MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy ET felg, może być powodem złego prowadzenia się? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9178 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | and6412 [ śr lis 24, 2004 2:21 pm ] |
Tytuł: | Czy ET felg, może być powodem złego prowadzenia się? |
Pytanie jak w temacie. Czy jeśli ET bedzie źle dobrane, to samochód może się źle prowadzić? Przecież wtedy felaga nie bedzie się obracała wokół własnej osi, tylko przy skrecie bedzie zataczała łuk. Pytam, bo nie jestem pewien, czy to aby nie jest problemem przy moich obecnych felgach. Czy ET, jest cechą haraktyerystyczną, dla danego samochodu (tzn. czy każda felga założona na auto powinna mieć takie samo ET?) ? I w końcu jakie powinno być ET w W107 SLC 450? Nawet w ASO nie wiedzą ![]() |
Autor: | sebi [ śr lis 24, 2004 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
Hej ET jest ważne auto bedzie się zachowywać inaczej W107 ma identyczne zawieszenie jak W114/115 a więc o ile się nie myle to ET ma mieć 23. |
Autor: | sebi [ śr lis 24, 2004 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
Hej ET jest ważne auto bedzie się zachowywać inaczej W107 ma identyczne zawieszenie jak W114/115 a więc o ile się nie myle to ET ma mieć 23. |
Autor: | Wookee [ śr lis 24, 2004 3:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Czy ET felg, może być powodem złego prowadzenia się? |
and6412 pisze: Pytanie jak w temacie.
Czy jeśli ET bedzie źle dobrane, to samochód może się źle prowadzić? Przecież wtedy felaga nie bedzie się obracała wokół własnej osi, tylko przy skrecie bedzie zataczała łuk. Pytam, bo nie jestem pewien, czy to aby nie jest problemem przy moich obecnych felgach. Czy ET, jest cechą haraktyerystyczną, dla danego samochodu (tzn. czy każda felga założona na auto powinna mieć takie samo ET?) ? I w końcu jakie powinno być ET w W107 SLC 450? Nawet w ASO nie wiedzą ![]() Marne masz to ASO ![]() |
Autor: | Ocet [ śr lis 24, 2004 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
Et ma znaczenie: Jezeli felga bardziej wystaje niz powinna to przy hamowaniu amortyzator drgan kierowniczych ma duzo roboty, a i tak kola wpadaja w drgania wokol osi pionowej Im felga bardziej wystaje tym auto lepiej sie trzyma w zakretach. Im felga bardziej wystaje tym szybciej siadaja lozyska, bo sa zle rozlozone sily na nich. Et okresla odleglosc miedzy plaszyzna symetrii opony a plaszczyzna przylegania felgi do piasty, wiec z punktu widzenia wlasciwosci jezdnych jest fcja szerokosci felgi. |
Autor: | and6412 [ śr lis 24, 2004 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Et okresla odleglosc miedzy plaszyzna symetrii opony a plaszczyzna przylegania felgi do piasty, wiec z punktu widzenia wlasciwosci jezdnych jest fcja szerokosci felgi.
Czy na pewno bedzie funkcją, a nie stałą? Jeśli wezmę szerszą felgę, to przecież jej płaszczyzna symetrii powinna chyba być w tym samym połozeniu (w stos do piasty) co płaszczyzna symetrii węższej felgi. Jeśli jest funkcją to jak się je liczy, jeśli np. chce włożyć inną szerokość felgi? |
Autor: | Wookee [ śr lis 24, 2004 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
To chyba nawet Ocet kiedyś zapodawał: http://amnet.pl/~daniel/tuning/et.htm |
Autor: | Ocet [ śr lis 24, 2004 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
Nie, nie ja to zapodawalem. Jesli chodzi o fcje, to sorki, faktycznie jest stala. Piszac to myslalem juz o mieszczeniu sie felgi przy wasie zwrotnicy, a przeciez nie o to chodzilo. Sorki |
Autor: | and6412 [ śr lis 24, 2004 5:29 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze:
Już czytałem. To jak w końcu jest? Z tego opisu wynika, że ET jest zmienne. Wookee jesteś absolutnie pewny tego ET 30? Sorry, że się tak dopytuję, ale jest to dla mnie naprawdę ważne i nie chcę się rypnąć przy zakupie (bo chce kupić felgi 6,5", ew. 7") Dzięki wszystkim za pomoc, w tejże bardzo naglącej sprawie ![]() |
Autor: | Wookee [ śr lis 24, 2004 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Wg mnie ET jest zdecydowanie zmienne - dla różnych szerokości ma dać to samo zrównoważone położenie felga-piasta. Proszę (jest też w archiwum) ![]() |
Autor: | _me: how_ [ śr lis 24, 2004 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
ET jest na pewno zmienne. Dla 107ki: 14" 6,5J stalowe i Fuchsy - 30 15" 7J Fuchsy - 25 15" z innych MB 23 - 25 a już np 17" - 9 Ze stalówek wejdą Ci: 6,5J 14" ET 30 nr 1084000802 - 20 otworów, 28 mm średnicy każdy 6,5J 14" ET 30 nr 1264000702 - 18 otworów, 25 mm średnicy każdy 7J 15 ET 25 stalówki z II serii W126 nr 1264002802 - najłatwiejdostępne i najtańsze z 15tek. Pozycja pierwsza zjeżdżała z taśmy do 12.'79. Druga od 1.'80. Trzecia to już kombinacja, ale Fuchsów 7J 15" też nie było w W107 oryginalnie. |
Autor: | Ocet [ śr lis 24, 2004 6:35 pm ] |
Tytuł: | |
Jest zmienne, ale nie ze wzgledu na wlasnosci jezdne:) |
Autor: | Wookee [ czw lis 25, 2004 8:42 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Dla 107ki: (...) Pozycja pierwsza zjeżdżała z taśmy do 12.'79. (...)
Wyczuwam nowe, interesujęce źródło informacji... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |