MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 12:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 04, 2010 9:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
Witam wszystkich użytkowników
Mianowicie mam zagwozdkę z moim autkiem polegającą na braku mocy !
Problem zaczął się od falujących obrotów na biegu jałowym, gdzie okazało się że, przyczyną jest podciśnienie – usterka została usunięta. Po głębszym diagnozie okazało się że potencjometr klapy delikatnie fałszuje na niskich obrotach – przepięcia. Udało się trafić nowy egzemplarz, więc został wymieniony i wyregulowany do wartości 0.087 V – konieczność. Były jeszcze wymienione świece zapłonowe, palec rozdzielacza, kopułka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia.
Objawy obecne – brak mocy, podczas przyśpieszania między zmianą biegów odczuwalny znaczny wzrost obrotów silnika „ mimo że, nie jest wciśnięty pedał gazu ! czujnik przyśpieszenia – stykowy działa poprawnie więc dlaczego podbija obroty ?
Wszystkie parametry podzespołów są w normie.
Wartości mierzone między pinem 3 a 5 na złączu diagnostyczny oscyluje między 6 a 6.5 V.
Jedno co mnie martwi że na rozdzielaczu paliwowym, kręcąc delikatnie w prawo czy w lewo nie zmienia wartości – dlaczego ? przecież przy tych wartościach wskazuje na uszkodzony potencjometr kalpy – jest nowy
Pozdrawiam

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2010 10:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wartość 0,087 i 0,87 nie jest prawidłowa. Znaczy w jakimś przypadku tam jest ale lepiej ustawiać na 0,7 bo to środek poprawnego zakresu. To jest pierwsza przyczyna czego to chodzi źle na jałowych. Brak mocy to inna sprawa - ma LPG?
Napięcie z potencjometru reg. wtedy kiedy jest właściwy skład mieszanki, - chodzi regulacja lambdą - sprawdź sondę, oraz są prawidłowe katalogowe wolne obroty. Mam nadzieje że wszystkie kable, czujniki zostały sprawdzone czy są widoczne od strony sterownika i mają rpzejscie bądź wartości sa ok.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 9:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
przepraszam wsszystkich, ale podzczas naprawy - szwagrowie e ch
troszkę poszło % - nie będę rozwijał bo jestem po %.
może jutro temat podciągnę, bo dziś - wole ............

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
Witam
Dziś troszkę walczyłem w garażu z Mietkiem. Dokładnie sprawdzałem wszystko od początku. Niestety podczas pracy silnika wszystko hulało jak w zegarku, zaś po czterdziestu minutach zaczęło wszystko wariować; obroty, współczynnik wypełnieni, napięcie sądy itd.
Przyczyn tkwi prawdopodobnie w sądzie, bo zaczęła się zawieszać i trzymać wartość 0.45V i spadać do 0.1 V. Po osiągnięciu wartości 0.1V trzymała się dość długi czas ( około 2min ). I znowu szykuje się nowy wydatek. / i co jeszcze …………./
Pozdrawiam

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
Post: czw wrz 09, 2010 9:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
witam
dziś wymieniłem sondę i akumulator (boscha) i oczywiści strojenie/graty nowe/.
niestety mimo sonda pracuje tak jak powinna zaś obroty silnika szaleją. tzn nierówna praca, szarpanie, dławienie, itd
.......... za bardzo nie wiem czego się czepić ?
jak odłącze "silniczek krokowy" jakoś obroty się trzymają, ale sonda trzyma sie przy wartościach 0.8 - nie dostraja się.
pozdrawiam

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 5:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
taymer pisze:
Witam
...Przyczyn tkwi prawdopodobnie w sądzie,.....


A gdzieś ty biedny cudzoziemcze z tym przyczynem zawędrował aż do sądu !?

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl