MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 7:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 13, 2002 5:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
czy długość przewodów wtryskowych ma jakieś znaczenie dla poprawnej pracy silnika diesla ? bo ja mam i krótkie i długie ( 2 oryginalne a 2 od kamaza !) troche mi trzepie silnikiem - to od tego właśnie ? czekam na opinie fachowców

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 13, 2002 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Witam!

Fachowcem wprawdzie nie jestem, ale słyszałem, że długości przewodów między pompą a wtryskiwaczami powinny być jednakowe.
Wskutek ruchu tłoczka pompy wtryskowej powstaje impuls ciśnienia przemieszczajacy się z prędkością dźwięku w kierunku wtryskiwacza. Po dojściu tegoż impulsu do wtryskiwacza powinno nastapić uniesienie iglicy wtryskiwacza i początek wtrysku. Jeżeli długości przewodów są różne to pewnie i momenty wtrysku na poszczególnych cylindrach będą inne.
Nie wiem jakie są u Ciebie różnice w długości przewodów, ale można by dla zabawy spróbować oszacować jaki to ma wpływ na czas rozpoczęcia wtrysku paliwa.
Czas, po którym fala ciśnienia dojdzie od pompy do wtryskiwacza można wyznaczyć:
t = L/a,
gdzie:
L - długość przewodu,
a - prędkość dźwięku.
Czas ten można wyrazić w stopniach obrotu wału korbowego z zależności:
x = 360nL/a,
gdzie n - prędkość obrotowa wału korbowego [obr/s].
Zakładając:
różnicę długości przewodów L1 - L2 = 20cm,
n = 2000obr/min = 33,3obr/s,
a = 1300m/s,
otrzymuje się wartość opóźnienia wtrysku dla cylindra z dłuższym przewodem : 1,8 stopnia.
Czy to dużo, czy mało tego już ocenić nie potrafię, ale pewnie miałoby to jakiś negatywny wpływ na pracę silnika.

PS
To co napisałem to głównie zasłyszane informacje + moja radosna twórczość. Jeżeli nie mam racji to wszelką krytykę przyjmę z pokorą.

_________________
Wojtek
MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 14, 2002 12:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
To wszystko prawda. Dieselek to dość precycyjna machina i przy stosowaniu takich wynalazków pasowałoby ustawić pompę a właściwie te sekcje gdzie są dłuższe przewody. Kulawienie powinno ustać.

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl