MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Różnica między 240D a 240D ;)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=9031
Strona 1 z 1

Autor:  MercBeginner [ śr lis 17, 2004 3:48 pm ]
Tytuł:  Różnica między 240D a 240D ;)

Witam wszystkich!

Czym się różni silnik 240D (Bus) od silnika 240D (W123)?
Czy ten od Busa jest lepszy? Czy może identyczny [oczko]

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  yogi [ śr lis 17, 2004 3:55 pm ]
Tytuł: 

Dołączam się do pytania. :)

Maciek

Autor:  laudan [ śr lis 17, 2004 5:44 pm ]
Tytuł:  Re: Różnica między 240D a 240D ;)

Pompa wtryskowa, glowica (inne mocowanie osprzetu), chyba tez ma nizsza moc, a wyzszy moment obrotowy.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lis 17, 2004 6:20 pm ]
Tytuł: 

Ja mam taki w moim 307D,inne sa ,pokrywa zaworw,kolektory,miska olejowa ,obudowa filtra oleju,to takie najwazniejsze-na pewno sa inne szczegoły aleto trudno wyczuc.Co do mocy to trudno wyczuc ale chyba tez ma 72 km.Chodzi nawt w miare-moze przewiezc nawet 1,5 tony [zlosnik]

Autor:  AMG [ śr lis 17, 2004 6:20 pm ]
Tytuł:  Re: Różnica między 240D a 240D ;)

laudan pisze:
Pompa wtryskowa, glowica (inne mocowanie osprzetu), chyba tez ma nizsza moc, a wyzszy moment obrotowy.


Nie wiem jak moment ale busowski 240D ma 72 KM .

Autor:  laudan [ śr lis 17, 2004 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: Różnica między 240D a 240D ;)

AMG pisze:
Nie wiem jak moment ale busowski 240D ma 72 KM .


Bylo ich tez kilka wersji w 100MB tez. I w tym ostanim mial na pewno wyzszy moment.

Autor:  Ocet [ śr lis 17, 2004 10:44 pm ]
Tytuł: 

Tam to chyba mial 90 kucy! (plotka, nie mam jeszcze zakupionego zrodelka :cry: )

Autor:  Sebian [ śr lis 17, 2004 10:56 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Tam to chyba mial 90 kucy! (plotka, nie mam jeszcze zakupionego zrodelka :cry: )


Niewykluczone, że tak mogło być. Następcy mieli wstawiane silniki 250D (90KM od W124) rozwiercone do 2900ccm i mocy 100KM. Nawet proponowano mi taki motorek bez głowicy do Eminencji z rozbitego busa wojskowego (przbieg 36kkm). Podobno z przekładką osprzętu nie ma żadnego problemu - wszystko pasuje jak ulał, łącznie z ww. głowicą [cool]

Autor:  MercBeginner [ śr lis 17, 2004 10:58 pm ]
Tytuł: 

Pytam bo słyszałem, że podobno jak się włoży silnik od busa to beczka "fruwa" :) Ale z tego co czytam wnioskuję, że to tylko sugestia podparta w miarę logicznym rozumowaniem, że skoro busa uciągnie to beczułkę tym bardziej. Ale jak jest w praktyce... :)

No chyba że ma to być 90konny 250D. Ja słyszałem o 240D

Autor:  laudan [ czw lis 18, 2004 7:21 am ]
Tytuł: 

Ktos przelozyl do w123 silnik 240D z 100MB i ponoc mialo to osiagi 300D. Nie wiem tylko, czy bylo to subiektywne odczucie wlasciciela, ktory przesiadl sie z padajacego silnika. BTW. spalanie mial juz na wysokim poziomie to na pewno [zlosnik]

Autor:  Artur 4x4 [ czw lis 18, 2004 8:47 am ]
Tytuł: 

W busach jak poprzednicy wspomnieli zewnetrzny osprzet ale i koło zamachowe cieższe i tarcza wieksza jak równiez kolektor wydechowy ma wieksza sr. rury przez co lepsza troszku dynamika silnika.

Autor:  Robert Belzyt [ sob lis 20, 2004 11:50 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Ktos przelozyl do w123 silnik 240D z 100MB i ponoc mialo to osiagi 300D. Nie wiem tylko, czy bylo to subiektywne odczucie wlasciciela, ktory przesiadl sie z padajacego silnika. BTW. spalanie mial juz na wysokim poziomie to na pewno [zlosnik]

Z pewnością to było tylko odczucie [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/