MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Błędy w opisie W107, czy może się mylę?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9189
Strona 1 z 2

Autor:  and6412 [ śr lis 24, 2004 5:17 pm ]
Tytuł:  Błędy w opisie W107, czy może się mylę?

Jest taki opis do W107 przytaczany chyba wszędzie na necie:
http://macmerc.netium.com.pl/w107/w107.html
Wczoraj przeczytałem go jeszcze raz, bogatszy w doświadczenia i...
... stwierdziłem, że jest tam ogromna ilość błędów:

np:
Cytuj:
Decydując się na zakup najlepiej pominąć zakup Mercedesa W107 wyprodukowanego w latach 1975-1976 , ponieważ mają one umieszczony katalizator spalin bezpośrednio pod silnikiem. Przyczynia się to do wydzielania ciepła i przepalania obwodów znajdujących się w pobliżu.

Jaki katalizator, przecież w tamtych rocznikach ich nie było

Cytuj:
W Polsce ceny Mercedesów W107 wahają się od 7 tys. zł do 15 tys. zł w dobrym stanie, a po tuningu można kupić za 18 tys. zł,...

Za 7 tyś?? Po jakim tuningu?

Cytuj:
Wszystkie modele wyposażone były w silniki typu V-6 lub V-8

V6 ???

Cytuj:
W 1974 roku zmodernizowano silnik dodano między innymi wtrysk paliwa

Widział ktoś W107 na gaźniku??

Cytuj:
W roku 1976 zastosowano nowe amortyzatory Boscha i nowy układ wtrysku paliwa

Przecież wszystkie miały K-Jettronic

Cytuj:
stał się następcą coupe 280 SE i 280 SE 3,5 l

Jakiej SE? W116?? Widział ktoś kiedyś W116 Coupe???

Cytuj:
W odróżnieniu od swoich poprzedników nowy coupe nie nawiązywał do limuzyn z górnej półki, ale raczej był rodzinną wersją siostrzanego modelu 350 SL zaprezentowanego sześć miesięcy wcześniej

Przecież to auto to prawie to samo co W116, tylko bez jednej pary drzi.

Cytuj:
Większy o 360 mm rozstaw kół niż w modelu SL dawał szersze wnętrze oraz cztery pełno wymiarowe siedzenia (mowa o SLC)

Jakie szersze wnętrze?

Cytuj:
Model 450 SLC charakteryzował się niepozornym spoilerem przytwierdzonym do tylnego dolnego końca przedniego fartucha zwiększając w ten sposób przepływ powietrza

Jakim spojlerem? Widział ktoś coś takiego w orginale?

Cytuj:
Pomiędzy listopadem 1975 r. a lutym 1976 r. system wtrysku paliwa we wszystkich trzech typach został zmodyfikowany, aby spełnić zaostrzone normy emisji spalin w krajach europejskich. Sterowany elektronicznie D-Jetronic firmy Bosch został zastąpiony nowym mechanicznie sterowanym systemem K-Jetronic.

Chyba jednak nie [oczko]

Cytuj:
Model 450 SLC 5.0 został przemianowany na 500 SLC i w ten sposób zaczął funkcjonować jako następca modelu 450 SLC.

Ja słyszałem, że to 2 różne silniki.

A i to nie wszystko. Wzwiązku z taką ilością błędów, dochodzę do wniosku, że ten opis chyba bardziej dezinformuje. Ja sam zaczynałem poszukiwania mojego SLC od przeczytania ww. opisu i jekież było moje zdziwienie nie raz w ciągu ostatniego roku, gdy okazywało, się że moja wiedza jest kompletnie błędna. Można więc też poddać pod wątpliwość, wszelkie inne informacjie z tego tekstu.
Ja to w końcu było:
1) Które silniki miały aluminiowe bloki?
2) Czy były skrzynie 4 biegowe?
3) Czy były różne szerokości kół?
4) Czy kiedykolwiek zakładano AirBag?
5) czy wersje różniły się zewnętrznie od siebie?
6) Czy montowano ABS?
7)...


PS.
Jeśli się myle to przepraszam

Autor:  adi [ śr lis 24, 2004 7:22 pm ]
Tytuł:  Re: Błędy w opisie W107, czy może się mylę?

and6412 pisze:
2) Czy były skrzynie 4 biegowe?

Byly.
and6412 pisze:
3) Czy były różne szerokości kół?

Wydaje mi sie ze tak.
and6412 pisze:
4) Czy kiedykolwiek zakładano AirBag?

EPC nic nie mowi o poduszce.

and6412 pisze:
6) Czy montowano ABS?

Byl.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lis 24, 2004 8:43 pm ]
Tytuł: 

Mi sie wydaje ze poduszki były-szczegolnie blisko konca produkcji-jestem pewien na 99%-szczegolnie wersje USA [usmiech]

Autor:  FENIX [ śr lis 24, 2004 8:58 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Mi sie wydaje ze poduszki były-szczegolnie blisko konca produkcji-jestem pewien na 99%-szczegolnie wersje USA [usmiech]


poduszki powinny być montowane wkońcu W107 było robione do 1989roku a przecież W123 miałą poduszkę chyba w 83 lub 84 roku - jakoś pod konie produkcji.

Wszystko zależy od zasobów portfela I właściciela ;)

Autor:  PK2 [ śr lis 24, 2004 9:18 pm ]
Tytuł: 

Zadałeś bardzo dużo pytań, ale niestety w wielu punktach mylisz się. Z tego, co tak z głowy zapamiętałem z Twojego postu, to:

W114 miały katalizatory od 1975 r. (niektóre rynki), więc nie ma powodu, żeby W107 ich nie miały;

Chyba w 1976 wtrysk elektroniczny został zastąpiony mechanicznym;

Gdzie Krym, gdzie Rzym, ale rzeczywiście niektórzy uważają, że 107-ka zastąpiła 280SE i 280SE 3.5, ale tu chodzi o serię W111 coupe (dla mnie najładniejszy Mercedes wszechczasów :-))

ABS był montowany od 1980.

V6 i gaźniki to rzeczywiście wymysł.

Moje 3 grosze.

Pozdrawiam.

Autor:  krzstian [ śr lis 24, 2004 9:48 pm ]
Tytuł: 

Mój sąsiad nad morzem (domek letniskowu) ma orygianlnie zachowanego R107 560 i jest poducha i ABS a na Mobile.de widziałem europejskie SL z poduchą w adekwatnej do lat produkcji kierownicy ale co do SLC to jeszcze nie widziałem ale na chłopski rozum też powinny być takie urządzenia [oczko]

Autor:  MacKuz [ śr lis 24, 2004 10:48 pm ]
Tytuł: 

Artykuł nie jest doskonały zresztą jak wszystko więc prosze znawców W107 o wprowadzenie stosownych poprawek i dostarczenie poprawnie politycznego ;) artykułu do mnie a zapewniem, że umieszcze go na stronie.

ps. nawiązując do ww strony może ktos zechciałby dobrać odpowiednie obrazki do pozostałych dwóch opisów W107.

Pozdrawiam.

Autor:  and6412 [ śr lis 24, 2004 10:50 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
W114 miały katalizatory od 1975 r. (niektóre rynki), więc nie ma powodu, żeby W107 ich nie miały;

powód jest ;-), ja nie mam katalizatora a patrz podpis [zlosnik]

Cytuj:
Chyba w 1976 wtrysk elektroniczny został zastąpiony mechanicznym;

Czy ja sie mylę? Wydaje mi się, że wtryski elektroniczne są nowsze o generacje od wtrysku mechanicznego (w zasadzie jestem pewien). Pozatym K-Jettronic, to pierwszy seryjny wtrysk benzynowy.

Autor:  PK2 [ śr lis 24, 2004 11:03 pm ]
Tytuł: 

ja tylko piszę, że od 1975 występowały w W107 katalizatory. Nie oznacza to, że wszystkie wersje (rynki) je miały. Także nie ma jednoznacznej odpowiedzi: wczesna 107 mogła mieć kat lub nie :-)

Bosch K-Jetronic to wtrysk mechaniczny. Elektroniczny to D-Jetronic. Od 1976 stosowano w W107 K-Jetronic.

Pozdrawiam.

Autor:  marcin280e [ śr lis 24, 2004 11:17 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Czy ja sie mylę? Wydaje mi się, że wtryski elektroniczne są nowsze o generacje od wtrysku mechanicznego (w zasadzie jestem pewien). Pozatym K-Jettronic, to pierwszy seryjny wtrysk benzynowy.

