MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 7:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 21, 2010 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Witam. Nie mogę odkręcić tych trzech śrub mocujących wspomaganie do podłużnicy.
W związku z tym mam pomysł rozwiercenia łbów śrub.
Czy po rozwierceniu da rade wyciągnąć razem z pozostałą częścią śrub,
czy może są jakie tulejki lub inne dziadostwo, które nie pozwoli tego uczynić?
Czy przy okazji wie ktoś jakie śruby trzeba zakupić do ponownego montażu?
(klasa śruby, długość średnica)
Z góry dziękuję

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 7:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Dobra rada zanim zaczniesz robić taki "myk" zalej te śruby,olejem,WD-40, albo płynem hamulcowym odczekaj pare godzin i tak pare razy i spróbuj odkręcić.

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 7:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dzięki za rady.
Śruby były zalewane i na noc również zalane.
Jutro spróbuję w wulkanizacji pneumatykiem potraktować.

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 8:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Coś musi puścić, albo śruba się odkręci, albo urwie:))

Pneumatyk może nie miec siły, ale jak masz dojście to próbuj :))

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 8:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
aż dziwne bo w moich 108 jedną ręką się odkręcało, jeśli pneumatyk nie pomoże to załóż starą nasadkę na śrubę i przypierd.... porządnie jakimś ciężkim młotkiem po dwa razy w każda śrubę, patent nie do zajechania, każda śruba puszcza ( moje alusy tak odkręcali po tym jak połamałem na nich 4 klucze do kół )

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 8:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z tymi śrubami jest tak, że albo się odkręcą dobrym kluczem z duża dźwignią albo nawet dobry klucz obrobi łeb.
Jeśli masz małą szlifierkę i umiesz nią dobrze operować może uda Ci się odciąć łby.
Mi się to udało raz na jakiś czas nie zostawiając śladów na podłużnicy.
Trudna sprawa ale wykonalna.
Potem kiedy zdejmiesz przekładnie wystające śruby zazwyczaj wykręca się dłonią ewentualnie żabą.
Ale jeśli problem tkwi w sile, a nie w obrobionym łbie, to dobry klucz dwóch typów i rura ponad metr.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
A teraz moja skromna rada:
Zalej naftą na pare godzin, potem weź nasadkę i metrową lagę. Odkręcaj udarowo - silnym szarpnięciem, powinien puścić pieron.

pozdr.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 9:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
No właśnie te łby słabo wystają i klucze "omykają"
Myślałem o szlifierce kątowej również w akcie desperacji.
Zobaczę jutro po pneumatyku.
Jeśli ktoś ewentualnie mógłby podać w jakie nowe śruby muszę się zaopatrzyć.
Dziękuję za sugestie.

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 10:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
ewentualnie coś dla kombinatorów, nawiercić nagwintować lewy gwint i próbować wykręcić w ten sposób, albo przyspawać do tego obrobionego łba inną śrubę albo spróbuj podgrzać palnikiem te śruby to też nieraz pomaga

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 3:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dziękuję panowie już po sprawie.
Stukanie, pukanie i pneumatyk wszystko załatwił.

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl