MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 28, 2010 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Mam problemik - mechanix wyjmowal silnik (miala byc przekladka, skonczylo sie na wymianie walkow) i coś źle złożył. Niestety do konca lipca jest na uropie.
Objaw wystepuje tylko na zimno. Zapala normalnie, obroty ustawiaja sie na 700-800 rpm (jak kiedys), chodzi rowno. Po chwili (szczegolnie po zapieciu D) zaczyna chodzic nierowno, wskazowka ekonomizera ustawia się na środku. Przy dodaniu gazu albo powoli i nierówno jedzie, albo gaśnie, przy wciskaniu gazu ekonomizer przesuwa się w lewo ale obroty caly czas sa na poziomie 500 rpm. Obroty udaje sie podwyzszyc poprzez dodanie gazu i krotkie odpuszczenie gazu. Po nagrzaniu do 80 stopni wszystko wraca do normy (nagle, w momencie kiedy zwykle wylaczal sie zawor powietrza dodatkowego). Zaczął tez opornie zapalać, muszę kręcić dobre 3-4 sekundy zeby zaskoczyl.
Czego szukać?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
a moglby ktos powiedziec, czy zawor powietrza powinien dzialac tak, ze na zimnym aucie, po wypieciu wtyczki, rosna obroty do jakichs 1500?
i czy wypiecie wtyczki od ustrojstwa przy dodatkowym wtryskiwaczu nie powinno przy zimnym silniku zmienic obrotow? u mnie nie dzieje sie nic.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 11:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Po zdjęciu wtyczki z ZPD powinno podnosić obroty tak jak piszesz,1300-1500,po ponownym założeniu powinno stabilizować na poziomie 650-750 ,wtysk dodatkowy załącza się tylko przy zimnym silniku na parę sekund i najczęściej przy ujemnych temperaturach .

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 3:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
czarek12 pisze:
Po zdjęciu wtyczki z ZPD powinno podnosić obroty tak jak piszesz,1300-1500,po ponownym założeniu powinno stabilizować na poziomie 650-750 ,wtysk dodatkowy załącza się tylko przy zimnym silniku na parę sekund i najczęściej przy ujemnych temperaturach .


o, czyli to mam dobre. ciekawe, u mnie zawsze byly wolne ustawione na 500 obr, 750 jest na zimnym.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: sob sie 28, 2010 1:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Kurde, popadalo i calkiem rzucil palenie. Poprzedniej nocy zapalil po 20 sek krecenia (bylo mokro) teraz nawet nie probuje gadac.
benzyna jest, jak uchyle klape po kreceniu to smierdzi swiezymi oparami.
wymienilem kopulke i palec, bo zlachane okrutnie byly (oryginal...), tzn. nie bylo widac ani troche miedzi, tylko spiek i korozja.
pomierzylem potencjometr na klapie - tutaj jest troche inaczej, bo pokazuje 0,1 V, jak naciskam, to plynnie idzie do 11V, pod koniec zmniejsza sie znowu i konczy ostatecznie na 8V.
na czujniku temperatury i ZPD opór jak u Janfocusa w opisie diagnostyki KJet.

co zrobic?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Potencjometr klapy do regulacji. Na maksa może być jakieś 5V, na wolnych obrotach jakieś 0.7V. Powodzenia!!!

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Marcin1981 pisze:
Potencjometr klapy do regulacji. Na maksa może być jakieś 5V, na wolnych obrotach jakieś 0.7V. Powodzenia!!!


to sie jakos reguluje?!

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: wt sie 31, 2010 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Luzujesz śrubki i delikatnie przekręcasz obserwując wskazania miernika. Dokładną instrukcję znajdziesz w temacie z regulacją KE.

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 4:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
a jednak, po regulacji k-jeta (nalezalo mu sie) problem wrocil. Zdiagnozowano dziwne dzialanie owego zaworu: przycina sie, szczegolnie jak zimny, a pod obciazeniem generuje zwarcie. mam nadzieje, ze to juz koniec....

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 4:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Wsadż do nafty lub benzynki na trochę -może się odmoczy ,wypłuka i sprubój jeszcze raz podając mu napięcie 12 V na piny,musi chodzić bez zacięć,jak nie pomoże to szukaj drugiego !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
wiec jednak to koniec problemow. po wymianie pali jak zloto i nie dlawi sie

dodano:

za szybko pochwalilem. albo drugi zawor zepsuty, albo to cos innego. U Perzanowskiego na zaworze od jakiegos innego MB jezdzil dobrze.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 3:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ten potencjometr to masz do wymiany a nie do regulacji.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 2:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
TReneR pisze:
Ten potencjometr to masz do wymiany a nie do regulacji.


pokazywal glupoty, ale przestal. Czy to lambda, czy ktorys czujnik - dosc powiedziec, ze pokazuje dobrze, skok napiecia jest plynny.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl