MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Automat W123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9733 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wiedzmin [ śr gru 22, 2004 12:12 am ] |
Tytuł: | Automat W123 |
Jako ze popularny stal sie ostatnio temat ASB to i ja walne zapytanie... Beczka 81 rok 300D VIN WDB12313012249348. nr na skrzyni biegów 1232700701017186. Jak widac na załączonych zdjeciach silnik ma jakies resztki do sterowania skrzynia pod cienieniem .. idac tym tropem szukalismy wezyka z podcisnieniem ktory by mogł zmierzac do tejze skrzyni.. niestety .. Silnik chyba byl zmieniany w dowodzie jest zapisana zmiana nr silnika. po dokladnych ogledzinach wyszlo na to iż skrzynia jest regulowana za pomoca ciegien.. niestety zamiast nich był drut ktory naciagał dzwignie w kierunku tyłu samochodu co skutkowalo slizganiem skrzyni...po zdjeciu tego druta silnik krecil sie do max. obrotow po czym nastepowala zmiana biegu.. to tez mi nie odpowiada.. Po krotki zastanowieniu ustawilismy dzwignie w pozycji srodkowej. Co jest nie jakim consesusem. A teraz pytam czy da sie cos zrobic aby ta skrzynia poprawnei reagowala na pedał przyspiesznia ?? porownywalismy ta skrzynie ze skrzynia z motora 2,8 benzin i tamta na koncu skrzyni ma zaworek na podcisnienie, u mnie dziura ta jest zaslepiona- tak powinno byc tez sprawdzane na przykladzie innej skrzyni. Mam nadzieje ze sie nie zapetliłem i nie pogubilem. Panowie co z tym zrobic.. Mam opcje ze jezdze do upadłego po czym wale skrzynie reczna dokladam pedałki, wajche od biegów, siłownik sprzegła .. Rozrusznik bedzie pasował ?? Co z wałem ?? tu ciegna i reszta ... zostaly tylko plastiki... połowa podcisnien jest zaslepiona srubkami .. w miejsce tej dlugiej sruby z lewej strony w innej skrzyni było miejsce na podcisnienie a tu nieszczesna dzwignia-regulator.. po przeciwnej stronie nic wybierak |
Autor: | Witek [ śr gru 22, 2004 7:53 am ] |
Tytuł: | |
u mnie wejscie wężyka z podciśnieniem jest z lewej strony skrzyni, tak jakoś na środku. |
Autor: | wiedzmin [ śr gru 22, 2004 9:59 am ] |
Tytuł: | |
wrzucilem fotki |
Autor: | _me: how_ [ śr gru 22, 2004 11:01 am ] |
Tytuł: | |
Napisz skąd dokąd szła ta linka? Kończyła się przy skrzyni?? Wg mnie nie możesz mieć sterowania cięgnami, bo w W123 pojawiło się przy okazji M102, ale wtedy rozrusznik miałbyś po drugiej stronie. A to co było to jakiś patent ratowniczy. Poszukaj tego ustrojstwa z pokrywy zaworów, ale sprawnego. W tej chwili masz tylko jego część. Odtworzyć ten układ to mały problem & nieduża kasa, a jest szansa, że będzie OK. |
Autor: | emiloski [ śr gru 22, 2004 1:00 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Napisz skąd dokąd szła ta linka? Kończyła się przy skrzyni??
Wg mnie nie możesz mieć sterowania cięgnami, bo w W123 pojawiło się przy okazji M102, ale wtedy rozrusznik miałbyś po drugiej stronie. A to co było to jakiś patent ratowniczy. Poszukaj tego ustrojstwa z pokrywy zaworów, ale sprawnego. W tej chwili masz tylko jego część. Odtworzyć ten układ to mały problem & nieduża kasa, a jest szansa, że będzie OK. Czesc!! Amozesz mi powiedziec jak powinen wyglądc prawidłowo układ z pokrywy zaworów bo tez mam automat sterowany podciśnieniem i wydaje mi sie ze u mnie tez jest cis nie tak. mam taki mały plastikowy trójnik podłączony ale jest luzem widac ze jest z czegos wyłamany no i ten plastik na pokrywie zaworw myśle ze ma coś w spólnego z wyzej wymienionym trójnikiem jednak nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać. |
Autor: | wiedzmin [ śr gru 22, 2004 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
Co do podcisnienia to .... moge je sobie wsadzic w .. Teoretycznie z motora ma wychodzic podcisnienie nato miast skrzynia nie posiada wejscia na podcisninie jest bowiem sterowana mechanicznie ... Jezeli mozecie zrobcie fotki jak u was jest sterowanie skrzynia .. postaram sie wrzucic jakis rysunek schematyczny co i jak .. ale wieczorkiem bo teraz walcze z zaciskami hamulcowymi .. |
Autor: | _me: how_ [ śr gru 22, 2004 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
wiedzmin pisze: Co do podcisnienia to .... moge je sobie wsadzic w .. Teoretycznie z motora ma wychodzic podcisnienie nato miast skrzynia nie posiada wejscia na podcisninie jest bowiem sterowana mechanicznie ... Ja bym tam podciśnienia nie wsadzał! ![]() To ciekawe ![]() Czy tak to wygląda? ![]() Na tej samej powierzchni, z której odczytałeś nr skrzyni powinno być jeszcze wytłoczone kółeczko z miesiącem i datą produkcji w jego środku. Jest na wielu częścach samochodowych, poznasz z łatwością. emiloski pisze: Czesc!! Amozesz mi powiedziec jak powinen wyglądc prawidłowo układ z pokrywy zaworów bo tez mam automat sterowany podciśnieniem i wydaje mi sie ze u mnie tez jest cis nie tak. mam taki mały plastikowy trójnik podłączony ale jest luzem widac ze jest z czegos wyłamany no i ten plastik na pokrywie zaworw myśle ze ma coś w spólnego z wyzej wymienionym trójnikiem jednak nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać.
Nie mam niestety w tej chwili fotki, na której byłoby to dobrze widoczne. Jak tylko cyknę, to wrzucę.[/img] |
Autor: | marcin280e [ śr gru 22, 2004 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: To ciekawe ![]() Nie prawda-miałem 115 200 automat i było cięgło. ![]() To co jest na zdjęciu to vacum modulator ten stalowy stosowany do '77 roku a plastykowy o białej obudowie stosowany w autach benzynowych po '77 roku. Auto z silnikiem diesla ma albo modulator stalowy lub plastykowy o czerwonej obudowie roczniki analogicznie. Istnieja skrzynie w autach z dieslami które nie mają vacum modulatorów. W miejsce modulatora zamontowany jest mechaniczny regulator napiecia sprężyny działajacej na zawór modulacji cisnienia wewnątrz skrzyni. ![]() Na tym zdjęciu widzimy właśnie taki regulator-strzałka wskazuje śrubę po odkreceniu której mozemy za pomocą płaskiego śrubokręta regulować napięcie sprężyny zaworu modulacji. Istnieje procedura regulacji cisnienia modulacji-potrzebny jest do tego celu manometr o skali do 6atm. Obok vacum modulatora lub regulatoraw tylnej pokrywie jest umieszczony korek w miejsce którego montujemy manometr,unosimy tylne koła,uruchamiamy silnik,przesuwamy dzwignie wybieraka w pozycję D i zwiększamy obroty silnika aby osiągnąć 50km/h na prędkościomierzu. Należy utrzymywać podana prędkość i odczytać wartość ciśnienia modulacji na manometrze-ciśnienie korygujemy po zdjęciu pokrywki modulatora plastykowego za pomoca specjalnego kluczyka umieszczonego wewnątrz modulatora lub wkrętakiem w regulatorze mechanicznym. Różne skrzynie używaja różnych ciśnień modulacji-ciśnienie za niskie powoduje przeciąganie biegów ,za wysokie twardą zmianę. |
Autor: | marcin280e [ śr gru 22, 2004 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
![]() W tym miejscu należy zamontować manometr do regulacji ciśnienia modulacji-pozostałe korki służa do pomiaru innych ciśnień. Widzę że skrzynia w niezlym stanie-wogóle nie ma wycieków ![]() |
Autor: | _me: how_ [ śr gru 22, 2004 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Istnieja skrzynie w autach z dieslami które nie mają vacum modulatorów.
W miejsce modulatora zamontowany jest mechaniczny regulator napiecia sprężyny działajacej na zawór modulacji cisnienia wewnątrz skrzyni. Nareszcie zaczyna się klarować... Czy orientujesz się, czy nie chodzi przypadkiem o pierwsze roczniki? BTW: nie znaczy to, że jeśli modulator jest podciśnieniowy, to nie ma możliwości regulacji ręcznej? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź w poprzednim wątku o ASB. |
Autor: | marcin280e [ śr gru 22, 2004 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Nareszcie zaczyna się klarować... Czy orientujesz się, czy nie chodzi przypadkiem o pierwsze roczniki? Tak przypuszczam ale nie znam szczegułów-widziałem tylko raz taka skrzynię w 115 200D z '70r (me:how) pisze: BTW: nie znaczy to, że jeśli modulator jest podciśnieniowy, to nie ma możliwości regulacji ręcznej? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź w poprzednim wątku o ASB.
Można regulowac modulator podcisnieniowy: ![]() W modulatorze z białą obudową należy zdjąć pokrywę(zaznaczoną w kółku)sciskając zapinkę(strzałka)-wewnątrz jest kluczyk-blokada. Uwaga na oring uszczelniający pokrywę. Modulator metalowy ma wkręt pod śrubą doprowadzającą podćiśnienie(w kółku) Jako część zamienna jest dostarczany tylko modulator plastykowy. |
Autor: | wiedzmin [ czw gru 23, 2004 8:54 am ] |
Tytuł: | |
Co do tego metalowego modulatora todomyslam sie ze niby co tam tez ma isc podcisnienie ??? tylko jak je tam zapiąć. NO i co z tym mechanicznym regulatorem?? który kawałek widac wczesniej na fotkach .. musze konczyc pozniej znowu sie odezwe ... niestety wczoraj kolega wsadzil mi palce w coolera od procka i wylałam jedna lopatke ... do pary wylamałem jeszcze jedna i komp sie troche uspokoił .. tzn. mnie jezdzi po biurku .. ale sie grzeje i wyłącza |
Autor: | wiedzmin [ pt gru 24, 2004 12:12 am ] |
Tytuł: | |
![]() tu jest to ciegno ktotrego mi brak .. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |