MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 5:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 04, 2006 10:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Czuwaj!
Chciałbym się zwrócić z uprzejmym zapytaniem, do osób zorientowanych, względnie rozporządzających odpowiednią literaturą / oprogramowaniem. Rozchodzi się o to, że nieco sobie trepanowaliśmy w wehikule ostatnio i nie mogiem teraz poskładać stabilizatora przedniego zawieszenia. Objaw jest taki, że po zamianie 200D na 250D w miejscu gdzie był stabilizator jest teraz misa z olejem i wprawia mnie w lekkie pomieszanie uczuć (nie mogę ogłosić pełnego zwycięztwa). Zastanawiam się teraz czy coś jest nie tak z poduszkami pod silnikiem i siedzi on teraz niżej, czy może w 250D inne są wieszaki stabilizatora (dłuższe). Gdyby ktoś zechciał się podzielić wiedzą, - wdzięczny byłbym bardzo.
Temat drugi. Nie mogę podłączyć czujnika temperatury. Nie posiedziałem nad tym po prawdzie dostatecznie długo, przyznaję się bez wykrętów. W każdym razie gdyby ktoś oświecił mnie po co mi dwa czujniki temperatury, to czułbym się dalece lepiej (może schemat jakiś jeszcze). Aha, po oględzeniu dokładnym stwierdzam, że nie mam wisco na wentylatorze (znowu wyrazy zdziwienia).
Chciałem jeszcze powiedzieć, że fajnie mam teraz bo piątka jest tam gdzie do niedawna był wsteczny, więc jadąc na ostatnim biegu palą się światła od tzw. wsteka. Co dziwne współużytkownicy dróg za rufą nie konsternują się na ten widok ani trochę. Stan ten jest, ma się rozumieć, jak najbardziej tymczasowy.
pozdrówka

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 04, 2006 10:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
W silnikach 200D i 250D są dwa czujniki temperatury ,jeden 149 dla wskaźnika temperatury ,a 167 dla potrzeb termozaworu ptwierającego sie przy temp. 30stopni.

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 8:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Jeżeli 167 to podciśnieniowy zawór z którego przewód idzie na pompę wtryskową to mam trzy czujniki temperatury. Ten trzeci jest na króćcu wylotowym z silnika do chłodnicy i kooperuje z wtyczką dwubolcową w przeciwieństwie do 149, z którego wystaje tylko jeden bolec. Podejrzewam, że 149 wystarczy do podłączenia wskazówki temperatury, gdyż ten dodatkowy był jakoś tajemniczo sprzęgnięty z wisco. Kłopot jest taki, że druty od 149 wchodzą do sterowni świec żarowych i tu już potrzebny jest schemat, bo nie chcę ryć bez wiedzy, żeby czegoś gwałtownie nie utlenić.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 8:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Mam schemat do 200D ,podaj @ to wieczorem podeślę.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 10:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
Witam
Z tego co wiem to stabilizatory do 200D i 250D zasadniczo sie roznia przez to ze 2.0 ma 4-cyl a 2,5 ma 5-cyl w zwiazku z tym stobilizator w 250 jest wusuniety bardziej do przodu.

P.S Nie jestem na 100% pewien ze stabilizatory sie roznia wiec najlepiej bedzie jak podiedziesz do najblizszego sklepu z czesciami do MB i sie spytasz.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 10:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
w moim 250 ten od sterowania świec mam z drugiej strony silnika na dole.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 05, 2006 12:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ten 2, ew 3 czujnik to pewnie wlacznik elektormagnesu na wentylatorze (temp wl. okolo 100-110 stopni).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 10:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
No to ogłaszam skończone manewry maszynami. Plan został wykonany. Reaktor pięciogarowy kolaboruje należycie, skrzynia piątka zasadniczo też (top gear pod wstekiem już mi nie przeszkadza, tylko jeszcze z lampami coś zrobię), mam już schemat do wskazu temperatury i wydłubie to sobie w nieodległej przyszłości (dzieki VALENTINE!), wżeniłem stabilizator od w201 i jak na razie nie wypadł (jest trochę węższy, ledwo się trzyma, ale testy przeszedł), a wydmuszka mojej angielskiej stodziewięćdziesiątdedwaipół stoi u me:haua celem dalszej utylizacji (Panie Michale, dzięki barzo za hilfe).
Bardzo fajną miałem majówkę.
pozdrawiam

_________________
komin


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl