MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 5:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 13, 2003 8:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Od niedawna jestem posiadaczem MB 123 230 TE z 1982 (automat, niezagazowany). Jestem baaaardzo zadowolony. Jezdzi sie nim wybornie (idealne zawieszenie) i komfortowo (idalnie zachowane wnetrze). Jest jednak troche mankamentow, ktore chcialbym usunac. Przyjechalem nim juz ponad 1000 km i oto co wymaga naprawy.
1. Zaplon - Problemy z odpaleniem zimnego silnika. Wyglada jakby dawka wtryskiwanego paliwa byla zbyt mala. Chwilowo radze sobie z tym tak, ze przekrecam kluczyk w stacyjce z 10 razy i odpalam z wcisnietym pedalem gazu. Za kazdym obroceniem kluczyka nastepuje wtrysk paliwa ale jego dawka jest zbyt mala?
2. Oborty - Wyglada na to, ze uklad jest totalnie rozlegulowany. Nie mam obrotomierza wiec nie podam liczb ale wyglada to tak:
rozgrzany silnik ma rozne obroty na biegu postojowym (wysokie), neutralnym (srednie ale tez wg mnie za wysokie) i Drive przy wcisnietym hamulcu (bardzo niskie polaczane z telepaniem calej koroserii).
3. Za wysokie spalanie. Auto testowalem jedynie w dlugiej trasie, z rzadka przekraczajac 110 km/h. Spalanie przekracza 12 l/100km
4. "Na krotko" zwarty wentylator chlodnicy. Wiatrak kreci sie caly czas. Tu przyczyna jest raczej jasna. Urawany jest bolec czujnika, kabel wiatraka jest zwarty do masy.
5. Urwane kable w okolicach cewki - zbiorniczka plynu do spryskiwaczy. Po ich zasiegu widac, ze powinny byc one zapiete do ukladu z ktorego wychodza dwa wezyki cisnieniowe. Nie wiem czy dobrze pamietam ale ktos to chyba kiedys nazwal przyspieszaczem. Nie znam jego funkcji ale domyslam sie, ze skoro cos takiego producent zamonotowal to zapewne powinno byc zalaczone. W urawnych kabelkach jest napiecie. Boje sie jednak je zalaczyc bo nie znam ich biegunowosci.
6. Szarpanie skrzyni biegow po rozgrzaniu silnika, zwlaszcza zmiana 1-2. Coz wiadomo, ze nie jest to skrzynia najnowszego typu, ale pamietam z przejazdzek innymi beczkami, ze powinno to sie odbywac nieco plynniej.

Bylbym wdzieczny kolegom za wszelkie sugestie, ewentualnie wskazanie warsztatu w okolicach Warszawy,ktory jest w stanie zajac sie tym autem i spowoduje ze wyjade w lepszym stanie niz wjechalem.
Z gory dziekuje.
Jarek

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl