnymi obrotami, stoją jak wryte, żadnego falowania itp. Przyspieszenie świetne, "jak rakieta"...

Ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, po rozgrzaniu często silnik drży (a raczej przenosi drgania na nadwozie), ale nie tak, jak by go zalewało czy wypadały zapłony, bardziej przypomina to drżenie silnika diesla, takie dość intensywne drgania o wysokiej częstotliwości. Czuć to najbardziej na kierownicy. Ale co ciekawe, często wystarczy przejechać kawałek, wyrzucić na luz i wtedy nie czuć, że silnik pracuje, tak równo chodzi. Dziwne....


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 4:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
A któreś koło Ci nie "trzyma" czasem ?
Jak nie jesteś pewny regulatora ciśnienia to wepnij manometr i zmierz ciśnienie na listwie,chyba ma być 3bar.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 5:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Nie, hamulce w porządku, koła lekko się kręcą.

Ten regulator ciśnienia to raczej nie, bo wyszłoby to podczas analizy spalin....


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 11:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Manometr w reke i sprawdz. Ja bym jeszcze sprawdzil kompresje (robiona uszczelka).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Niestety, nie posiadam na tą chwilę ani manometru, ani przyrządu do pomiaru kompresji. Chyba zacznę od przepływki, bo oryginalna, od nowości nie wymieniana...

Ale z tym ciśnieniem na listwie to mało prawdopodobne, bo gdyby poszedł regulator, mogłoby nie być ciśnienia, albo byłoby za niskie. A wtedy chyba szarpałby w czasie przyspieszania. Do tego, ilość wstrzykiwanego paliwa jest regulowana czasem wtrysku...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl