MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 30, 2010 2:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Mam pytanie do kolegów odnośnie sekwencyjnego wtrysku benzyny w silniku m111 2.2 .
A mianowicie, skąd komputer sterujący wtryskiem wie, który cylinder jest akurat w czasie ssania, z moich obserwacji i doświadczeń, ECU zbiera dane z czujnika prędkości obrotowej, znajdującego się na obudowie koła zamachowego i z czujnika położenia wałka rozrządu.

I jeżeli ECU dostaje sygnał z wyżej wymienionych czujników to jest logiczne że wie kiedy na którym garze jest ssanie. Ale jeżeli odepniemy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nadal pracuje i to bez jakiejkolwiek wyczuwalnej różnicy, przynajmniej mój. I w związku z tym pytanie czy po odpięciu czujnika wtrysk podaje paliwo na wszystkie cylindry jednocześnie?

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 12:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Synchronizacja z walka rozrzadu wystepuje podczas fazy rozruchu, puzniej wystarczy odliczac uimpulsy z czujnika walu korbowego. Sprubuj odpalic auto bez tego czujnika [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 5:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
TReneR pisze:
Sprubuj odpalic auto bez tego czujnika


Da się i nie ma wyczuwalnej różnicy, sprawdzone.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 10:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
jac pisze:
Da się i nie ma wyczuwalnej różnicy, sprawdzone.

No i dlatego pełna sekwencja wcale nie jest dużo lepsza od półsekwencji gdzie nie potrzeba czujnika położenia wałka ;)

Prawdopodobnie silnik wyczuł awarię czujnika i chodzi właśnie w trybie półsekwencji...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 10:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
voytas pisze:
Prawdopodobnie silnik wyczuł awarię czujnika i chodzi właśnie w trybie półsekwencji...


No właśnie silnik chodzi wtedy w trybie półsekwencji dokładnie tak jak pracują cewki wysokiego napięcia, iskrząc jednocześnie na pierwszym i czwarty garcu lub trzecim i drugim, pomimo tego że na jednym jest w tym momencie praca a na drugim koniec wydechu i początek ssania.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl