MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 4:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 23, 2004 2:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
W moim W126 niepokoi mnie jedna cecha w skrzyni. Powiedzmy jadę z długiego wzniesienia na dół. Włączam N a na dole chcąc jechać dalej oczywiście włączam D. I tu numer - skrzynia po kolei ale dość szybko redukuje do 1 (silnik hamuje) a potem normalnie działa 2-3-4. Jeździłem innym M z automatem i tego nie było. Z N na D i od razu była 4 (silnik od W123 300D a skrzynia nie wiem bo to mała ciężarówka chyba 310D). Pytam doświadczonych w tym temacie - czy to normalny objaw? :roll:'

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: czw gru 23, 2004 8:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
AndyS pisze:
W moim W126 niepokoi mnie jedna cecha w skrzyni. Powiedzmy jadę z długiego wzniesienia na dół. Włączam N a na dole chcąc

A po kiego wlaczasz N..? Tego sie nie robi.. [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 9:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem .. Zredukuj skrzynie np. do 3 a czasem i 2 i tylko czasem dohamuj ..
Czy nie ucza tego na kursach ze na zjazdach z wzniesien nei masz uzywac luzu.. :)

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 9:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja jak tak kiedys zrobiłem w 300E to było tak samo! a mozna wiedziec po co podczas jazdy wkładasz N ???????? przeciez jak jedziesz z gory i puscisz gaz,to i tak silnik nie dostaje paliwa i zuzycie paliwa wynosi 0! wiec po co dawac na luz????? :roll:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
dostawac dostaje paliwo bo przeciez pracuje tyle ze na wolnych obrotach ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
wiedzmin pisze:
JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem ..

Kolega JareG gdzies wyczytal, ze jak juz wrzuci sie D, to sie na tym D jedzie (ew. wrzuca sie kolejne zestawy biegow, ale nie N).
N sluzy do czego innego [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
JareG pisze:
wiedzmin pisze:
JareG moze kolega nie obeznany i przywyczajony do manuala .. ale tak wogole to chyba nie hamujesz wtedy auta hamulcem ..

Kolega JareG gdzies wyczytal, ze jak juz wrzuci sie D, to sie na tym D jedzie (ew. wrzuca sie kolejne zestawy biegow, ale nie N).
N sluzy do czego innego [hehe]

Wookee też doszedł do tego punktu, bardzo się :oops: swojej ignorancji (myślał głupi, że to jak w innym aftomacie, naktórym kiedys jeździł), wyciągnął wnioski i odtąd już zawsze jeździł na D.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
podczas chamowania silnikiem dawka paliwa wynosi 0(słownie zero) na wolnych obrotach cos tam zre to chyba normalne!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
JareG pisze:
N sluzy do czego innego [hehe]


no właśnie, do czego służy N??? :o :roll:

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
BECKER pisze:
JareG pisze:
N sluzy do czego innego [hehe]


no właśnie, do czego służy N??? :o :roll:

A na przyklad przydaje sie podczas holowania [zlosnik].. ja czasami uzywam N jak juz wjade na podnosnik.. czasami trzeba auto przepchnac pare cm do przodu/do tylu.. itd. Znajdzie sie pare zastosowan, ale nie dotyczy to zjezdzania na luzie rodem z manuala [hehe][zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 10:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A to Ci nowość z tyą jazdą na N [szalone].
Można też wrzucać na N przy długim postoju w koreczku, jeżeli będziemy stali więcej niż 3 minuty. Ale wtedy to chyba lepiej zgasić auto. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 2:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wg instrukcji którą miałem do SEC'a, Neutrala nie wolno było wrzucać powyżej pewnej prędkości - chyba było to 50km/h (nie pamiętam). Jeżdżąc tak jak piszesz, czyli z górki na N, szybko zachetasz skrzynię lub będziesz mial dzwona. W końcu nie masz w ogóle hamowania silnikiem wtedy, a hamulce można zagrzać na zjeździe. Do stromych i długich zjazdów są możliwości blokowania skrzyni na 3 lub 2 biegu, tak aby nie łączyła wyżej.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 3:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
Do stromych i długich zjazdów są możliwości blokowania skrzyni na 3 lub 2 biegu, tak aby nie łączyła wyżej.


U mnie również na 1-wszym.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 24, 2004 12:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Hej - jak niektórzy czytacie co napisałem! Przecież jest wyraźnie "POWIEDZMY". Spróbowałem tego 1 raz a już prawie wszyscy skoczyli na mnie że tego się nie robi. Zrobiłem to z ciekawości i dla porównania z tą ciężarówką. A "z rozpędu" można dużo dalej zajechać niż w pozycji D więc liczy się nie tylko to, że auto pali prawie 0 bez naciskania pedału gazu. Osobiście mieszkam w 3Mieście i tu jest mało górek więc sprawa jest właściwie teoretyczna. Ale nikt z Was nie odpowiedział (no prawie) czy ma przerzucanie biegów w tej sytuacji (jak u mnie) czy nie (jak w ciężarówce). Szczególnie interesuje mnie to dla W123. A dla kolegi Wiedzmina - "własnym" automatem jeżdzę od 8 lat i już chyba nie zamienię na "wajchę".

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 24, 2004 12:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc odpowiadam:
nie naskakujemy na Ciebie - po prostu nie wiem jak to jest, bo nigdy tak nie ekserymentowałem.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl