MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 14, 2010 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 02, 2009 9:27 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Ełk
Witam,
Dwa pytanka do kolegów:

1. Moja ASB 722 355 przy silniku 420 nie chce zmienić biegu przy ostrej jeździe z 1 biegu na 2. Muszę odpuścić gaz w momencie zmiany i jest wszystko w porządku, bez szarpnięć itp. Z kolei z 2 biegu na 3 zmienia w porządku ale występuje dość nieprzyjemny stuk. Z 3 na 4 stuk jest już słabo wyczuwalny. Olej nie wiem kiedy był wymieniony, zrobiłem nim ok 4 tyś kilometrów od kupna, kiedy to minęły już 2 lata. Olej sprawdzony, przy 80 stopniach C na włączonym silniku w pozycji P, stan pokazuje na górną kreskę bagneta. Olej nie jest brudny i nie dziwnych zapachów. Jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie jak tej sprawie zaradzić, bardzo proszę o porady.

2. Przednie światło w kabinie - Mam z tym problem, ponieważ przednie światło w kabinie nie gaśnie kiedy zamykam drzwi. Oczywiście w pozycji 0 jest ciemno, ale to dość uciążliwa sprawa szczególnie w nocy. Wyjąłem czujniki podczas kiedy światło było zapalone i odłączyłem je od czujnika. Światło nadal się paliło, następnie zwarłem przewody i nie zgasło a powinno. Robiłem tą samą próbę w tylnym podświetleniu kabiny gdzie wszystko działa bez zarzutów, i tam podczas zwarcie przewodów po odłączeniu ich od czujników światło zgasło. Zauważyłem również, że z tyłu do dwóch wejść na czujniku podłączone są trzy przewodu do jednego jeden i do drugiego dwa. Natomiast z przodu idzie po jednym przewodzie. Nie wiem gdzie te kable w komorze silnika w ogóle wychodzą - może ktoś poradzi ??

_________________
Pozdrowienia
Łukasz
MB W123 300 D - 1978r.
MB W126 420 SE - 1990r.


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 1:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Poza płynem w asb pozostaje jeszcze filtr który mieści się pod misą.Jak jest mocno brudny to będzie problem z przerzucaniem biegów.
Poza tym może to być sprawa regulacji podciśnień lub/i linki.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 4:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 02, 2009 9:27 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Ełk
Właśnie tak się zastanawiam nad linka. Co do podciśnień to nie mam pojęcia jak je regulować - więc jeżeli masz wiedzę to prośba o pomoc. Filtr można wymienić bez spuszczania oleju ze skrzyni ?? i ile kosztuje ??

_________________
Pozdrowienia
Łukasz
MB W123 300 D - 1978r.
MB W126 420 SE - 1990r.


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 7:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Co się dzieje z jazdą z gazem do deski ale bez wciśnięcia włacznika pod pedałem?
Sprawna właściwie wyregulowana skrzynia niezależnie od naciągu linki k-d zmieni wtedy bieg z 1 na 2 kilka setek obr. przed czerwonym polem. Jeśli nie zmieni a zaczyna bujać na odcięciu występują wady w środku skrzyni. Jeśli tak dzieje się na wszystkich biegach może pomóc regulacja "ciśnienia maksymalnego otwarcia przepustnicy" - jeśli na jednym - coś jest uszkodzone.
Jeśli nie masz doświadczenia z automatami to pierwszą wymianę oleju obserwuj w warsztatcie zaoszczędzisz sobie kosztów i kłopotów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 7:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 02, 2009 9:27 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Ełk
Daję gaz do dechy bez Kick Downa, dochodzi do zmiany i samochód zachowuje się jakby skrzynia się skończyła ( jakby było odcięcie zapłonu ) Jeżeli średnio cisnę występuje dość spory ślizg skrzyni, a jeżeli spokojnie jadę dobrze zmienia bieg. Te sprawy mają miejsce przy zmianie z 1 na 2 bieg. Na pozostałych jest delikatny stuk podczas zmiany ale bez poślizgów itp.

_________________
Pozdrowienia
Łukasz
MB W123 300 D - 1978r.
MB W126 420 SE - 1990r.


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 7:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wydaje mi się, że bez wizyty u skrzyniarza się nie obejdzie.
Występują w niej dwa problemy dla 1-2: brak zmiany i poślizg.
Coś musi być spaprane w płycie sterującej a do tego może są już zużyte lub przypalone sprzęgła. To diagnoza przez klawiaturę. W istocie sprawa może być albo bardziej skomplikowana albo błaha - tu już potrzeba fachowca.
Zmiana oleju jak pisze Stanley dla spokoju sumienia może być wykonana - zresztą po zdjęciu miski będzie widać co jest na jej dnie (o ile nikt wcześniej nie zatarł śladów zbrodni ;-) ).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl