MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 03, 2025 8:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 28, 2004 11:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Witam wymieniałem świece na nowy komplet beru po wykręceniu musiałem przerwać pracę i wkręcałem nowe drugiego dnia wsumie niespodziwewałem się niespodzianek bo to w końcu jedynie świece ale następnego dnia nie byłem już taki pewien jak skręciłem :
na wkręcone świece te z brzegu najpierw drut na to przewód i kopułka przykręcona ceramiką w stronę świecy analogicznie w środku... jak to już skręciłem denerwowało mnie to że drut który był po środku (założony na wieszch) był stabilnie przymocowany a dwa które są podspodem latały no i owe kopułki tak podokręcałem że w jednej pękła ceramika następna wpadka to że obsunął mi się kabel (są dwa wychodzą na tej samej wysokości co świece żarowe) i z tak spapranym podgrzewaniem przekręciłem kluczyk dosyć długo grzały druty niewiem czy tak powinny ale były rozgrzane do czerwoności drugi raz podgrzewnie i po tych dwóch próbach już się nieświeci kontrolka :evil:
Co mogłem uszkodzić ? Czy o ile ktoś zrozumiał jak je zamontowałem zamontowałem to gdzie popełniłem błąd poza wymienionymi? Czy mogłem uszkodzić świece?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Ostatnio zmieniony śr gru 29, 2004 1:34 pm przez krzstian, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 12:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Z tego co teraz wyczytałem wynika że spaliłem świece a te których nie wykończyłem za pierwszy razem dobiłem za drugim ale w takim razie jak powinny być przwidłowo podłączone świece żarowe i czy można gdzieś dostać te kopółki (izolatory zdaje się) ?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 12:45 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 9:54 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Ostróda
Witam.
Domyslam sie ze to byly swiece wolno grzejne.
Chyba jeszcze mam kilka izolatorow w garazu. Musialbym poszukac.
A co do twojego podlaczania to podlacza sie w ten sposob ze na pierwsza i drga swiece zaklada sie element oporowy, na druga swiece kolejno porcelana i nastepny element oporowy i w ten sposob podlanczasz wszystkie swiece i bedzie ok.
moj meil to lubek@onet.poczta.pl
jak bedziesz chcial te izolatory to moge ci wyslac
pozdrawiam[/list]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 12:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
tzn że drut oporowy łączący środkowe świece jest za izolatorem?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 5:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 24, 2004 8:15 pm
Posty: 25
Lokalizacja: śląsk
To prawda praktycznie podłączyłeś coś co jest na ok 2v na 12v i moc tych świec była ogromna ale jeżeli już spaliłeś wszystkię to wymień na nowę ale takię które są na 11 v jest to lepsze rozwięzanie (wkręcisz świece wyrzucisz wszystkie opory do szafy a świece połączysz zwykłym przewodem w miarę grubym.Ale najpierw sprawdż bezpiecznik znajdujący się na ściance koło kostki spinającej silniczek wycieraczek.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 5:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
mówsz o tych od 80'? No tak ale jak powinny być prawidłowo podłączone te co ja mam?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 5:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 24, 2004 8:15 pm
Posty: 25
Lokalizacja: śląsk
Niezrozumiałem cię za dokładnię i cały czas tak do końca nie wiem co masz na myśli .Podłącz tak samo jak świecę na 11v tylko po między nimi drut oporowy .Jeżeli tak zrobiłeś za pierwszym razem to ok.Ale mówisz coś się spaliło bezpiecznik najprawdopodobnie ,dlaczego alo dla tego że mówisz że problemy z izolacją były gdzieś na któreiś świecy dryt oporowy dotknoł się masy silnika ,poszukaj spokojnie to dasz radę ,zwróć uwagę na to aby drut oporowy po wkręceniu nie dotknoł silnika.Zmień bezpiecznik na nowy może to być nawet kawałek przewodu nie zagruby i oczywiścię tymczasowo moc bezpiecznika to ok 60A Świece masz na 90 % nie spalonę z tego co cię teraz zrozumiałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 09, 2005 11:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Czy można kupić izolatory bez problemu i w którym miejscu znajduje się bezpiecznik od świec (nie mam pokrywy puszki bezpieczników gdzie pewnie jest jakiś opis :( )

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 09, 2005 11:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Bezpiecznik od świec znajduje się w sterowniku od świec żarowych (czarne pudełko od strony kierowcy na nadkolu)

A co do bezpieczników to tutaj jest opis:

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl