MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 16, 2010 12:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Witam,

W 124 300TD turbodiesel z końca 1990r. Pali bezpiecznik C... najpierw raz na kilka dni teraz zaraz po włożeniu. Idą z niego 2 przewody - 2.5 mm na centralny zamek i 0.75 albo 1 mm czerwono - żółty na oświetlenie tyłu i bagażnika który to pali bezpiecznik, i... i tu jest problem. Nie znalazłem pasującego schematu, na tych z benzworld.org jest co innego, tak samo na jakiejś płycie serwisowej W124 z internetu, w książkach 'sam naprawiam' też. Zgadza się tylko zasilanie tylnych lampek wnętrza.
Z tego przewodu mam na pewno zasilane domykanie bagażnika - którego na żadnym schemacie nie mogę zlokalizować. Po włożeniu bezpiecznika słychać, że zamek się domyka i pali bezpiecznik po 2 sekundach.

Rozebrałem i odłączyłem 2 lampki przy słupkach tylnych i 2 w bagażniku.
Odłączyłem kostkę od el. anteny - na niektórych wersjach schematu jest podane zasilanie z tego przewodu [u mnie po kolorach się nie zgadza].
Rozebrałem klapę i odłączyłem kostkę od domykania zamka, profilaktycznie też od centralnego i wycieraczek.

Bezpiecznik dalej pali, przewód mierzony przy każdej lampce ma zwarcie na masę - rezystancja poniżej 1 oma. I teraz albo jest jakiś jeszcze winny odbiornik o którym nie wiem, albo przewód jest gdzieś przetarty/przepalony i ma zwarcie. Zwarcie 'mechaniczne' by pasowało do objawów, na początku paliło bezpiecznik po dłuższej jeździe. Ktoś wie, co jeszcze jest pod ten przewód podłączone, albo którędy dokładnie jest on poprowadzony przez nadwozie?

pozdrawiam

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 5:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Znalazłem wolny dzień i zwarcie.
Rozkręciłem kostkę w lewym rogu przy klapie bagażnika, rozpiąłem czerwono-pomarańczowy kabelek i nic.
Słupki bagażnika z lampkami i nic.
Słupek przy fotelu prawym - bingo. Prawa strona z góry wyglądała tak... potopione przewody 10cm od lampki, akurat tyle żeby schować się pod tapicerką.

Obrazek

Po odgięciu do góry:

Obrazek

Z tej wiązki idą 2 przewody górą razem z wiązką w stronę klapy bagażnika, a dwa są puszczone na dół słupkiem za nadkole. Zagięte na kawałku blachy przy miejscu na podnośnik wracają na przód samochodu pod podłogę. Na tym górnym kawałku gołej blachy wisi niezabezpieczone ponad pół metra luźnego przewodu, po 600kkm się przetarły.
Przewody wyglądają na nie ruszane, nie znalazłem miejsca na żadną opaskę czy jakieś mocowanie po drodze.. chyba tak było oryginalnie. Jak będziecie kiedyś rozbierać prawy słupek, warto sprawdzić i zapobiec ew. zwarciu i pruciu połowy tapicerki samochodu :)

pozdrawiam

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl