MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 26, 2024 4:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1030 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 6:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ukaniu pisze:
Alpaq - ja nie wiem czym Wy mierzyliście ten sygnał z lambdy. Do tego najlepszy owszem woltomierz wskazówkowy ale tutaj już nie taki prosty - musi mieć wzmacniacz wejściowy aby nie obciążać sygnału z sondy. A normalnie aby cokolwiek ocenić to tylko oscyloskop.
Wskazanie wypełnieniem strojenia na pinie diagnostycznym w autach z DTC zawsze tylko po odczytaniu wszystkich błędów (nawet jak ich nie ma) i po każdym włączeniu zapłonu.

wybłyskanie błędów zajęło ok 10sek, potem dioda już paliła się na stałe zgodnie z napięciem na pinach 3 i 5 -ale może coś pokręciłem ;)
Co do sondy Lambda była obciążona moim miernikiem cyfrowym, który w mojej SE ładnie pokazuje w zakresie 0,1-0,9V -stąd sądziłem że u Alpaq'a będzie podobnie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 6:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
czyli nowa przeplywke i tak trzeba ustawic i tak ,no trudno bede probowal ,tylko caly czas nierozumiem jak sie mierzy to wypelnienie,mozna lopatologicznie ?? :-? co ??w co?? jak?? co ma sie pokazac ?? mam miernik cyfrowy jak i wskazowkowy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 6:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
adasko pisze:
no trudno bede probowal ,tylko caly czas nierozumiem jak sie mierzy to wypelnienie,mozna lopatologicznie

a Kolega przeczytał cały watek? bo już 2 razy było tłumaczone...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 9:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Ja nie wiem jak ja mam wybić Wam z głowy analizator spalin do regulacji KE! :roll:


A niby dlaczego chcesz wybijac - skoro producent zaleca tak procedure; no chyba, ze ktos potrafi ocenic zawartosc CO w spalinach na podstawie zapachu ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 3:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A to dlatego, że w starym KE ustawianie pod analizator mija się z celem.
Przy prawie nowym silniku i KE bez lpg i z przebiegiem 80 tys km można może i się bawić w takie zabiegi, ale jednak prawidłowy rezultat może dać jedynie sposób opisany przez Ukania. Sam tego dobrze doświadczyłem po ustawianiu CE przez fachowców "pod analizator" :evil: <br>Dodano po 1 godzinach. 18 minutach.:<br> Hmm a odnośnie KE w SELu:
Zwieram diodę do + (który to był pin? ) z masą i dioda się ciągle świeci (sprawdzane było na 3 i na 5).
Po czym wskazania na woltomierzu:
silnik zgaszony, zapłon wyłączony - 0
silnik zgaszony, zapłon włączony - 10,5V
silnik pracuje - 0,7-0,8V (przy dodawaniu gazu wacha się nieznacznie)
Albo ciągle błędy popełniam albo coś jest nie tak...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 4:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
BrunoGiamatti pisze:
A to dlatego, że w starym KE ustawianie pod analizator mija się z celem.
Przy prawie nowym silniku i KE bez lpg i z przebiegiem 80 tys km można może i się bawić w takie zabiegi, ale jednak prawidłowy rezultat może dać jedynie sposób opisany przez Ukania.


Ale ja nie podwazam tego sposobu - jest on bardzo dobry do zgrubnego ustawienia calego ukladu wtym sruby CO, ale do dokladnego wyregulowania najwalsciwszy jest analizator spalin.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 5:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
AAAA, aaaa - lata jak szalony i rwie sobie z głowy włosy - tak mniejwięcej teraz wyglądam.

Trener - poczytaj to co napisałem na 6 stronie tematu po postach Zegarka. Ja nie mam siły tłumaczyć n razy. Zakładam, że znajdujemy się tutaj aby zestroić poprawnie wtrysk a nie sprawdzić czy jakkolwiek działa - co ma miejsce na przeglądzie okresowym. W zakresie dostrajania elektroniką nawet przy źle ustawionej mechanice CO będzie w normie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
To ja z innej beki

we wczesniejszym moim temacie opisywalem problem na zimnym silniku,
jak sie okazało, nie tylko na zimnym
przypomne o co chodzi,
silnik ma niskie obroty co oznacza telepanie na postoju, choc mieszkanka jest ustawiona na nastawy MB
gdy wrzuca się D to jeszcze nizej spadają, kable, swiece, kopułka i palec wymienione, silniczek krokowy rowniez dobry...Potencjometr przepustnicy sprawdzony, jest ok,


mam wyniki sprężania na cieplym:
12/12/13/12,5
na zimnym
7/7/8/8

miernik był wkręcany w gwint, więc wyniki bardziej wiarygodne

serce zdrowe, to co sprawdzac teraz?
może podcisnienie, może ktoś może rzucic na to okiem ?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 10:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jakie ma obroty, niskie to nic nie mówi.
Jaki sterownik wtrysku - numer dokładny.
Sprężanie na zimnym bez rewelacji.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
obroty na zimym 710, gdy na D juz spadają na 680(drżenie)

na cieplym ok 750 a czasem nagle na 1000 wskakują i stabilizują się na ok 750 (drżenie) zadko ma 800...

spręzanie na zimnym po pierwszych 4 przekreceniach zaplonu
pierwszy odczyt.

nr sterownika musze odczytac, bo teraz nie wiem
jutro przepisze, chyba ze mozna to jakoś znaleźc po VINie albo rodzaju silnika <br>Dodano po 10 minutach.:<br> dodam jeszcze, że słynny srebrny przekaźnik tez został przelutowany

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
AAAA, aaaa - lata jak szalony i rwie sobie z głowy włosy - tak mniejwięcej teraz wyglądam.

Trener - poczytaj to co napisałem na 6 stronie tematu po postach Zegarka. Ja nie mam siły tłumaczyć n razy. Zakładam, że znajdujemy się tutaj aby zestroić poprawnie wtrysk a nie sprawdzić czy jakkolwiek działa - co ma miejsce na przeglądzie okresowym. W zakresie dostrajania elektroniką nawet przy źle ustawionej mechanice CO będzie w normie.


Wszystko zależy od tego kto się tym analizatorem posługuje. Analizator pokaze ci te same dane co wypełnienie (oczywiście przy dobrze ustawionej mechanice).
Ja ustawiem auta wg. danych podanych w opisach servisowych dla tego wtrysku i szczerze w wiekszości przypadków potem wypełnienie jest ok. Jednak zdarzają się przypadki gdy na wolnych jest ok a wypełnienie pokazuje mieszanke za ubogą (a sonda w tym czasie daje wskazania prawidlowe). I wtedy zadna regulacja nic nie daje.
Poza tym te 10% ktore podajesz jako błąd dopuszczalny jest tak naprawde bardzo duża róznica której ja przy ustawieniu nie dopuszczam.

Jednak sposób jest naprawde prosty i jako taki może być przydatny dla laikow.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 11:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Właściwie zestrojony wtrysk ze sprawnym wszelkimi czujnikami na zimnym podciąga obroty. Jaki współczynnik wypełnienia sygnału diagnostycznego dla jałowych i 2000-2500 obr?
Obroty nie są strasznie niskie, choć powinny być ponad 700.
Trzeba też zmierzyć wypełnienie sygnału sterującego zawór powietrza podczas pracy na jałowych i z obciążeniem skrzynką na D.
Poduszki pod silnikiem sprawne? nie za twarde?

Roadrunner -> To co ja widuję w opisach w "fachowej" literaturze to czasem włos się na głowie sie podnnosi. Jedyny sensowny manual to fabryczny Mercedesa i na takim się opieram pisząc to co powyżej. I będę to powtarzał do znudzenia.
10% zmiany wypełnienia nie jest wiele bo np 50% przy 80 stopniach zmieni się wraz ze zmianą temperatury silnika czy powietrza wlatujacego (zmiana geometrii klapy od temperatury, rozszerzalność termiczna... to jeździ) dlatego włąśnie grunt to ustawić na fabryczną wartość przy odpowiednio ciepłym silniku. Wypełnienie od zmiany temperatury potrafi pływać od 70 do 40 % (czy nawet szerszym zakresie i zalezy to od konkretnego wtrysku, wieku itd)
Zresztą mnie się niestety kurczy czas wolny i powoli przestaję mieć możliwość pisania takiej ilość tekstu. Więc wszyscy zwolennicy analizatorów mogą spać spokojnie ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
nie powiem Ci nic o wartościach na poszczególnych krokach, prędzej szukam kogos kto zrobi to fachowym okiem...


współczynnik wypełnienia sygnału diagnostycznego dla jałowych przy ok 2000 obr- nie wiem dokladnie, ale jak bylem na Parkowej w Legionowie, to pamietam ze trzymalem motor na takim poziomie i fachowiec coś ustawial, twierdzi ze ustawil wg nastaw MB. czyli odczyty musial miec poprawne.


co dziwne, gdy przyjechalem nim z Niemiec to poduszki silnika byly nie zamocowane, dopiero gdy przejechalem nim ok 30 000 km i wymienialem pompe wody, to mechanik przykręcił poduszki, i to fakt ze po przykreceniu poduszek silnik zrobil sie sztywniejszy, przez co moze wpadac w wibracje,

a obroty sa na bank za niskie bo czasem jak jest np 700 to nagle drga tak na 650 i wraca na 700, takie wahania... to strasznie sie odczuwa...

czy na to moze tez miec wplyw uszkodzone visko?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 8:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
Jedyny sensowny manual to fabryczny Mercedesa i na takim się opieram pisząc to co powyżej. I będę to powtarzał do znudzenia.


po pierwsze nie piszesz tego w oparciu o manual tylko o to co ponoć ktos z niego wyczytał. O ile dalej kożystasz z tej stronki ktora mi pokazywałeś.

po drugie 10% mówisz że to nie dużo jednak te 10% to jest (jak wynika z mojej praktyki) około 3/4 obroty śrubą regulacujną a metoda ktora ja stosuje już przy tak niewielkim ruchu jak 1/16 (oczywiście nie jest to wartość zmierzona :)) wykazują przejscie z mieszanki ubogiej do bogatej. tak jak juz pisalem wcześniej nie jest to ani metoda jedyna ani dokładna. jeśli faktycznie jest ona w servisowych opisach (choć posiadając manuala i VISa nie natknalem się na nią) to jest to typowe uproszcznie regulacji dla servisantów ktorzy czesto nie odrużniaja klucza płaskiego od oczkowego.

ukaniu pisze:
Zresztą mnie się niestety kurczy czas wolny i powoli przestaję mieć możliwość pisania takiej ilość tekstu.


a co z drugą czescia tego materiału? przyznam ze juz rzadko śledze wątek ale chyba nie poruszyłeś w pełni tematu

ukaniu pisze:
Więc wszyscy zwolennicy analizatorów mogą spać spokojnie


Analizator to kolejne urządzenie pomiarowe ktore mowi wiecej o stanie silnika niż wypełnienie które jak sam zauważyleś nie jest precyzyjne. grunt to używać wszelkich możliwych sposobów aby uzyskać wiadomości o tym co się dzieje z silnikiem, i poszczególnymi elementami wtrysku - tego wypelnienie ci nie powie.
Nie bedziesz mial informacji o cisnieniu paliwa, podcisnieniu w kolektorze dolotowym czy za dużej ilości niektórych gazów w spalinach i wielu innych istotnych parametrach które rownież pozwolą dac odpowiedz co jest nie tak gdzy auto nie chodzi pomimo poprawnej regulacji.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Trener - poczytaj to co napisałem na 6 stronie tematu po postach Zegarka. Ja nie mam siły tłumaczyć n razy. Zakładam, że znajdujemy się tutaj aby zestroić poprawnie wtrysk a nie sprawdzić czy jakkolwiek działa - co ma miejsce na przeglądzie okresowym. W zakresie dostrajania elektroniką nawet przy źle ustawionej mechanice CO będzie w normie.


Wpelni rozumiem, ze elektronika potrafi dostroic w bardzo szerokim zakresie dawke paliwa tak aby labbda byla ~1. Niemniej jednak wiem tez, ze lambda=1 to nie jest optymalne ustawienie, bo powinna byc lekko ponizej 1 (mieszanka lekko wzbogacona), wtedy dostaniemy lepszy wynik CO i HC a uklad bedzie mial nadal szeroki margines regulacji.


ps. Przeciez mozna ze soba wziasc woltomierz wychylowy i z podlaczonym analizatorem doregulowac odpowiednie wypelnienie patrzac na analizator - byba diagnosta nas nie wygoni, a moze nawet czegos sie nauczy :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1030 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl