MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 15, 2006 8:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Chcę kupić silnik do mojej W126. Mam upatrzony jeden M110, ale niesprawdzany. Silnik jest wyjęty z auta. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia go? Nie chciałbym kupić padaki jakiejś... jedną już mam. Za propozycje/podpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 9:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tak -zakkrecic skrzynie biegow i rozrusznik i odpalic poza autem---uppss bedzie problem z paliwem.... no to chyba ciezzzzkooooo bedzie cos zrobic-ewentualnie pomiar kompresji.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 16, 2006 7:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
a może tak?
- wykręcamy świece, podpinamy na krótko aku. do rozrusznika i sprawdzamy kompresję.... (oczywiśnie na zalanym olejem)
:-? :lol:
(powinno się udać ;))

Widze Harrier że decyzja podjęta ;) coś się ruszyło w temacie dalej?

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 16, 2006 11:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie ;)

SoYeR pisze:
i sprawdzamy kompresję

Tak, ale czy samo sprawdzenie kompresji mi wystarczy, żebym miał pewność, że trochę na tym silniku pojeżdżę?

SoYeR pisze:
coś się ruszyło w temacie dalej?

Jak widzisz próbuję coś zawalczyć. Chciałem silnik Komina sprawdzić, bo wycieczka do Szczecina po silnik, montowanie go w Warszawie i ewentualne odwożenie jak się nie nadaje, to trochę mało opłacalna inwestycja. Wolałbym go jakimś cudem sprawdzić na miejscu. Niby mógłbym pojechać Francuzką jak się trochę ociepli i chłopaki w ASEKO wykombinują jakąś zasadę wiecznej prowizorki, tam montować i sprawdzać... ale to też ryzyko... <i>kombinowactwo</i>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 16, 2006 12:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
harrier pisze:
Tak, ale czy samo sprawdzenie kompresji mi wystarczy, żebym miał pewność, że trochę na tym silniku pojeżdżę?

NIE :(, można jeszcze zdjęć pokrywę zaworów (sprawdzić w jakim stanie są wałki, itd..) można sprawdzić łańcuch (stan i napięcie)... można przez dziurkę od świecy zajrzeć (tekie specjalne urządzonko ale nie pamiętam jak się nazywa) i sprawdzić stan cylindrów (nagar itp) same świece mogą coś powiedzieć (też nagar) (mam takie fotki, jak po kolorze i wyglądzie sprawdzić co się dzieje z silnikiem)... to daje jako takie pojęcie.
ale to wszystko by oceniać trzeba się uważam "nieźle" znać..

M110 ciężko znaleźć (sam wiesz) jeżeli wszystko z powyższych by było ok. to wydaje mi się że za te 1000zł (chyba pamiętam) można zaryzykować... (z drugiej jednak strony, te 1000zł to spokojnie nowe zawory, uszczelki, prowadnice i może jeszcze coś (jakiś rabat przy hurcie może).

IMHO
harrier pisze:
Niby mógłbym pojechać Francuzką jak się trochę ociepli i chłopaki w ASEKO wykombinują jakąś zasadę wiecznej prowizorki, tam montować i sprawdzać... ale to też ryzyko... kombinowactwo

nno i dodatkowe koszty, które spokojnie mogły by pójść na remont..

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 17, 2006 7:36 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
SoYeR pisze:
(tekie specjalne urządzonko ale nie pamiętam jak się nazywa)


nazywa się "technoskop" taki maleńki "peryskop" w druciku ze światełkiem na końcu... :D

Znalazłem jeszcze jeden patent.
w cylindrze wytwarzane jest ciśnienie powietrz ok 10 bar, a następnie stetoskopem osłuchujemy któredy ucieka powietrze i czy bombelki się nie robią w cieczy chłodzącej... (ale to wtedy jak po sprawdzeniu kompresji coś nie tak jest) bardziej jako lokalizowanie ew. usterki...

każda decyzja będzie dobra, powodzenia.
informuj co i jak... ;)
pozdr.

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 3:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie.

Znalazłem sobie silnik, z pierwszych sześciu cyfr numeru wynika, że jest to identyczny silnik jak ten który mam. Ale ponieważ coś mi się obiło o uszy, że istotne jest czy silnik był z automatem czy z manualem (chociaż zawsze wydawało mi się, że zdejmuje się koło zamachowe i pozamiatane), to postanowiłem zapytać właściciela jakie są kolejne cyferki numeru. I tu moje zaskoczenie, okazało się, że silnik jest 110 989 22 *. Do tej pory myślałem, że 10 - oznacza manual, a 12 - oznacza automat (analogicznie jak w numerze VIN).
Zatem tak:
1. Czy jest istotne od jakiej skrzyni został odmontowany silnik?
2. Co oznaczają cyferki 22 w numerze?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 4:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
harrier pisze:
2. Co oznaczają cyferki 22 w numerze?

Oznaczają ,że współpracował z automatem i pochodzi z Angli.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl