MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skrzynia - automat https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9755 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | AndyS [ czw gru 23, 2004 2:07 am ] |
Tytuł: | Skrzynia - automat |
W moim W126 niepokoi mnie jedna cecha w skrzyni. Powiedzmy jadę z długiego wzniesienia na dół. Włączam N a na dole chcąc jechać dalej oczywiście włączam D. I tu numer - skrzynia po kolei ale dość szybko redukuje do 1 (silnik hamuje) a potem normalnie działa 2-3-4. Jeździłem innym M z automatem i tego nie było. Z N na D i od razu była 4 (silnik od W123 300D a skrzynia nie wiem bo to mała ciężarówka chyba 310D). Pytam doświadczonych w tym temacie - czy to normalny objaw? ![]() |
Autor: | JareG [ czw gru 23, 2004 8:54 am ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia - automat |
AndyS pisze: W moim W126 niepokoi mnie jedna cecha w skrzyni. Powiedzmy jadę z długiego wzniesienia na dół. Włączam N a na dole chcąc
A po kiego wlaczasz N..? Tego sie nie robi.. ![]() |
Autor: | wiedzmin [ czw gru 23, 2004 9:00 am ] |
Tytuł: | |
JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem .. Zredukuj skrzynie np. do 3 a czasem i 2 i tylko czasem dohamuj .. Czy nie ucza tego na kursach ze na zjazdach z wzniesien nei masz uzywac luzu.. ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw gru 23, 2004 9:39 am ] |
Tytuł: | |
ja jak tak kiedys zrobiłem w 300E to było tak samo! a mozna wiedziec po co podczas jazdy wkładasz N ???????? przeciez jak jedziesz z gory i puscisz gaz,to i tak silnik nie dostaje paliwa i zuzycie paliwa wynosi 0! wiec po co dawac na luz????? ![]() |
Autor: | wiedzmin [ czw gru 23, 2004 10:00 am ] |
Tytuł: | |
dostawac dostaje paliwo bo przeciez pracuje tyle ze na wolnych obrotach .. |
Autor: | JareG [ czw gru 23, 2004 10:14 am ] |
Tytuł: | |
wiedzmin pisze: JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem ..
Kolega JareG gdzies wyczytal, ze jak juz wrzuci sie D, to sie na tym D jedzie (ew. wrzuca sie kolejne zestawy biegow, ale nie N). N sluzy do czego innego ![]() |
Autor: | Wookee [ czw gru 23, 2004 10:17 am ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: wiedzmin pisze: JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem .. Kolega JareG gdzies wyczytal, ze jak juz wrzuci sie D, to sie na tym D jedzie (ew. wrzuca sie kolejne zestawy biegow, ale nie N). N sluzy do czego innego ![]() Wookee też doszedł do tego punktu, bardzo się ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw gru 23, 2004 10:19 am ] |
Tytuł: | |
podczas chamowania silnikiem dawka paliwa wynosi 0(słownie zero) na wolnych obrotach cos tam zre to chyba normalne! |
Autor: | BECKER [ czw gru 23, 2004 10:19 am ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: N sluzy do czego innego
![]() no właśnie, do czego służy N??? ![]() ![]() |
Autor: | JareG [ czw gru 23, 2004 10:23 am ] |
Tytuł: | |
BECKER pisze: JareG pisze: N sluzy do czego innego ![]() no właśnie, do czego służy N??? ![]() ![]() A na przyklad przydaje sie podczas holowania ![]() ![]() |
Autor: | georem [ czw gru 23, 2004 10:41 am ] |
Tytuł: | |
A to Ci nowość z tyą jazdą na N ![]() Można też wrzucać na N przy długim postoju w koreczku, jeżeli będziemy stali więcej niż 3 minuty. Ale wtedy to chyba lepiej zgasić auto. ![]() |
Autor: | Bukol [ czw gru 23, 2004 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
Wg instrukcji którą miałem do SEC'a, Neutrala nie wolno było wrzucać powyżej pewnej prędkości - chyba było to 50km/h (nie pamiętam). Jeżdżąc tak jak piszesz, czyli z górki na N, szybko zachetasz skrzynię lub będziesz mial dzwona. W końcu nie masz w ogóle hamowania silnikiem wtedy, a hamulce można zagrzać na zjeździe. Do stromych i długich zjazdów są możliwości blokowania skrzyni na 3 lub 2 biegu, tak aby nie łączyła wyżej. |
Autor: | georem [ czw gru 23, 2004 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Do stromych i długich zjazdów są możliwości blokowania skrzyni na 3 lub 2 biegu, tak aby nie łączyła wyżej.
U mnie również na 1-wszym. |
Autor: | AndyS [ pt gru 24, 2004 12:15 am ] |
Tytuł: | |
Hej - jak niektórzy czytacie co napisałem! Przecież jest wyraźnie "POWIEDZMY". Spróbowałem tego 1 raz a już prawie wszyscy skoczyli na mnie że tego się nie robi. Zrobiłem to z ciekawości i dla porównania z tą ciężarówką. A "z rozpędu" można dużo dalej zajechać niż w pozycji D więc liczy się nie tylko to, że auto pali prawie 0 bez naciskania pedału gazu. Osobiście mieszkam w 3Mieście i tu jest mało górek więc sprawa jest właściwie teoretyczna. Ale nikt z Was nie odpowiedział (no prawie) czy ma przerzucanie biegów w tej sytuacji (jak u mnie) czy nie (jak w ciężarówce). Szczególnie interesuje mnie to dla W123. A dla kolegi Wiedzmina - "własnym" automatem jeżdzę od 8 lat i już chyba nie zamienię na "wajchę". |
Autor: | georem [ pt gru 24, 2004 12:32 am ] |
Tytuł: | |
Więc odpowiadam: nie naskakujemy na Ciebie - po prostu nie wiem jak to jest, bo nigdy tak nie ekserymentowałem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |