MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Tylny most 123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9223 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dobrzan [ pt lis 26, 2004 2:38 pm ] |
Tytuł: | Tylny most 123 |
Witam!! czy jest szansa na zdybycie dokumentacji dotyczącej luzów w tylnym moście?? otóz mam luz na przekladni głownej i za kazdym razem przy zmianie kierunku jazdy jest metaliczne stukniecie... pomjam fakt juz wycia mostu w przedziale 80 - 100km/h. Chcialbym ten luz skasowac bo niesamowicie mnie to wpienia..... moglbym wymienic most ale ten niestety jest z czujnikiem ABSu a wiadomo ze za takie mosty krzycza sobei ludzie od 500 wzwyz PLN a i to nie wiadomo co sie kupi jesli chodzi o wycie. Moze ktos sie juz zmagal z tym problemem i ma juz doswiadczenie to chetnie wyslucham. Wiadomo ze trzeba regulowac w dwoch plaszczyznach tylko ile i jakmi podkladkami. Mechanicy u nas nie za bardzo sie pala do tej roboty pomimo tego ze sam ten most wymontuje i im zawioze.. eeeeh |
Autor: | marcin280e [ pt lis 26, 2004 4:07 pm ] |
Tytuł: | |
Szansa na orginalna dokumentację oczywiście jest i jest to chyba najmniejszy problem gdybyś zechciał naprawic tylny most a wlaściwie podzespół zwany przekładnią główną z mechanizmem różnicowym. To "stuknięcie" jak opisujesz to suma wszystkich luzów w ww. mechanizmie czyli luz atak-talerz,luzy w koronkach i satelitach dyferencjału,luz na swożniu satelitów,luz koronka-półoś i wreszczie luzy w przegubach półosi. Wycie podzespołu atak-talerz jest spowodowane zużyciem samych kół zębatych i ustawianie starych ,wypracowanych kół na nominalny fabryczny luz mija się z celem. Należy zastosowac nowe o prawidłowej geometrii koła zębate-komplet to koszt jakieś 7000PNL. Resztę luzów równiez da się zniwelować powyższą metodą. Oczywiście do montażu uzywamy nowych łożysk ,tuleji rozprężnej wałka atakującego i simmeringów. Ustawienie nowej przekładni jest stosunkowo proste jeżeli dysponował byś specjalistycznym oprzyrządowaniem,głównie pomiarowym-bez tych specjalnych narzędzi jest to praktychnie niewykonalne. Oczywiście można próbowac "na oko" czy też "farbę" ale szanse są małe. Przekładnie o zazębieniu hipoidalnym a takie stosuje Mercedes są bardzo czułe na jakiekolwiek błędy montażowe i często po "naprawie" jest gorzej niz przed. Podejrzewam że doprowadzenieTwojej przekładni do stanu fabrycznego przewyższy wartość całego auta tak że to 500PNL to dość wyważona propozycja... |
Autor: | MacKuz [ pt lis 26, 2004 4:19 pm ] |
Tytuł: | |
Walczyłem kiedys z tym i dałem sobie luz ![]() Miałem luz na satelitach i pomięczy kołem talerzowym a wałkiem atakującym. Luz na satelitach kasuje sie specjalnymi wkładkami teflonowymi, jest do dośc proste ale skuteczne ns krótko ![]() Co do luzu na talerzu i wałku podobno (podkreslam podobo) są specjalne podkładki które powodują wsunięcie zębnika w głąb obudowy a co za tym idzie skasowanie luzu pomiedzy talerzem a wałkiem ale znowu zmienia sie równoczesnie droga po której sie toczą zęby po sobie co również nie wpływa pozytywnie na prace mostu ![]() Ja ostatecznie założyłem inny most. |
Autor: | dobrzan [ pt lis 26, 2004 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki!!!! widze ze rzeczywiscie chyba trzeba bedzie uzbierac 500 zl i raczej wymienic ten most... gdyby byl bez ABSu juz by byl zmieniony no ale coż....trudno narazie trzeba sie uzbroić w cierpliwość i pożniej działać... |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt lis 26, 2004 6:03 pm ] |
Tytuł: | |
A nie da sie do mostu ABS-owego dac dobre bebechy od normalnego mostu? |
Autor: | dobrzan [ pt lis 26, 2004 6:20 pm ] |
Tytuł: | |
no wlasnie nie da bo wałek atakujący jest inny - ma nacięty dodatkowy wieniec zębaty wywołujący impuls na czujniku ABSu ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt lis 26, 2004 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
tak myslałem... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: no wlasnie nie da bo wałek atakujący jest inny - ma nacięty dodatkowy wieniec zębaty wywołujący impuls na czujniku ABSu
![]() Rozmawialem z kolesiem, ktory przerobil zwykly most. Ponoc to nawet dzialalo. Jak bede przejezdzal w okolicy to sie popytam co i gdzie przyspawal ![]() |
Autor: | dobrzan [ pt lis 26, 2004 7:02 pm ] |
Tytuł: | |
he?? ciekawy jestem jak on to zrobil?? przyspawał do wałka pierścien zębaty?:)))) wszedlem na ebaya i prosze... takie cos jak potrzebuje.. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 64610&rd=1 |
Autor: | laudan [ pt lis 26, 2004 7:08 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: he?? ciekawy jestem jak on to zrobil?? przyspawał do wałka pierścien zębaty?:))))
I to chyba jakos n zewnatrz;) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |