MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Skrzynia - automat
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9755
Strona 1 z 2

Autor:  AndyS [ czw gru 23, 2004 2:07 am ]
Tytuł:  Skrzynia - automat

W moim W126 niepokoi mnie jedna cecha w skrzyni. Powiedzmy jadę z długiego wzniesienia na dół. Włączam N a na dole chcąc jechać dalej oczywiście włączam D. I tu numer - skrzynia po kolei ale dość szybko redukuje do 1 (silnik hamuje) a potem normalnie działa 2-3-4. Jeździłem innym M z automatem i tego nie było. Z N na D i od razu była 4 (silnik od W123 300D a skrzynia nie wiem bo to mała ciężarówka chyba 310D). Pytam doświadczonych w tym temacie - czy to normalny objaw? :roll:'

Autor:  JareG [ czw gru 23, 2004 8:54 am ]
Tytuł:  Re: Skrzynia - automat

AndyS pisze:
W moim W126 niepokoi mnie jedna cecha w skrzyni. Powiedzmy jadę z długiego wzniesienia na dół. Włączam N a na dole chcąc

A po kiego wlaczasz N..? Tego sie nie robi.. [zlosnik]

Autor:  wiedzmin [ czw gru 23, 2004 9:00 am ]
Tytuł: 

JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem .. Zredukuj skrzynie np. do 3 a czasem i 2 i tylko czasem dohamuj ..
Czy nie ucza tego na kursach ze na zjazdach z wzniesien nei masz uzywac luzu.. :)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw gru 23, 2004 9:39 am ]
Tytuł: 

ja jak tak kiedys zrobiłem w 300E to było tak samo! a mozna wiedziec po co podczas jazdy wkładasz N ???????? przeciez jak jedziesz z gory i puscisz gaz,to i tak silnik nie dostaje paliwa i zuzycie paliwa wynosi 0! wiec po co dawac na luz????? :roll:

Autor:  wiedzmin [ czw gru 23, 2004 10:00 am ]
Tytuł: 

dostawac dostaje paliwo bo przeciez pracuje tyle ze na wolnych obrotach ..

Autor:  JareG [ czw gru 23, 2004 10:14 am ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:
JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem ..

Kolega JareG gdzies wyczytal, ze jak juz wrzuci sie D, to sie na tym D jedzie (ew. wrzuca sie kolejne zestawy biegow, ale nie N).
N sluzy do czego innego [hehe]

Autor:  Wookee [ czw gru 23, 2004 10:17 am ]
Tytuł: 

JareG pisze:
wiedzmin pisze:
JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem ..

Kolega JareG gdzies wyczytal, ze jak juz wrzuci sie D, to sie na tym D jedzie (ew. wrzuca sie kolejne zestawy biegow, ale nie N).
N sluzy do czego innego [hehe]

Wookee też doszedł do tego punktu, bardzo się :oops: swojej ignorancji (myślał głupi, że to jak w innym aftomacie, naktórym kiedys jeździł), wyciągnął wnioski i odtąd już zawsze jeździł na D.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw gru 23, 2004 10:19 am ]
Tytuł: 

podczas chamowania silnikiem dawka paliwa wynosi 0(słownie zero) na wolnych obrotach cos tam zre to chyba normalne!

Autor:  BECKER [ czw gru 23, 2004 10:19 am ]
Tytuł: 

JareG pisze:
N sluzy do czego innego [hehe]


no właśnie, do czego służy N??? :o :roll:

Autor:  JareG [ czw gru 23, 2004 10:23 am ]
Tytuł: 

BECKER pisze:
JareG pisze:
N sluzy do czego innego [hehe]


no właśnie, do czego służy N??? :o :roll:

A na przyklad przydaje sie podczas holowania [zlosnik].. ja czasami uzywam N jak juz wjade na podnosnik.. czasami trzeba auto przepchnac pare cm do przodu/do tylu.. itd. Znajdzie sie pare zastosowan, ale nie dotyczy to zjezdzania na luzie rodem z manuala [hehe][zlosnik]

Autor:  georem [ czw gru 23, 2004 10:41 am ]
Tytuł: 

A to Ci nowość z tyą jazdą na N [szalone].
Można też wrzucać na N przy długim postoju w koreczku, jeżeli będziemy stali więcej niż 3 minuty. Ale wtedy to chyba lepiej zgasić auto. [oczko]

Autor:  Bukol [ czw gru 23, 2004 2:55 pm ]
Tytuł: 

Wg instrukcji którą miałem do SEC'a, Neutrala nie wolno było wrzucać powyżej pewnej prędkości - chyba było to 50km/h (nie pamiętam). Jeżdżąc tak jak piszesz, czyli z górki na N, szybko zachetasz skrzynię lub będziesz mial dzwona. W końcu nie masz w ogóle hamowania silnikiem wtedy, a hamulce można zagrzać na zjeździe. Do stromych i długich zjazdów są możliwości blokowania skrzyni na 3 lub 2 biegu, tak aby nie łączyła wyżej.

Autor:  georem [ czw gru 23, 2004 3:03 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Do stromych i długich zjazdów są możliwości blokowania skrzyni na 3 lub 2 biegu, tak aby nie łączyła wyżej.


U mnie również na 1-wszym.

Autor:  AndyS [ pt gru 24, 2004 12:15 am ]
Tytuł: 

Hej - jak niektórzy czytacie co napisałem! Przecież jest wyraźnie "POWIEDZMY". Spróbowałem tego 1 raz a już prawie wszyscy skoczyli na mnie że tego się nie robi. Zrobiłem to z ciekawości i dla porównania z tą ciężarówką. A "z rozpędu" można dużo dalej zajechać niż w pozycji D więc liczy się nie tylko to, że auto pali prawie 0 bez naciskania pedału gazu. Osobiście mieszkam w 3Mieście i tu jest mało górek więc sprawa jest właściwie teoretyczna. Ale nikt z Was nie odpowiedział (no prawie) czy ma przerzucanie biegów w tej sytuacji (jak u mnie) czy nie (jak w ciężarówce). Szczególnie interesuje mnie to dla W123. A dla kolegi Wiedzmina - "własnym" automatem jeżdzę od 8 lat i już chyba nie zamienię na "wajchę".

Autor:  georem [ pt gru 24, 2004 12:32 am ]
Tytuł: 

Więc odpowiadam:
nie naskakujemy na Ciebie - po prostu nie wiem jak to jest, bo nigdy tak nie ekserymentowałem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/