MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 11:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 12, 2004 9:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2004 4:51 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
Mam nowe auto, wreszcie MB. 300D '77, automat.
Niestety cieknie chłodnica i brok - tak to określił mechanik.
Mam takie pytania:
Czy wymieniać tę chłodnicę czy może da się ją skleić, są rozwalone dwa szprosy.
Co to jest ten brok, wymienić, kleić?
Obecnie chłodnica jest zalana wodą a temperatury są już ujemne, czy można nim jeździć.

Aha, jeszcze szyber (elekstryczny i cieknący), od strony kierowcy jest zapadnięty na około 3-4 mm ale dalej działa. Co to może być, prowadnica?

_________________
Nie kradnij, rząd nie znosi konkurencji.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 10:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
szyber nawet bez uszczelek nie powinien przeciekać(teoria) poprostu rynienka odprowadzająca wodę jest zapchana, otwórz szyber i wepchnij w dziure np.jakiś twardszy kabel. wgłębienie niewiem co jest tego przyczyną

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 10:34 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Klejenie czy spawanie chłodnicy jest na pewno jakimś wyjściem. Czasem nawet uzasadnione jest to ekonomicznie. Chłodnica do automata jest u handlarza dużo droższa, że o nowej nie wspomnę, ale mimo wszystko jak dobrze poszukać, to za 150 - 200 zł za ładną używkę - można trafić. Pewność większa, ale znowu loteria, na co trafiłeś. Odbudowanie całego rdzenia z dołem & górą powierzoną przez klienta jest jeszcze droższe, ale dużo pewniejsze.

Jeżdzenie z wodą w układzie grozi nie tylko uszkodzeniem uszczelki, ale samego bloku i pompy wodnej. Przy kilkustopniowym mrozie zrobi Ci się co najwyżej drobna kaszka i nic się jeszcze stanie, ale jak przypierniczy konkretnie, to narobi Ci szkód większych niż cena Petrygo nawet na stacji 24h. Jeśli póki co jeździsz na dolewkach, to chociaż dodaj co jakiś czas koncentratu, żeby jednak obniżyć temp. krzepnięcia.

W dziale giełda znajdziesz ofertę kolegi z Wrocka, dot. sprzedaży chłodnicy. Z tego co zrozumiałem, jest właśnie do automatu, ale nie mogliśmy się jakoś do końca zrozumieć. On kupił ją pomyłkowo.

Brok?? Ja tam pamiętam średniego smaku piwo z koszalińskiego browaru. Oby nie blok...


Czy jak otworzysz dach do połowy, to płyta chodzi góra - dół?? Czy trzyma poziom względm stron, a może coś mu przeszkadza, np wypchnięta uszczelka. Jest owiewka? Ładny knot się zrobił, bo najczęściej dach ma problem z ostatnią fazą domykania, czyli unoszeniem tyłu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 1:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
(me: how) pisze:
Jeżdzenie z wodą w układzie grozi nie tylko uszkodzeniem uszczelki, ale samego bloku i pompy wodnej. Przy kilkustopniowym mrozie zrobi Ci się (...)

Poza tym, woda w silniku to:
1. Odkladanie sie kamienia i innego syfu w caly ukladzie
2. Ma inna termperature wrzenia, oczywiscie sporo nizsza od plynu

Cytuj:
Brok?? Ja tam pamiętam średniego smaku piwo z koszalińskiego browaru. Oby nie blok...

Brok to taka zatyczka w bloku silnika, cos jak wentyl bezpieczenstwa.. dla jezdzacych na wodzie idealna sprawa - ino ze moze nie zdazyc zadzialac [zlosnik][hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 5:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2004 4:51 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
JareG pisze:
Brok to taka zatyczka w bloku silnika, cos jak wentyl bezpieczenstwa.. dla jezdzacych na wodzie idealna sprawa - ino ze moze nie zdazyc zadzialac [zlosnik][hehe]


Czyli trzeba wymienić tą zatyczkę. A jeśli ją wkleję na stałe to czymś to grozi?

_________________
Nie kradnij, rząd nie znosi konkurencji.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 5:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
polu pisze:
JareG pisze:
Brok to taka zatyczka w bloku silnika, cos jak wentyl bezpieczenstwa.. dla jezdzacych na wodzie idealna sprawa - ino ze moze nie zdazyc zadzialac [zlosnik][hehe]


Czyli trzeba wymienić tą zatyczkę. A jeśli ją wkleję na stałe to czymś to grozi?

Odpowiedz masz w moim poscie. Poza tym, mala madrosc ludowa: nie poprawiaj fabryki [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 7:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Brok, to taka mała, okrągła, blaszana zaślepka na bloku silnika, nie klei się tego tylko wbija młotkiem. Jeżeli wyciek jest nie duży możesz spróbować uszczelnić to jakimś silikonem, jeżeli większy to trzeba wymienić. Wymiana rdzenia chłodnicy kosztuje 300zł w W-wie, ocenę mozliwości jej naprawy pozostaw jakiemuś fachowcowi - będziesz miał wtedy mozliwość wyboru lepszego dla siebie rozwiązania.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 10:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Stawros pisze:
Wymiana rdzenia chłodnicy kosztuje 300zł w W-wie, ocenę (...)

