| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Chłodnica do diesla https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9982 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | emiloski [ pn sty 10, 2005 10:57 am ] |
| Tytuł: | Chłodnica do diesla |
Cześć ! mam nastepujacy problem - zauważyłem ze ucika mi płyn z chłodnicy , naprawdopodobniej pekła przy wysokiej temperaturze wyciek jest dosc spory i pecyfiki kupione na stacji benzynowej na niewiele sie zdały jak leciało tak leci. w związku z tym mam pytanie ile orientacyjnie moze kosztowac chłodnica w dobrym stanie auto to W 123 300D automat. no i czy duze znaczenie maja te przewody z olejem co idą do ASB. bo tak sobie pomyślałem ze zwykła chłodnicę to bym jeszcze zakombinował ale do automatu to raczej bedzie gorzej i w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu . u ff akle sie rozpisałem dziekiza pomoc Czesc! |
|
| Autor: | _me: how_ [ pn sty 10, 2005 11:26 am ] |
| Tytuł: | Re: Chłodnica do diesla |
emiloski pisze: (...) w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu
Olej w chłodnicy ma się wychłodzić, a nie zagrzać od wody, więc pomysł nie jest dobry. Poszukaj w archiwum cen wymiany rdzenia. Taki wariant zakłada pozostawienie góry & dołu chłodnicy, a więc min. tego elementu, który przy ASB jest inny. To rozwiązanie jest cenowo po środku pomiędzy zakupem nowej niemieckiej, a używanej też oryginalnej. (Ta ostatnia często jest jeszcze z pierwszego wyposażenia auta, więc prędzej, czy później znowu ci siknie). Używka do ASB przy odrobinie szczęścia to cena ok. 150 - 200 zł. Sprawdź ofertę podrób, np na giełdzie. Nowa nieoryginalna, to też nie jest głupi pomysł. |
|
| Autor: | emiloski [ pn sty 10, 2005 1:58 pm ] |
| Tytuł: | Re: Chłodnica do diesla |
(me: how) pisze: emiloski pisze: (...) w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu Olej w chłodnicy ma się wychłodzić, a nie zagrzać od wody, więc pomysł nie jest dobry. Poszukaj w archiwum cen wymiany rdzenia. Taki wariant zakłada pozostawienie góry & dołu chłodnicy, a więc min. tego elementu, który przy ASB jest inny. To rozwiązanie jest cenowo po środku pomiędzy zakupem nowej niemieckiej, a używanej też oryginalnej. (Ta ostatnia często jest jeszcze z pierwszego wyposażenia auta, więc prędzej, czy później znowu ci siknie). Używka do ASB przy odrobinie szczęścia to cena ok. 150 - 200 zł. Sprawdź ofertę podrób, np na giełdzie. Nowa nieoryginalna, to też nie jest głupi pomysł. hmm Chyba masz racje z tym chłodzeniem oleju . moje myśli poszły w zupełnie odmiennym kierunku w takim razie trza poszukac uzywki |
|
| Autor: | emiloski [ pn sty 10, 2005 1:59 pm ] |
| Tytuł: | Re: Chłodnica do diesla |
(me: how) pisze: emiloski pisze: (...) w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu Olej w chłodnicy ma się wychłodzić, a nie zagrzać od wody, więc pomysł nie jest dobry. Poszukaj w archiwum cen wymiany rdzenia. Taki wariant zakłada pozostawienie góry & dołu chłodnicy, a więc min. tego elementu, który przy ASB jest inny. To rozwiązanie jest cenowo po środku pomiędzy zakupem nowej niemieckiej, a używanej też oryginalnej. (Ta ostatnia często jest jeszcze z pierwszego wyposażenia auta, więc prędzej, czy później znowu ci siknie). Używka do ASB przy odrobinie szczęścia to cena ok. 150 - 200 zł. Sprawdź ofertę podrób, np na giełdzie. Nowa nieoryginalna, to też nie jest głupi pomysł. hmm Chyba masz racje z tym chłodzeniem oleju . moje myśli poszły w zupełnie odmiennym kierunku w takim razie trza poszukac uzywki |
|
| Autor: | Marcin S [ pn sty 10, 2005 8:58 pm ] |
| Tytuł: | |
albo jest jeszcze jeden sposób
załatwiasz sobie zwykłą chłodnice wody, i zamiast kombinowac z chłodnica zespolona ( nie wiem czy dasz rade kupic taki wkład/rdzeń ) ( ja mam taką zamontowaną - ale oczywiście automatu nie mam i nigdy miec nie będe , więc w zasadzie mi nie potrzeba ) , kup chlodnice oleju z automatu montowaną na dole ( oczywiście fabryczna ) , poniżej chłodnicy wody - i juz masz problem z głowy.... i masz dwie niezależne chłodnice - to jest moim zdaniem leprzy pomysł, bo olej chłodzie sie sobie a woda sobie - a tak to olej od skrzyni automatycznej zamiast się chłodzić - to sie gotuje razem z płynem chłodniczym - jak dla mnie troche bez sensu ( ale oczywiście minimalizacja idzie z postepem techniki .... tylko po co to komu w W123 - miejsca jest jeszcze na chlodnice oleju ( montowana z boku) , na chłodnice klimy + wiatrak elektryczny.... i jeszcze kilka innych bajerów)
|
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|