MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 12:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 04, 2010 7:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Mam pytanie odnosnie ciśnienia sprężania w silnikach V8 ,jakie powinno być nominalne i graniczne,jaka dopuszczalna różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 10:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ciśnienie sprężenia.. masz na myśli kompresje tak?
Więc z tego co pamiętam graniczna różnica między cylindrami to coś ok 1,5atm
Jeśli masz na każdym ok 13 atm to ładnie .. jeśli dochodzi do ok 10 to oznacza, że jest jakaś kaszana [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 11:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Normalne to ok 13 atm

Minimalne to 8 atm

Różnica między tłokami max 1 - 1,2 atm.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 12:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Witam kolegów,

W mojej V8 na siedmu cylindrach mam 11,5 atm a na jednym 9,5. Z tego co piszecie wynika, że jest to zbyt duża różnica. Jakie objawy/problemy może powodować?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 3:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witaj kolego ! Na tym jednym cylindrze to faktycznie trochę mało, bo granicznie,pewnie poszły pierścionki lub jeśli smigasz na LPG mogło nadpalić któryś z zaworów, zrób próbę olejową tzn.wlej przez otwór od świecy trochę oleju i zmierz ponownie kompresję, jeśli się poprawi to pierścionki, jesli nic nie da ,to zawory,zrób to oczywiście na zimnym silniku, poza tym może sie to odbijać na nierównej pracy silnika !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 4:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
koziiii pisze:
Witam kolegów,

W mojej V8 na siedmu cylindrach mam 11,5 atm a na jednym 9,5. Z tego co piszecie wynika, że jest to zbyt duża różnica. Jakie objawy/problemy może powodować?


Proponuje ci na dzień dobry posciągac głowice - zobaczysz w jakim stanie sa zawory.

Działaja w tej chwili przy mojej jednostce , może ciśnienia miałem lepsze na 6 cyl. ale niestety dwa ostatnie praktycznie stracuły moc.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Post: pt wrz 10, 2010 4:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Dzięki za podpowiedzi. Po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się, że wytarty jest wałek rozrządu. Czeka mnie jego wymiana łącznie z dźwigienkami wyceniona na 6kPLN (w oryginałach). Po przejściach kolegi Sneer opisanych w temacie "m116 m117 wałki, dźwigienki" nie widzę innego wyjścia jak wyłożyć kasę na taką naprawę.

Pozdrawiam,
Piotr

P.S.
A oto przyczyna wytarcia wałka
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=32053

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: pt wrz 10, 2010 10:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
hej, który wałek Ci się wytarł? Bo mam taki ładny jeden od M117 za półdarmo

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 11:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Kolego, wałek lewy nr oryg. 1170512001. Ja mam silnik M116 4.2

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 4:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
skoro już wiesz co jest to nie zwlekaj z naprawą. Przy moim poprzednim samochodzie zdawało mi się, że nie muszę się jeszcze spieszyć i miałem rację- ZDAWAŁO mi się. naprawa silnika kosztowała mnie za to dużo, dużo więcej. Powodzenia i pozdrawiam.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl