MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 6:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 21, 2004 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
Tak slicznie chodzilo moje cacko to pierwszych chlodow. Najpierw automat w rozruszniku, pozniej swiece zarowe padly (2 i 4 cylinder). Kiedy juz mi sie wydawalo ze bedzie ok pojawily sie nastepujace objawy: kreci,kreci,kreci .... ,juz by chwilami chcial i dalej kreci itd.
Mechanik rzekl swiece zarowe ale czasu nie mial co by je sprawdzic, do tego rzekl sprawdz sam bo wiesz jak to sie robi. Tak wiec oto wracajac od mechanika kupilem po drodze piersioweczke bo w garazu zimno i sie wzialem do sprawdzenia. Piersioweczka juz ruszona swiece juz na wierzchu i oczom moim ukazalo sie cos takiego: swieca zarowa z pierwszego gara jakby stluczona byla tak ladnie pod ukosem. Mimo deformacji nadal funkcjonowala zreszta jak pozostale 3 sztuki. Wkrecilem podgrzalem i zaczelo sie krecenie na przemian z grzaniem no i schemat ten sam: kreci i kreci ale na tym koniec.
Nastpenego dnia wizyta u mechanika ale znowu gosciu nieczasowy i tak autko stoi i czeka a ja nie wiem co jest grane i ile bedzie kosztowalo.

_________________
123 240D 79r zielony
123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
kolego a stan silnika?kompresja?:-) przykro mi mówić ale najczęstszy przypadek naszych starych gwiazdek brak odpowiedniego sprężania. W okresie zimowym =poranne przygody z odpałem ,,ale wpierw dokonaj tychze czynności---- wymiana świec,ustawienie zaworów ,ewentualnie wymiana i ustawienie wtryskiwaczy ,ustawienie luzu na zaworach,nowe świece polecałbym juz te szybko grzejne wiąże sie z przerobieniem kabliologi mechanik będzie wiedział oco chodzi co jeszcze ewentulanie dobry akus i pewny rozrusznik,jeśli nadal będą kłopoty to życze powodzenia jeśli sie okaże że rzeczywiscie kompresja to grzałka w blok i jazda:-)

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany
2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
Post: śr gru 22, 2004 12:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
zuberek pisze:
Tak slicznie chodzilo moje cacko to pierwszych chlodow. Najpierw automat w rozruszniku, pozniej swiece zarowe padly (2 i 4 cylinder). Kiedy juz mi sie wydawalo ze bedzie ok pojawily sie nastepujace objawy: kreci,kreci,kreci .... ,juz by chwilami chcial i dalej kreci itd.
Mechanik rzekl swiece zarowe ale czasu nie mial co by je sprawdzic, do tego rzekl sprawdz sam bo wiesz jak to sie robi. Tak wiec oto wracajac od mechanika kupilem po drodze piersioweczke bo w garazu zimno i sie wzialem do sprawdzenia. Piersioweczka juz ruszona swiece juz na wierzchu i oczom moim ukazalo sie cos takiego: swieca zarowa z pierwszego gara jakby stluczona byla tak ladnie pod ukosem. Mimo deformacji nadal funkcjonowala zreszta jak pozostale 3 sztuki. Wkrecilem podgrzalem i zaczelo sie krecenie na przemian z grzaniem no i schemat ten sam: kreci i kreci ale na tym koniec.
Nastpenego dnia wizyta u mechanika ale znowu gosciu nieczasowy i tak autko stoi i czeka a ja nie wiem co jest grane i ile bedzie kosztowalo.




Witam. Chyba musisz zmienić mechanika :lol:



Pozdrawiam Marcin [oczko]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.
Ex:MB W115 200D. 76r
Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 10:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
Cisnienie bylo sprawdzane jakos tak w czerwcu i stalo mniej wiecej tak:28;20;25;26. Koncowki wsadzone funkiel nowki, zawory chyba regulowal bo mi wtedy wymianial lacza tudziez szlora. Jesli chodzi o swiece zarowe to sa w nim precikowe z tym ze w orginale mial troszke inaczej to chyba zrobione poniewaz nie mam zadnego przekaznika za lewym reflektorem, jest tylko skrzynka na przedniej scianie. Dodam ze palony on jest z kopyta a wiec jak krece to swieczki grzeja (tak przynajmniej kontrolka pokazuje).
I tak to mniej wiecej wyglada.
Znowu do pracy jechalem jakims oplem. A fuj

_________________
123 240D 79r zielony

123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 12:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
zuberek pisze:
wtedy wymianial lacza tudziez szlora

Tak z czystej ciekawości, co to oznacza? :roll:

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 1:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
:o :o :o :o :o

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany

2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 2:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
szlor tudzież lacz - okreslenie przez mojego mechanika napinacza lancucha podczas pierwszej wizyty w jego warsztacie. Kiedys juz o tym pisalem jak to staneli we dwoch kolo pracujacego silnika, posluchali i rzucili komentarz nastepujacej tresci: mechanik glowny rzekl "co tak tu bembrani" zas pomocnik mechanika stwierdzil ze cos draszuje. Nie bede ukrywal ale goscie mnie niezle rozbawili.

_________________
123 240D 79r zielony

123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 3:05 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
zuberek pisze:
rzucili komentarz nastepujacej tresci: mechanik glowny rzekl "co tak tu bembrani" zas pomocnik mechanika stwierdzil ze cos draszuje. Nie bede ukrywal ale goscie mnie niezle rozbawili.


To aż miło posłuchać - ja niestety trafiam na takich co im tam w silniku albo "nap...ala', albo "się pi....oli" i co chila im sie urywa jakaś nać [zlosnik]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 3:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
zuberek pisze:
szlor tudzież lacz - okreslenie przez mojego mechanika napinacza lancucha podczas pierwszej wizyty w jego warsztacie. Kiedys juz o tym pisalem jak to staneli we dwoch kolo pracujacego silnika, posluchali i rzucili komentarz nastepujacej tresci: mechanik glowny rzekl "co tak tu bembrani" zas pomocnik mechanika stwierdzil ze cos draszuje. Nie bede ukrywal ale goscie mnie niezle rozbawili.

Kaszebe? :)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 22, 2004 5:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
nie dalem rady doczytać tak sie uśmiałem jeszcze pare takich textów i rodzina mnie zamknie w domu wariatów bo sie śmieje do monitora [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 7:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
Ciesze sie ze udalo mi sie was rozbawic ale mi jakos nie do smiechu jest. Beczunia pod oknem stoi cala biedna sniegiem przysypana. Ale to jest nic w porownaniu z tym co przezylem w ostatni weekend ktory spedzilem na mazurach. Po dwoch bardzo przyjemnych dniach autko odpalic sie nie dalo i jedynym ratunkiem byla jakas 190-ka i linka holownicza.Dramat.
A tak poza tym to ta 190-ka lat jakies 10 mlodsza z motrkiem 250D chodzi jak rozwerk tudziez manez.
PS. Nie jestem z kaszebow ale sporo sie wlocze po naszym pieknym kraju.

_________________
123 240D 79r zielony

123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 24, 2004 9:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 24, 2004 8:15 pm
Posty: 25
Lokalizacja: śląsk
W sumię to nie wiem czy wymieniłeś świecę czy nie ,wiadomo że testowałeś daję odpowiedż jeżeli nie wymieniłeś to wymień na nowę weż sobię najlepiej iskrę na 11v łączoną bez oporów.To że świecę grzeją to nie znaczy że mają odpowiednią temperaturę i jak już się zrobiły za krutkię to też nie będzię ok .Szczególnię jak masz takię nie równę ciśnienie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 25, 2004 6:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
W jakim stanie jest akumulator/rozrusznik?
Czy na mrozie nie kręci słabiej?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 25, 2004 6:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
U mnie ostatnio pojawily sie problemy z odpalaniem - wizyta u elektromechanika wyjasnila wszystko - akumulator OK, padnieta jedna swieca i do wymiany tuleje w rozruszniku. Teraz chodzi jak marzenie [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 28, 2004 7:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
no i juz wszystko jasne, glowica trzykrotnie peknieta,na 3 i 4 cylindrze wzery w tulei. cieszace jest to ze na 1 i 2 tuleje jak marzenie tzn. zero progow. No i na ten moment szukam albo glowicy albo silnika 240

_________________
123 240D 79r zielony

123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl