MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
gaznik stromberga, pytanie. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9214 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubawojtas [ czw lis 25, 2004 6:31 pm ] |
Tytuł: | gaznik stromberga, pytanie. |
M115 Na gazniku jest korek zółty z wytłoczonym napisem "special oil", tam sie leje jakis specyfik?sprawdza sie jego stan? co to jest? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw lis 25, 2004 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
Moze wypowiedza sie tu posiadacze aut z takimi gaznikami,ale z tego co słyszałem to powinien tam byc ATF ten od automatow-a bagnet to powinien byc chyba pod tym koreczkiem? |
Autor: | damian [ czw lis 25, 2004 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
ATF taki jak do automatu - nie przesadzaj z ilością |
Autor: | misiek [ czw lis 25, 2004 7:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wg instrukcji do mojego viggusa (gaznik Stromberg 175CD-2S) zaleca sie sprawdzenie poziomu oleju w gazniku, ewentualnie uzupelnienie go do poziomu ok 6mm ponizej krawedzi otworu olejem ATF przy kazdej wymianie oleju w silniku, tj co 5000km. Pozdrawiam |
Autor: | Witek [ czw lis 25, 2004 7:37 pm ] |
Tytuł: | |
misiek pisze: Wg instrukcji do mojego viggusa (gaznik Stromberg 175CD-2S) zaleca sie sprawdzenie poziomu oleju w gazniku, ewentualnie uzupelnienie go do poziomu ok 6mm ponizej krawedzi otworu olejem ATF przy kazdej wymianie oleju w silniku, tj co 5000km.
Pozdrawiam 6mm? nie bedzie za dużo?? |
Autor: | kubawojtas [ czw lis 25, 2004 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
a co ten olej tam smaruje?czy brak tego oleju mógł uszkodzic cos w nim lub zakłucic poprawną prace gaznika? |
Autor: | TrickyKid [ pt lis 26, 2004 12:21 am ] |
Tytuł: | |
kubawojtas pisze: a co ten olej tam smaruje?czy brak tego oleju mógł uszkodzic cos w nim lub zakłucic poprawną prace gaznika?
Miałem wyciek tego oleju, musiałem uzupełniać co 25-30Km. Brak oleju objawia się fatalnym reagowaniem na zmiany położenia pedału gazu - szarpanie z niskich obrotów, strzały z wydechu przy zmianie biegów, skutkuje też rozregulowywaniem się gaźnika i szybkim zużywaniem się jego elementów. |
Autor: | pp [ pt lis 26, 2004 9:04 am ] |
Tytuł: | |
Koledzy maja racje. chodzi glownie o "miekka" prace tloczka w gazniku. starsze gazniki 175 z czerwonym korkiem nie maja bagnecika - trzeba tam rzucic oczkiem po odkreceniu, nowsze z zoltym/czarnym winny go posiadac. olej nadaje sie kazdy, ktory nie wykazuje agresji w stosunku do artykulow gumowych. vide - ATF. |
Autor: | arnie [ czw lut 22, 2007 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
TrickyKid pisze: kubawojtas pisze: a co ten olej tam smaruje?czy brak tego oleju mógł uszkodzic cos w nim lub zakłucic poprawną prace gaznika? Miałem wyciek tego oleju, musiałem uzupełniać co 25-30Km. Brak oleju objawia się fatalnym reagowaniem na zmiany położenia pedału gazu - szarpanie z niskich obrotów, strzały z wydechu przy zmianie biegów, skutkuje też rozregulowywaniem się gaźnika i szybkim zużywaniem się jego elementów. Ten olej nie wycieka przelwałeś go. Tam jest taka mega cieniutka rurka ktora ten olej powiedzmy zasysa do tłoku. Jeśli masz cały gaznik uwalony oddołu smarem to napewno przelewałes. Normalnie oleju powinno tam byc tyle żeby było widać przez wlew że jest (może 5-10 mm od dna). Możesz też sprawdźić w trakcie pracy śilnika. Strzałka, |
Autor: | Jureq [ ndz lut 25, 2007 9:20 pm ] |
Tytuł: | |
arnie pisze: TrickyKid pisze: kubawojtas pisze: Normalnie oleju powinno tam byc tyle żeby było widać przez wlew że jest (może 5-10 mm od dna). Możesz też sprawdźić w trakcie pracy śilnika. Strzałka, Normalnie to wydaje mi się że powinno go być 6mm poniżej krawędzi wewnętrznej tulei cylindra przepustnicy a nie 6mm od górnej krawędzi otworu dekla - jeśli się mylę proszę o sugestie ![]() Dla dociekliwych podaję link do pdf'a ze schematem podobnego gaźnika: http://www.c303.de/c303-pdf/service/Section2Engine-4.pdf |
Autor: | arnie [ ndz lut 25, 2007 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Jureq pisze: Normalnie to wydaje mi się że powinno go być 6mm poniżej krawędzi wewnętrznej tulei cylindra przepustnicy a nie 6mm od górnej krawędzi otworu dekla - jeśli się mylę proszę o sugestie
![]() Dla dociekliwych podaję link do pdf'a ze schematem podobnego gaźnika: http://www.c303.de/c303-pdf/service/Section2Engine-4.pdf Ja do tego podchodze na chlopski rozum, bo tak naprawdę to nie znalazłem żadnej sensownej informacji na temat. Aczkolwiek po wydaniu XXXXXXXX PLN na naprawy Stromberga, rozkrecilem go sam. Po oględzinach calego ustrojstwa stwerdzam ze oleju tam powinno byc tak zeby bylo widac ze jest. http://new.photos.yahoo.com/arnie_grigo ... 49821437/0 Ta żólta cieniutka rurka własnie zasysa olej do tłoku. Pozdrawiam, |
Autor: | Jureq [ pn lut 26, 2007 11:57 am ] |
Tytuł: | |
arnie, czy Ty aby napewno masz gaźnik 175CD-2S ? |
Autor: | arnie [ pn lut 26, 2007 2:23 pm ] |
Tytuł: | |
Jureq pisze: arnie, czy Ty aby napewno masz gaźnik 175CD-2S ?
No nie, mam 175 CD, ale z tego co wiem M115 były uzbrajane w 175CD, CDT albo CDTU. Chyba że coś pomineło mnie w wątku ![]() Pozdrowil, |
Autor: | adi [ pn mar 05, 2007 5:59 am ] |
Tytuł: | |
W M115 byly 175c, cd, cdt i cdtu ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |