MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Chłodnica do diesla
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9982
Strona 1 z 1

Autor:  emiloski [ pn sty 10, 2005 10:57 am ]
Tytuł:  Chłodnica do diesla

Cześć !

mam nastepujacy problem - zauważyłem ze ucika mi płyn z chłodnicy , naprawdopodobniej pekła przy wysokiej temperaturze wyciek jest dosc spory i pecyfiki kupione na stacji benzynowej na niewiele sie zdały jak leciało tak leci.
w związku z tym mam pytanie ile orientacyjnie moze kosztowac chłodnica w dobrym stanie auto to W 123 300D automat.
no i czy duze znaczenie maja te przewody z olejem co idą do ASB.
bo tak sobie pomyślałem ze zwykła chłodnicę to bym jeszcze zakombinował ale do automatu to raczej bedzie gorzej i w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu
. u ff akle sie rozpisałem dziekiza pomoc
Czesc!

Autor:  _me: how_ [ pn sty 10, 2005 11:26 am ]
Tytuł:  Re: Chłodnica do diesla

emiloski pisze:
(...) w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu


Olej w chłodnicy ma się wychłodzić, a nie zagrzać od wody, więc pomysł nie jest dobry.

Poszukaj w archiwum cen wymiany rdzenia. Taki wariant zakłada pozostawienie góry & dołu chłodnicy, a więc min. tego elementu, który przy ASB jest inny. To rozwiązanie jest cenowo po środku pomiędzy zakupem nowej niemieckiej, a używanej też oryginalnej. (Ta ostatnia często jest jeszcze z pierwszego wyposażenia auta, więc prędzej, czy później znowu ci siknie).

Używka do ASB przy odrobinie szczęścia to cena ok. 150 - 200 zł.
Sprawdź ofertę podrób, np na giełdzie. Nowa nieoryginalna, to też nie jest głupi pomysł.

Autor:  emiloski [ pn sty 10, 2005 1:58 pm ]
Tytuł:  Re: Chłodnica do diesla

(me: how) pisze:
emiloski pisze:
(...) w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu


Olej w chłodnicy ma się wychłodzić, a nie zagrzać od wody, więc pomysł nie jest dobry.

Poszukaj w archiwum cen wymiany rdzenia. Taki wariant zakłada pozostawienie góry & dołu chłodnicy, a więc min. tego elementu, który przy ASB jest inny. To rozwiązanie jest cenowo po środku pomiędzy zakupem nowej niemieckiej, a używanej też oryginalnej. (Ta ostatnia często jest jeszcze z pierwszego wyposażenia auta, więc prędzej, czy później znowu ci siknie).

Używka do ASB przy odrobinie szczęścia to cena ok. 150 - 200 zł.
Sprawdź ofertę podrób, np na giełdzie. Nowa nieoryginalna, to też nie jest głupi pomysł.



hmm Chyba masz racje z tym chłodzeniem oleju . moje myśli poszły w zupełnie odmiennym kierunku :oops: skąd mi to do głowy przyszło.
w takim razie trza poszukac uzywki

Autor:  emiloski [ pn sty 10, 2005 1:59 pm ]
Tytuł:  Re: Chłodnica do diesla

(me: how) pisze:
emiloski pisze:
(...) w związku z tym moje pytanie czy można by było te przewody olejowe od asb odłączyć od chłodnicy i umiascic w taki sposób zeby tez sie ogrzewały od wody ale w innym miejscu


Olej w chłodnicy ma się wychłodzić, a nie zagrzać od wody, więc pomysł nie jest dobry.

Poszukaj w archiwum cen wymiany rdzenia. Taki wariant zakłada pozostawienie góry & dołu chłodnicy, a więc min. tego elementu, który przy ASB jest inny. To rozwiązanie jest cenowo po środku pomiędzy zakupem nowej niemieckiej, a używanej też oryginalnej. (Ta ostatnia często jest jeszcze z pierwszego wyposażenia auta, więc prędzej, czy później znowu ci siknie).

Używka do ASB przy odrobinie szczęścia to cena ok. 150 - 200 zł.
Sprawdź ofertę podrób, np na giełdzie. Nowa nieoryginalna, to też nie jest głupi pomysł.



hmm Chyba masz racje z tym chłodzeniem oleju . moje myśli poszły w zupełnie odmiennym kierunku :oops: skąd mi to do głowy przyszło.
w takim razie trza poszukac uzywki

Autor:  Marcin S [ pn sty 10, 2005 8:58 pm ]
Tytuł: 

albo jest jeszcze jeden sposób [zlosnik]

załatwiasz sobie zwykłą chłodnice wody, i zamiast kombinowac z chłodnica zespolona ( nie wiem czy dasz rade kupic taki wkład/rdzeń ) ( ja mam taką zamontowaną - ale oczywiście automatu nie mam i nigdy miec nie będe [zlosnik] , więc w zasadzie mi nie potrzeba ) , kup chlodnice oleju z automatu montowaną na dole ( oczywiście fabryczna [oczko] ) , poniżej chłodnicy wody - i juz masz problem z głowy.... i masz dwie niezależne chłodnice - to jest moim zdaniem leprzy pomysł, bo olej chłodzie sie sobie a woda sobie - a tak to olej od skrzyni automatycznej zamiast się chłodzić - to sie gotuje razem z płynem chłodniczym - jak dla mnie troche bez sensu ( ale oczywiście minimalizacja idzie z postepem techniki .... tylko po co to komu w W123 [oczko] - miejsca jest jeszcze na chlodnice oleju ( montowana z boku) , na chłodnice klimy + wiatrak elektryczny.... i jeszcze kilka innych bajerów)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/