No wlaśnie się mylisz [zlosnik]
Historia wtrysku benzyny nie zaczyna sie na rozwiązaniu typu K-jet.
Najstarszym rodzajem wtrysku w Mercedesach jest wtrysk bezposredni (czyli bezpośrednio do komory spalania) oczywiście mechaniczny stosowany w znanym powszechnie modelu 300SL.
Nastepna generacja to wtrysk już posredni (czyli nad zawór ssący) stosowany w modelach typu 220SE Ponton,220SE Flosse,230-280SL Pagode i inych z tego okresu tj lat 60.
Te systemy używają rzędowych pomp wtryskowych w zasadzie pracy przypominające te znane z silników diesla(w pewnym uproszczeniu)

Następna generacja to elektroniczny sekwencyjny wtrysk typu D-jet stosowany w latach 70-75.

Nastepnym krokiem był "krok wstecz' czyli zastosowanie wtrysku typu K-jet który jak wiadomo jest wtryskiem mechanicznym,ciągłym.
K-jet i jego modyfikacja czyli KE-jet okazał sie być slepą uliczką bowiem powrócono do zasady wtrysku sekwencyjnego ,sterowanego elektronicznie oczywiście nowszych generacji.

Autor:  and6412 [ śr lis 24, 2004 11:37 pm ]
Tytuł: 

Nie przyszło mi do głowy, że Mercedes mógł robic "kroki wstecz"
[oczko]

Autor:  wojz [ śr lis 24, 2004 11:38 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
PK2 pisze:
W114 miały katalizatory od 1975 r. (niektóre rynki), więc nie ma powodu, żeby W107 ich nie miały;

powód jest ;-), ja nie mam katalizatora a patrz podpis [zlosnik]


Zwróć uwagę na to co w nawiasie

Autor:  and6412 [ śr lis 24, 2004 11:45 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Artykuł nie jest doskonały zresztą jak wszystko więc prosze znawców W107 o wprowadzenie stosownych poprawek i dostarczenie poprawnie politycznego ;) artykułu do mnie a zapewniem, że umieszcze go na stronie.

ps. nawiązując do ww strony może ktos zechciałby dobrać odpowiednie obrazki do pozostałych dwóch opisów W107.

Pozdrawiam.


Chętnie, jako prowodyr całego zamiesznia podjąłbym się, ale jak widac z powyższych wypowiedzi kolegów, moja wiedza byłaby niewystarczająca ;-)

Autor:  misiek [ czw lis 25, 2004 12:43 am ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Gdzie Krym, gdzie Rzym, ale rzeczywiście niektórzy uważają, że 107-ka zastąpiła 280SE i 280SE 3.5, ale tu chodzi o serię W111 coupe (dla mnie najładniejszy Mercedes wszechczasów :-))


[ok]

PK2 pisze:
V6 i gaźniki to rzeczywiście wymysł.


Prawdopodobnie chodzilo o R6 (M110), ale ten rowniez byl montowany tylko w wersji z wtryskiem.

Pozdrawiam

Autor:  Wookee [ czw lis 25, 2004 11:06 am ]
Tytuł:  Re: Błędy w opisie W107, czy może się mylę?

Troszkę racji masz, ale tylko troszkę [zlosnik]

and6412 pisze:
Cytuj:
Decydując się na zakup najlepiej pominąć zakup Mercedesa W107 wyprodukowanego w latach 1975-1976 , ponieważ mają one umieszczony katalizator spalin bezpośrednio pod silnikiem. Przyczynia się to do wydzielania ciepła i przepalania obwodów znajdujących się w pobliżu.

Jaki katalizator, przecież w tamtych rocznikach ich nie było

Na USA były

and6412 pisze:
Cytuj:
W Polsce ceny Mercedesów W107 wahają się od 7 tys. zł do 15 tys. zł w dobrym stanie, a po tuningu można kupić za 18 tys. zł,...

Za 7 tyś?? Po jakim tuningu?

Tekst ma ładnych parę latek. Ceny tez były troche inne na 107.

and6412 pisze:
Cytuj:
Wszystkie modele wyposażone były w silniki typu V-6 lub V-8

V6 ???

Oczywiście R6

and6412 pisze:
Cytuj:
W 1974 roku zmodernizowano silnik dodano między innymi wtrysk paliwa

Widział ktoś W107 na gaźniku??

Nie nie widział, nie zmodernizowano, a zmieniono

and6412 pisze:
Cytuj:
W roku 1976 zastosowano nowe amortyzatory Boscha i nowy układ wtrysku paliwa

Przecież wszystkie miały K-Jettronic

Tak, ale od 76 [hehe] Wcześniej był D-Jetronic - dwója ze znajomości historii posiadanego modelu [hihi]

and6412 pisze:
Cytuj:
stał się następcą coupe 280 SE i 280 SE 3,5 l

Jakiej SE? W116?? Widział ktoś kiedyś W116 Coupe???

1. 116 weszło po 107
2. Jeśli myslisz, że te oznaczenia były stosowane od roku 1970, to się mylisz. SLi było kilka ;) a oznaczenie 280 SE spotykamy np. w W108.

and6412 pisze:
Cytuj:
W odróżnieniu od swoich poprzedników nowy coupe nie nawiązywał do limuzyn z górnej półki, ale raczej był rodzinną wersją siostrzanego modelu 350 SL zaprezentowanego sześć miesięcy wcześniej

Przecież to auto to prawie to samo co W116, tylko bez jednej pary drzi.

To już przerobiliśmy... [zlosnik] Różnic w np. zawieszeniu juz nie bedziemy rozwlekać, zwłaszcza jako niefachowcy. ;)

and6412 pisze:
Cytuj:
Większy o 360 mm rozstaw kół niż w modelu SL dawał szersze wnętrze oraz cztery pełno wymiarowe siedzenia (mowa o SLC)

Jakie szersze wnętrze?

Nie czepiaj się - większe ;)

and6412 pisze:
Cytuj:
Model 450 SLC charakteryzował się niepozornym spoilerem przytwierdzonym do tylnego dolnego końca przedniego fartucha zwiększając w ten sposób przepływ powietrza

Jakim spojlerem? Widział ktoś coś takiego w orginale?

Oglądam za każdym razem, jak mi się chce [zlosnik]

and6412 pisze:
Cytuj:
Pomiędzy listopadem 1975 r. a lutym 1976 r. system wtrysku paliwa we wszystkich trzech typach został zmodyfikowany, aby spełnić zaostrzone normy emisji spalin w krajach europejskich. Sterowany elektronicznie D-Jetronic firmy Bosch został zastąpiony nowym mechanicznie sterowanym systemem K-Jetronic.

Chyba jednak nie [oczko]

Zdecydowanie tak [zlosnik]

and6412 pisze:
Cytuj:
Model 450 SLC 5.0 został przemianowany na 500 SLC i w ten sposób zaczął funkcjonować jako następca modelu 450 SLC.

Ja słyszałem, że to 2 różne silniki.

2 rózne skrzynie. Silnik byc może mniejszy o naście cm, ale poza tym ten sam. Stosowny post odnajdziesz w archiwum. Też mi się myliło.

and6412 pisze:
A i to nie wszystko. Wzwiązku z taką ilością błędów, dochodzę do wniosku, że ten opis chyba bardziej dezinformuje. Ja sam zaczynałem poszukiwania mojego SLC od przeczytania ww. opisu i jekież było moje zdziwienie nie raz w ciągu ostatniego roku, gdy okazywało, się że moja wiedza jest kompletnie błędna. Można więc też poddać pod wątpliwość, wszelkie inne informacjie z tego tekstu.
Ja to w końcu było:
1) Które silniki miały aluminiowe bloki?
2) Czy były skrzynie 4 biegowe?
3) Czy były różne szerokości kół?
4) Czy kiedykolwiek zakładano AirBag?
5) czy wersje różniły się zewnętrznie od siebie?
6) Czy montowano ABS?
7)...

ad 1) Z V8 najpierw piątki, potem wszystkie
ad 2) automatyczne, czy manualne? [zlosnik] owszem były automaty 4 - 280 i 500 slc (tak samo SL i późniejsze SL). 380 slc na pewno też.
ad 3) Tak
ad 4) Tak, chociaz nie widziałem "na własne". Należy też odróżnić późniejsze 107 sl od slc. Nawet slc powinna być opcja, zwłaszcza w 380 i 500.
ad 5) Tak, opis jes prawidłowy, choć może niepełny
ad 6) Oczywiście, widziałem "na własne"
ad 7) Jeszcze coś? [zlosnik]


and6412 pisze:
PS.
Jeśli się myle to przepraszam

Nie ma za co - rzeczowa wymiana poglądów, to podstawa [oczko]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/