Nowa (cala) chlodnica to ~500 zl

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
nie zrozumialem co z tym szyberdachem masz nietak ... przerabialem naprawę zwojego elekrtycznego ... jezeli jest krzywo jak jest domknięty to z tyłu chyba ? zrób fotki ... i przetkaj odpływy zeby ci do kabiny nie ciekło ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Szyber masz zapadniety, bo rozleciała Ci się rolka, która po zasunięciu szyberdachu podnosi jego tylnią część do góry. W ASO samej rolki nie dostaniesz - wyłącznie cały element, powiedzmy "ramię" na końcu którego zamontowana jest owa rolka. Ramiona te (są dwa, L i P) rozpierając się na boki podnoszą tył dachu (a rzeczone rolki jadą po ukośnych elementach ramy szybra). Koszt jednego ramienia w ASO - ponad 100 PLN. Rolka jest mosiężna, oblana gumową warstwą grubości ok 3 mm (i to właśnie ta guma ulega zniszczeniu). Kup w sklepie ogrodniczym/budowlanym kawałek węża o odpowiedniej średnicy wewnętrznej i grubości ścianki, oczyść rolkę i wciśnij na rolkę węża na klej.
Polecam Castoramę, mają idealnego węża w ofercie, zbrojony i można kupić np 10 cm, z 70 gr zapłaciłem aż [zlosnik] ;) Działa [ok]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 7:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
wojz ... castoramą tez można łatać benza ... ale jak ktoś to już poetycznie ujął jest to "rzeźba w (*****Stawros)". Nie trzeba kupować calego ramienia, a gumki są dostępne po 36 zł ... kupowałem w warszawie.

Są to takie płaskie gumki z meszkiem z wierzchu, ich numery ze schematu podałem w innym poscie o remoncie w123 ... są to numery z tego obrazka z EPC.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 7:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
erio pisze:
wojz ... castoramą tez można łatać benza ... ale jak ktoś to już poetycznie ujął jest to "rzeźba w (*****Stawros)". Nie trzeba kupować calego ramienia, a gumki są dostępne po 36 zł ... kupowałem w warszawie.


To bardzo jest ciekawe, bo w ASO MB w Sosnowcu twierdzą co innego, na dodatek miałem wydruk z EPC od nich i wiem co mówię. Gumki samej do rolki o której mowię NIE DOKUPISZ BO JEST ZAWULKANIZOWANA TRWALE I JEST TO JEDEN ELEMENT. Nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu, zwłaszcza tonem, jakim to uczyniłeś.
Do reszty Twojej wypowiedzi wybacz, ale się nie odniosę, skoro za rzeźbę czy jak to sobie nazwiesz uważasz nasunięcie kawałka gumowego węża dł 1,5cm pod podsufitką, który na dodatek spełnia doskonale swe zadanie.
Z mojej strony to tyle, dalszej polemiki z Tobą (i w ogóle na ten temat) sobie nie życzę ani tutaj, ani na PW.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 7:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
wojz pisze:
Nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu, zwłaszcza tonem, jakim to uczyniłeś.
Do reszty Twojej wypowiedzi wybacz, ale się nie odniosę, skoro za rzeźbę czy jak to sobie nazwiesz uważasz nasunięcie kawałka gumowego węża dł 1,5cm pod podsufitką, który na dodatek spełnia doskonale swe zadanie.



Aleś pojechał... :-?

Mam nieodparte wrażenie, że Panowie mówicie o dwóch różnych rzeczach, a bez schematu się nie obejdzie.

A każda rzeźba & prowizorka spełnia swe zadanie, przynajmniej na początku [oczko] . Ale to jest rzeźba i jest do..... [zlosnik]


wojz pisze:
Z mojej strony to tyle, dalszej polemiki z Tobą (i w ogóle na ten temat) sobie nie życzę ani tutaj, ani na PW.


No weeeź, chyba nie zamkniesz nam tematu...??

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 9:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Proszę o spokój Panowie! Wojz tematu wam nie zamknie, ale ja, owszem.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 8:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
wojz pisze:
erio pisze:
wojz ... castoramą tez można łatać benza ... ale jak ktoś to już poetycznie ujął jest to "rzeźba w (*****Stawros)". Nie trzeba kupować calego ramienia, a gumki są dostępne po 36 zł ... kupowałem w warszawie.


To bardzo jest ciekawe, bo w ASO MB w Sosnowcu twierdzą co innego, na dodatek miałem wydruk z EPC od nich i wiem co mówię. Gumki samej do rolki o której mowię NIE DOKUPISZ BO JEST ZAWULKANIZOWANA TRWALE I JEST TO JEDEN ELEMENT. Nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu, zwłaszcza tonem, jakim to uczyniłeś.
Do reszty Twojej wypowiedzi wybacz, ale się nie odniosę, skoro za rzeźbę czy jak to sobie nazwiesz uważasz nasunięcie kawałka gumowego węża dł 1,5cm pod podsufitką, który na dodatek spełnia doskonale swe zadanie.
Z mojej strony to tyle, dalszej polemiki z Tobą (i w ogóle na ten temat) sobie nie życzę ani tutaj, ani na PW.

Ja akurat wiem o czym mowię bo wyjmowałem szyber elektryczny z W123, bo też mialem kłopot z w/w gumką (nr 362) . Tak się skłąda że w moim mercedesie jest nowa gumka z ASO. me:how jeżeli mówimy o tym na czym jeżdzi szyberdach (tak jak samochód na kołach) czyli o 4 płaskich gumkach ( a włąsnie jej zbytnie spłaszczenie lub spadniecie powoduje brak podnoszenia tyłu szyberdachu) na których suwa się szyber w szynach.


Obrazek
Obrazek


Wojz ... powiedz mi tylko jeszcze jedną rzecz. Czy w swoim Cayenneorange ( śliczne auto BTW, właśnie looknołem na galerię) masz manualny czy elektryczny szyber ? (czyba że wiedzę na w/w temat czerpałeś z naprawy innego auta z elektrycznym szyberdachem.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl